Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sterregoud schreef:Ik word zo ontzettend moe van dat racisme gedoe, en van iedereen die omdat die ooit tekort gedaan is nu een claim indient.
Ook witte mensen kunnen pech hebben gehad, bijv. een disfunctioneel ouderlijk gezin hebben gehad, en daarmee een slechte start. Niet alles is in plusjes en minnetjes te vergoeden.
Het is lang geleden, we willen elk mens gelijk behandelen. Dat lijkt me voldoende.
sterregoud schreef:Ik word zo ontzettend moe van dat racisme gedoe, en van iedereen die omdat die ooit tekort gedaan is nu een claim indient.
Ook witte mensen kunnen pech hebben gehad, bijv. een disfunctioneel ouderlijk gezin hebben gehad, en daarmee een slechte start. Niet alles is in plusjes en minnetjes te vergoeden.
Het is lang geleden, we willen elk mens gelijk behandelen. Dat lijkt me voldoende.
mariettek schreef:purny schreef:Puur geld. Excuses ook maar het overgrote deel geld.
Ik vind het eisenpakket waarmee ze komen ook veel te ver gaan.
Want?
Mars schreef:Gaat het nu om excuses of botweg om geld? Hoe denken jullie hierover?
Sizzle schreef:Ik heb er geen echte sterkte mening over aangezien mijn wiegje op de juiste plek stond. Ik neem aan dat de betroffen instellingen er verstand van hebben.
Enkel excuus zonder zinvolle nevenelementen of verbeteropties is in iedergeval zinloos wat mij betreft. Dat is net als klappen voor de zorg, daar raak je niet minder van in een burn-out en koopt ook geen brood.
Ik heb echt de schurft aan symboolpolitiek zonder consequenties, dus ik zie wat dat betreeft graag dat ze naast de sorry ook nog wat zinvolle projecten ondersteunen. Dus mij lijkt dat zo op het eerste gezicht prima (verder niet gehinderd door enige kennis)
princequillo schreef:Ik vraag me af waarom er mensen zijn die denken dat het puur om geld gaat en belachelijk is terwijl het niet direct overgemaakt wordt oid. Het geld wordt inderdaad in projecten gestopt. Wat kan daar mis aan zijn?
Sizzle schreef:Er gaat ook geld naar betere kansen voor hogeropgeleide vrouwen. Hoger opgeleid notabene!
Laat ze dat geld maar liever in een cultureel potje steken wat dat betreft.