Het eten was op zich goed maar de rekening was flink hoger dan verwacht en niet in verhouding tot de geleverde kwaliteit.
Zoals gewoonlijk word je meteen gevraagd wat je wilt drinken. Ik wilde beginnen met een aperitief zonder alcohol maar dat was er niet. Frisdrank en vruchtensappen drink ik niet dus dan maar beginnen met een glaasje water met de bedoeling om later wat te kiezen van de drankenkaart. Ik kreeg een flesje Sourcy en die stond voor € 3,35 op de rekening.

Voor bij het eten wilden we een karaf kraanwater. We kregen een fles Sourcy waar we achteraf € 5,75 voor moesten betalen. We hebben geen drankenkaart gezien dus we konden niet vooraf checken, hadden we daar maar naar gevraagd…
Dus we hebben ruim 9 euro betaald voor fleswater wat ook gewoon kraanwater had kunnen zijn en waar we ook om gevraagd hadden. Dat was bijna 10% van de rekening.
Wat mij betreft hoeft kraanwater niet gratis aangeboden te worden en volgens mij zijn restaurants wettelijk niet verplicht om kraanwater te serveren maar dit vind ik het andere uiterste.
De koffie was trouwens ook € 3,35

De hoofdgerechten waren trouwens wel heel netjes geprijsd, maar dat werd teniet gedaan door de dure drankjes en voor- en nagerechten.
We wonen in Gelderland en daar is kraanwater heel goed te drinken, ik weet dat dat niet in alle delen van Nederland het geval is. Waarom milieu onvriendelijk fleswater serveren als je een prima alternatief in huis hebt?
Wat vinden jullie: Mag een restaurant ongevraagd fleswater serveren en dan ook nog (in mijn ogen) belachelijk hoge prijzen in rekening brengen?