Baudets Marokkanentweet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 17:26

Voor wie het gemist had, Thierry Baudet heeft weer eens van zich laten horen:
https://www.nos.nl/l/m/2321367 
Definitief door de mand gevallen, wat mij betreft.
Ik vraag me af wat mensen beweegt om op zo'n schertsfiguur te stemmen, of zelfs lid te worden van zijn partij.
Oh lieve, kinderlijk naïeve FvD- aanhangers!

Hoe kun je zo iemand serieus nemen?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:30

tja, Ik vind hem maar een engert.Denk dat veel mensen gewoon in zijn praatjes getrapt zijn

SafierZ
Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:31

En alle andere partijen zijn wel serieus te nemen?
De hele politiek is niet serieus te nemen!!!

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:31

Dat ie zoiets tweet is 1. Maar dat ie vervolgens van de aardbodem verdwijnt als blijkt dat wat hij tweet niet klopt... Het is dat ik hem sowieso al niet serieus nam, maar hiermee valt ie hopelijk voor veel mensen definitief door de mand :n

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:34

Oh ja hoor ik ga nog steeds op hem stemmen. Puur omdat ik het linkse gelul zat ben. Dit is net zoiets, Thierry wordt weer groot uitgemeten maar als meneer Klaver een rare tweet plaatst, daar hoor je niemand over.

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:37

Er is nogal verschil tussen een rare tweet en een regelrechte leugen in mijn ogen.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:40

MiekeFS schreef:
Er is nogal verschil tussen een rare tweet en een regelrechte leugen in mijn ogen.


Klaver en consorten liegen ook zo vaak.

'Landbouw is de meest vervuilende sector'

Ja, als je industrie gewoon niet meetelt dan krijg je geen juiste cijfers he.

En deze?
https://nos.nl/artikel/2215951-fraude-m ... keerd.html

Uiteindelijk ging het om 75 bedrijven.

Maar ja, dat is saai, niet spannend genoeg. Baudet doet wat fout, dus iedereen helemaal gek.
Laatst bijgewerkt door Nietsmar op 03-02-20 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:41

Precies. Een rare, domme tweet is één ding. Maar dit is gewoon bewust de zaak besodemieteren en mensen in een kwaad daglicht stellen voor je eigen voordeel. Dat vind ik nog heel wat anders. Laat het duidelijk zijn, mijn stem had hij al niet... maar nu zeker niet meer.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:41

Hij werkt een leugen de wereld in, dat is geen rare tweet. Dat is je geloofwaardigheid compleet te kijk zetten. Door zelf daarna stug zijn mond te houden en te verdwijnen is zwak.

Maar eerlijk gezegd had ik ook niks van onze Thierry verwacht. Verdeel en heers....

(Klaver, Rutte en Jetten word ik ook niet blij van, maar volgens mij gooien ze geen dingen op racisme)

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:42

Amy223 schreef:
MiekeFS schreef:
Er is nogal verschil tussen een rare tweet en een regelrechte leugen in mijn ogen.


Klaver en consorten liegen ook zo vaak.

'Landbouw is de meest vervuilende sector'

Ja, als je industrie gewoon niet meetelt dan krijg je geen juiste cijfers he.


Two wrongs don't make a right.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:44


bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:48

Amy223 schreef:
Oh ja hoor ik ga nog steeds op hem stemmen. Puur omdat ik het linkse gelul zat ben. Dit is net zoiets, Thierry wordt weer groot uitgemeten maar als meneer Klaver een rare tweet plaatst, daar hoor je niemand over.


Maar dus omdat je links gelul zat ben en bijv. Klaver niks vindt stem je dan maar hier op?
Ik snap dat oprecht niet helemaal.

Ik hoor dit vaker, ja links zijn ze helemaal gek en daarom stem ik Fvd.
Deze man liegt vaker aantoonbaar en heeft erg rare denkbeelden maar dat maakt allemaal niet uit want meneer Klaver doet ook wel eens liegen.

Terwijl het volgens mij niet zo is dat je op 1 van de 2 moet stemmen, toch?
Er zijn meer keuzes..zijn die dan allemaal fantastisch? Nee zeker niet maar er zitten wel wat meer tussen Fvd en GL...

Wie je dan wel zou moeten stemmen? Geen idee, maar verdiep je eens echt in de materie en denk eens na of iemand alleen dingen roept vanuit stemmingmakerij of dat die ook nog echt goede dingen wil doen voor onze samenleving.
(die overigens niet zo verrot is zoals sommige roepen, ja er zijn dingen mis, erg mis. Maar er zijn ook fantastische zaken in dit land, zoals vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld.)

