Representatieve afspiegeling van de samenleving

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Representatieve afspiegeling van de samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 14:26

op verkeersborden.

Slaat deze dame niet een heel kein beetje door de mannelijke popetjes te willen laten veranderen in vrouwtjes.

Volgens mij zijn de poppetjes gewoon neutraal en gaat het om wat het bord overbrengt.
Niet of dat er een rok of broek op afgebeeld staat.


https://www.ad.nl/video/eindhoven-wil-v ... en~p124673

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Representatieve afspiegeling van de samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:27

Laten ze er maar schapen op gaan zetten, lopen ook achter de schreeuwers aan.

gekoppaard
Berichten: 550
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:30


nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Representatieve afspiegeling van de samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:32

Mijn god, waar gaat het heen.. Mensen zijn echt gek geworden.. Mag ik 't nog mensen noemen wel? Of is dat ook niet meer politiek correct?

Bowo
Berichten: 2868
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:33

En sinds wanneer dragen alle vrouwen rokken of jurken? Doe dan ook vrouwen met broeken :+

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:50

nine1987 schreef:
Mijn god, waar gaat het heen.. Mensen zijn echt gek geworden.. Mag ik 't nog mensen noemen wel? Of is dat ook niet meer politiek correct?

Nee. Noem ze maar gewoon idioten.

En voor de goede orde: ik ben niet zwart en vind het zeer vervelend dat er alleen maar zwarte idioten op die borden staan.

maj0

Berichten: 6637
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:57

Palmera schreef:
En voor de goede orde: ik ben niet zwart en vind het zeer vervelend dat er alleen maar zwarte idioten op die borden staan.



Haha zo kun je het ook nog aanvoeren ja

Ik las het ook. Hoever wil je gaan. Straks is dit weer en dan dat weer. Laat gewoon die borden staan en niet zo moeilijk doen. Scheelt ook een hoop geld.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:58

Wat 'n idioot mens! Vrouwen lopen ook in broeken. En als je op dat blauwe bord waar ze voorstaat het poppetje een rok geeft, dan is het bord weer seksistisch omdat het denigrerend is alleen vrouwen met kinderen af te beelden.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:59

Gewoon een neutrale stick-person lijkt mij een prima oplossing. Geen detail geneuzel met hoedjes en rokjes.

Het is overigens bijna overal in Europa gaande volgens mij.

Hiraeth

Berichten: 3235
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:04

Achja, in Londen hebben ze ook stoplichten met alle soorten koppeltjes. Ik vind het voor de variatie wel leuk, maar ik vind de argumenten van de mevrouw die het idee aandraagt een beetje zwak. Mensen missen die representatie op verkeersborden niet. Het fleurt alleen wat op. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:05

Sizzle schreef:
Gewoon een neutrale stick-person lijkt mij een prima oplossing. Geen detail geneuzel met hoedjes en rokjes.

Het is overigens bijna overal in Europa gaande volgens mij.

Is dat niet erg voor dikke mensen dan? Want een stick-person is alleen representatief voor magere mensen.

ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:48

Iedereen keer als ik denk dat het niet gekker kan in de wereld...is het tegendeel waar :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:48

Zwitserland ergens heeft pas eea aangepast. Inclusief zwangere vrouw, lesbisch koppel en een bejaarde vrouw. Tjsa als dat alle problemen zijn die je hebt als stad of land :+

Als er maar een mens op staat. Maak er desnoods een harkpoppetje van _O-

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... witserland

Was geneve dus :P

SophievdV
Berichten: 14762
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Representatieve afspiegeling van de samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:01

Maar... Die poppetjes zijn toch niet duidelijk vrouwelijk of mannelijk? In mijn optiek is het gewoon een hoofd met lijf, armen en benen. Meer niet.

Ik snap de ophef niet. Als hier budget voor is, waarom gaat dat niet naar arme gezinnen of mensen met problematische schulden? Is toch een veel beter doel?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:04

gekoppaard schreef:
In duitsland staan op de voetpad borden vrouwtjes. De reden erachter weet ik niet overigens.

Omdat ze de vrouwen niet achter het stuur willen hebben? }>

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:06

Blijkbaar hebben ze niet veel te doen in de gemeenteraad van Eindhoven 8)7

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:07

SophievdV schreef:
Maar... Die poppetjes zijn toch niet duidelijk vrouwelijk of mannelijk? In mijn optiek is het gewoon een hoofd met lijf, armen en benen. Meer niet.

Ik snap de ophef niet. Als hier budget voor is, waarom gaat dat niet naar arme gezinnen of mensen met problematische schulden? Is toch een veel beter doel?


