Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCamino schreef:Tegenwoordig is werkelijk óveral een dag voor....... ben er persoonlijk beetje klaar mee!
fleurtjeuh schreef:Ik vind het dubbel.
Aan de ene kant is het duidelijk dat vrouwen niet dezelfde kansen krijgen als mannen, om nog maar niet te spreken over baas in eigen buik. Dat hoort niet alleen te gelden als er iets in je buik groeit, maar ook als je wil voorkomen dat er iets kan groeien!
Vrouwen krijgen minder betaald etc etc
Maar is er ook een internationale mannen dag?
Die strijd voor een wereld zonder veroordelingen tussen mannen?
Dat je niet nichterig bent als je in de zorg wilt werken?
Of nagellak wil of make up?
Dat je als jongen niet alleen mag voetballen of basketbal oid, maar ook mag dansen in een andere dans dan hiphop zoals ballet?
Waar is de gelijkheid in het ouderschaps verlof als er een kind wordt geboren? Het wordt al beter, maar is nog niet hetzelfde
Dus ik sta er dubbel in.
Ik wil gelijkheid en die krijg je door zo te handelen, niet door 1 naar voren te schuiven.
ElCamino schreef:Tegenwoordig is werkelijk óveral een dag voor....... ben er persoonlijk beetje klaar mee!
fleurtjeuh schreef:Ik vind het dubbel.
Aan de ene kant is het duidelijk dat vrouwen niet dezelfde kansen krijgen als mannen, om nog maar niet te spreken over baas in eigen buik. Dat hoort niet alleen te gelden als er iets in je buik groeit, maar ook als je wil voorkomen dat er iets kan groeien!
Vrouwen krijgen minder betaald etc etc
Maar is er ook een internationale mannen dag?
Die strijd voor een wereld zonder veroordelingen tussen mannen?
Dat je niet nichterig bent als je in de zorg wilt werken?
Of nagellak wil of make up?
Dat je als jongen niet alleen mag voetballen of basketbal oid, maar ook mag dansen in een andere dans dan hiphop zoals ballet?
Waar is de gelijkheid in het ouderschaps verlof als er een kind wordt geboren? Het wordt al beter, maar is nog niet hetzelfde
Dus ik sta er dubbel in.
Ik wil gelijkheid en die krijg je door zo te handelen, niet door 1 naar voren te schuiven.
Silenna schreef:Ja, er is een Nationale Mannendag, op 19 november, voor o.a. bovenstaande problemen. Dus je laatste zin gaat hier niet echt op.
Nog een leuk weetje:
[ [url=m/sgqNI3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er wordt zowat alleen gegoolged op "international man's day" op de vrouwendag.
Ceffyl schreef:Silenna schreef:Ja, er is een Nationale Mannendag, op 19 november, voor o.a. bovenstaande problemen. Dus je laatste zin gaat hier niet echt op.
Nog een leuk weetje:
[ [url=m/sgqNI3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er wordt zowat alleen gegoolged op "international man's day" op de vrouwendag.
Er is ongelijkheid en alhoewel zo’n dag dat niet gaat oplossen is het goed om er aandacht aan te besteden. Plaatje hierboven is hetzelfde als mensen die bij een Black Lives Matter protest gaan roepen dat all lives matter. Die snappen gewoon echt het probleem niet waar een minderheid tegenaan loopt. Dat mensen gaan zoeken op mannendag, juist rond internationale vrouwendag laat juist zien dat waar we mee worstelen niet serieus genomen wordt.
Ik ben er zo vaak tegenaan gelopen: dokter die vindt dat sterilisatie nog niet mag bij mij maar mijn man wel, aannemer die liever tegen mijn man praat over de verbouwing, mannelijke collega’s die mijn oplossing voor een technisch issue niet geloven en na twee uur prutsen met exact mijn oplossing komen, en meer van dat soort dingen.
Door een quotum te stellen wordt men gedwongen die onbewuste bias te doorbreken.Citaat:Uit het artikel: zo lang er een mannelijke meerderheid is die beslissingen neemt, zullen de bovenstaande biases uitpakken in het nadeel van een vrouw.
elnienjo schreef:ElCamino schreef:Tegenwoordig is werkelijk óveral een dag voor....... ben er persoonlijk beetje klaar mee!
Eens!
Ben sowieso tegen al die diversiteitsquota voor bedrijven. Als een vrouw de betere kandidaat is zal ze op haar prestaties/ervaring worden gekozen en niet omdat ze nog een vrouw moeten kiezen om aan de richtlijnen te voldoen.
elnienjo schreef:ElCamino schreef:Tegenwoordig is werkelijk óveral een dag voor....... ben er persoonlijk beetje klaar mee!
Eens!
Ben sowieso tegen al die diversiteitsquota voor bedrijven. Als een vrouw de betere kandidaat is zal ze op haar prestaties/ervaring worden gekozen en niet omdat ze nog een vrouw moeten kiezen om aan de richtlijnen te voldoen.