Inmiddels is het ook landelijk nieuws. Het bericht verraste me gisteravond. Openbare scholen bestaan al zo lang, ook in hartje carnavalsgebied limburg en brabant
en overal heet het carnaval.En nu heeft deze school op soort van aandringen van ouders het verkleedfeest genoemd. Het waarom ontgaat me werkelijk.
Ok carnaval is van oorsprong katholiek. Maar de school doet ook aan kerst en pasen. Nu ligt Zevenaar net tegen het echte carnavalvieren aan. Omliggende dorpen zijn er fanatiek mee, Zevenaar iets minder. Maar deze politieke correctheid begrijp ik niet, en waar gaat die heen?
en is het wenselijk dat er zoveel neutrale benamingen komen overal voor? Wordt het dan niet te verkrampt?
vriendengroepen, families, hele straten die saamhorig iets bedenken als ze meedoen met een optocht. En samen een paar dagen uitbundig plezier maken. Even weg uit je zelf als soms iets of iemand anders. Gaat meest wel gepaard idd met veel alcohol
maar ook niet altijd.
bizarre ervan aan de ene kant komt het als nationaal erfgoed en tegelijkertijd wordt de naam geschrapt elders
jawel die mochten een avond binnenshuis vieren.
ZelfS hier zijn soms dorpen waar niks is om welke reden ook. Terwijl alles eromheen ontploft volgende week.
.
Wat worden we toch allemaal onderdrukt