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:54

bonnielau schreef:
Amy223 schreef:
Oh ja hoor ik ga nog steeds op hem stemmen. Puur omdat ik het linkse gelul zat ben. Dit is net zoiets, Thierry wordt weer groot uitgemeten maar als meneer Klaver een rare tweet plaatst, daar hoor je niemand over.


Maar dus omdat je links gelul zat ben en bijv. Klaver niks vindt stem je dan maar hier op?
Ik snap dat oprecht niet helemaal.

Ik hoor dit vaker, ja links zijn ze helemaal gek en daarom stem ik Fvd.
Deze man liegt vaker aantoonbaar en heeft erg rare denkbeelden maar dat maakt allemaal niet uit want meneer Klaver doet ook wel eens liegen.

Terwijl het volgens mij niet zo is dat je op 1 van de 2 moet stemmen, toch?
Er zijn meer keuzes..zijn die dan allemaal fantastisch? Nee zeker niet maar er zitten wel wat meer tussen Fvd en GL...

Wie je dan wel zou moeten stemmen? Geen idee, maar verdiep je eens echt in de materie en denk eens na of iemand alleen dingen roept vanuit stemmingmakerij of dat die ook nog echt goede dingen wil doen voor onze samenleving.
(die overigens niet zo verrot is zoals sommige roepen, ja er zijn dingen mis, erg mis. Maar er zijn ook fantastische zaken in dit land, zoals vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld.)


Zo kortzichtig zeg!
Ik stem echt niet alleen maar op Thierry omdat ik GL zat ben of wie dan ook.

Er zijn heel veel politici die aantoonbaar liegen. Maar daar hoor je niemand over. Dus waarom zou je dan niet op hem mogen stemmen? Qua liegen is hij niet anders dan een andere politicus.
Laatst bijgewerkt door Nietsmar op 03-02-20 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:54

Vreselijk enge, vrouw hatende ellendeling!

Heb er geen andere woorden voor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:55

Wat ik wel bijzonder vindt, links gelul maar wie zitten er al een tijd in de regering? Geen linkse partijen hoor. Vindt dat echt zo'n slap argument om FvD of PVV te stemmen.

Ik hoop oprecht dat hij nu eens echt door de mand valt. Maar ja, Geert zit er ook nog steeds na al zijn uitspraken. Dus de kans is klein.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:58

Amy223 schreef:
MiekeFS schreef:
Er is nogal verschil tussen een rare tweet en een regelrechte leugen in mijn ogen.


Klaver en consorten liegen ook zo vaak.

'Landbouw is de meest vervuilende sector'

Ja, als je industrie gewoon niet meetelt dan krijg je geen juiste cijfers he.

En deze?
https://nos.nl/artikel/2215951-fraude-m ... keerd.html

Uiteindelijk ging het om 75 bedrijven.

Maar ja, dat is saai, niet spannend genoeg. Baudet doet wat fout, dus iedereen helemaal gek.


nou idd...

bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:59

Amy223 schreef:
Zo kortzichtig zeg!
Ik stem echt niet alleen maar op Thierry omdat ik GL zat ben of wie dan ook.

Er zijn heel veel politici die aantoonbaar liegen. Maar daar hoor je niemand over. Dus waarom zou je dan niet op hem mogen stemmen? Qua liegen is hij niet anders dan een andere politicus.


Ik bedoelde niet kortzichtig te zijn maar mij snap het oprecht niet.
Je geeft zelf aan "Puur omdat ik het linkse gelul zat ben" Daar haal ik niet een diepere motivatie uit.
Waarom zou je dan hier op stemmen? (oprechte interesse omdat ik het echt niet begrijp) Misschien kan je mij dit op een positieve manier uitleggen?

Overigens zeg ik ook niet dat je niet op deze kerel mag stemmen, gelukkig wonen we in een prachtig vrij land waar dit inderdaad mag. Ik vraag me alleen af waarom je op iemand wil stemmen die de dingen doet en roept wat deze man doet.

Ook eens met SusanH "Wat ik wel bijzonder vindt, links gelul maar wie zitten er al een tijd in de regering?"
Daarom snap ik dat soort uitspraken dus ook echt niet, of zien mensen die Fvd stemmen de VVD als een linkse partij?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:03

Als ik dit lees:
Citaat:
„Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen”, begint Baudet zijn relaas nu op Facebook. „Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ’legitimatie’ toonden.”

„Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel”, aldus Baudet.

snap ik best dat dit heel onveilig overkomt voor vrouwen: meerdere buitenlandse mannen met fake lijkende ID's? In het OV zou men beter moeten weten lijkt me. En waarom niet gewoon in uniform laten patrouilleren? Een mannelijke conducteur in uniform heeft mij nog nooit angst aan gejaagd.

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:05

Als dat verhaal dan tenminste wel waar is, of een mooi sprookje om zichzelf hieruit te redden...

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:06

@bonnielau

VVD is linkser dan vroeger ja, mi.
Ja ik stem oa op hem omdat ik meer reuring wil zien in de politiek.
Ik reageer er zo 'extreem' op omdat het mij irriteert dat hij onder zo'n vergrootglas ligt.
Terwijl bijvoorbeeld het RIVM foute metingen doet, wat ontzettend grote gevolgen heeft - maar daar hoor je niemand over!

Verder heeft hij ontzettend veel dingen waar ik het mee eens ben, een aantal ook niet. Maar hij komt het dichtste bij mijn mening.
Ik denk zoals iedereen iemand uitkiest om op te stemmen.

amen

Berichten: 5042
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:09

hij heeft zich al verontschuldigt d8 ik, dat ie te snel heeft gereageerd, zonder goed te informeren hoe t precies zat.

Roodvos

Berichten: 6768
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:15

Dit is echt zoooo typisch Baudet. Het gaat echt iedere keer volgens hetzelfde scenario:
1) TB slingert een spraakmakend verhaal op Soc.Med.
2) Soc.Med. explodeert en het verhaal blijkt aantoonbaar onwaar.
3) TB laat enige dagen niets van zich horen
4) TB reageert met dat hij verkeerd begrepen is / het in een andere context gelezen moet worden / hij slechts een samenvatting/interpretatie geeft van iets wat iemand anders geschreven heeft.

En dan maakt hij bij punt 4 vaak ook nog gebruik van de mogelijkheid om zijn eigen aangemeten superioriteit te etaleren door te laten doorschemeren dat het hele gekrakeel slechts het gevolg is van het feit dat hij zo geniaal is en het gepeupel te dom om de diepere lagen in zijn briljante teksten te begrijpen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 18:16

Amy223 schreef:
Klaver en consorten liegen ook zo vaak.

'Landbouw is de meest vervuilende sector'

Ja, als je industrie gewoon niet meetelt dan krijg je geen juiste cijfers he.

En deze?
https://nos.nl/artikel/2215951-fraude-m ... keerd.html

Uiteindelijk ging het om 75 bedrijven.

Maar ja, dat is saai, niet spannend genoeg. Baudet doet wat fout, dus iedereen helemaal gek.
Wat doet Baudet dan concreet voor de agrarische sector?
Of gaat het inderdaad alleen maar om een proteststem tegen 'het linkse gelul' (van o.a. de VVD)?

Hij heeft zich inderdaad verontschuldigd, hij had ook weinig keus gezien het feit dat al snel bleek uit getuigenverklaringen hoe de vork werkelijk in de steel zat.
Maar hij wilde nog wel graag even benadrukken dat zijn goede vriendinnen zich wel degelijk geïntimideerd voelden.

Ik schat zo in dat de vriendinnen in kwestie ook niet geheel onbevooroordeeld staan tegenover mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk.
Maar dat is uiteraard speculatie die geheel voor mijn rekening is.

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:17

elnienjo schreef:
Als ik dit lees:
Citaat:
„Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen”, begint Baudet zijn relaas nu op Facebook. „Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ’legitimatie’ toonden.”

„Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel”, aldus Baudet.

snap ik best dat dit heel onveilig overkomt voor vrouwen: meerdere buitenlandse mannen met fake lijkende ID's? In het OV zou men beter moeten weten lijkt me. En waarom niet gewoon in uniform laten patrouilleren? Een mannelijke conducteur in uniform heeft mij nog nooit angst aan gejaagd.


Dit vind ik ook wel. Kan mij de verwarring van de vrouwen voorstellen. Hoewel het omgeroepen zou zijn dat er op deze wijze gecontroleerd werd.

Maar goed, ik zie dat mensen het enig vinden om Baudet af te zeiken..

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:29

Wat heel goed mogelijk is:
Die controleurs in burger controleren iedereen in de trein. In dat geval laat ik ook mijn vervoersbewijs zien.
Een tijdje later lopen die controleurs weer door de trein en kijken of er nieuwe mensen gekomen zijn. Alleen de nieuwe mensen controleren ze. Kan zijn dat je de enige nieuwe bent en er plots iemand voor je neus staat. In dat geval zou ik ook niet zomaar mijn vervoersbewijs laten zien.