Precies mijn gedachte.
Er zijn genoeg belangrijkere zaken hier in NL dan het geslacht van een verkeersbord poppetje. Achterlijk vind ik het.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Representatieve afspiegeling van de samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:15

Ik heb nog nooit naar die poppetjes gekeken en gedacht: "dat is een mannetje", gewoon een poppetje met armen en benen.

Het is maar waar je je druk om kan maken.

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:24

Prima! Top van Geneve. Lekker progressief in plaats van blijven hangen in het verleden en dingen zo laten omdat ze nu eenmaal altijd zo waren.

Er bestaan al mannelijke en vrouwelijke poppetjes. Zie de wc poppetjes.
De poppetjes op verkeersborden lijken verdacht veel op de mannelijke wc poppetjes.
Ze vertonen in ieder geval geen overeenkomsten met de vrouwelijke wc poppetjes.

Wat is er in godsnaam op tegen ook op verkeersborden mannelijke en vrouwelijke poppetjes te gebruiken net als op toiletten? Waar zijn jullie bang voor? Hoezo waar moet dat heen? Waar doet dat pijn? Waarom lig je er wakker van? Waarom tegen zulke zaken die gelijkheid ten goede komen als je er zelf geen last van hebt?

Geleidelijk invoeren wat mij betreft. De mannelijke hegemonie die overal om ons heen tot norm werd verheven en nog altijd in stand wordt gehouden op een manier die we vaak niets eens doorhebben, mag van mij onderhand eens op de vuilnisbelt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18069
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Representatieve afspiegeling van de samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:27

Ik heb er wel last van, het kost onnodig geld. Als je tzt als borden aan vervanging toe zijn vind dat de afbeelding erop vervangen moet worden, prima. Maar gaan vervangen omdat de symboliek te veel op een man lijkt, echt, dan heb je geld (en tijd) te veel.

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:32

Ik moet dan hier aan denken.

Afbeelding
It was never a dress...

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:33

Lalidan schreef:
Ik heb er wel last van, het kost onnodig geld. Als je tzt als borden aan vervanging toe zijn vind dat de afbeelding erop vervangen moet worden, prima. Maar gaan vervangen omdat de symboliek te veel op een man lijkt, echt, dan heb je geld (en tijd) te veel.


Mooi, dan zijn we het dus eens :)

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:34

Boras schreef:
Prima! Top van Geneve. Lekker progressief in plaats van blijven hangen in het verleden en dingen zo laten omdat ze nu eenmaal altijd zo waren.

Er bestaan al mannelijke en vrouwelijke poppetjes. Zie de wc poppetjes.
De poppetjes op verkeersborden lijken verdacht veel op de mannelijke wc poppetjes.
Ze vertonen in ieder geval geen overeenkomsten met de vrouwelijke wc poppetjes.

Wat is er in godsnaam op tegen ook op verkeersborden mannelijke en vrouwelijke poppetjes te gebruiken net als op toiletten? Waar zijn jullie bang voor? Hoezo waar moet dat heen? Waar doet dat pijn? Waarom lig je er wakker van? Waarom tegen zulke zaken die gelijkheid ten goede komen als je er zelf geen last van hebt?

Geleidelijk invoeren wat mij betreft. De mannelijke hegemonie die overal om ons heen tot norm werd verheven en nog altijd in stand wordt gehouden op een manier die we vaak niets eens doorhebben, mag van mij onderhand eens op de vuilnisbelt.

Hou nou toch op. Als dit de norm der mannelijke hegemonie is is het niet best gesteld met het mannelijke deel van de bevolking.

Dit geld kan beter besteed worden.
En de aandacht ook!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18069
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:46

Boras schreef:
Lalidan schreef:
Ik heb er wel last van, het kost onnodig geld. Als je tzt als borden aan vervanging toe zijn vind dat de afbeelding erop vervangen moet worden, prima. Maar gaan vervangen omdat de symboliek te veel op een man lijkt, echt, dan heb je geld (en tijd) te veel.


Mooi, dan zijn we het dus eens :)

Dat gaat wel een beetje ver, niet? Van mij hoeft er namelijk helemaal niks vervangen te worden en dat gedoe over mannelijke hegemonie slaat helemaal nergens op in mijn ogen. Ik zie de vooruitgang niet in alles tot in het extreme doorvoeren en zeker niet als dat weer bakken met tijd en geld kost.
Als het zonder dat kan, is het voor mij niet belangrijk genoeg om er tegen te protesteren. Maar de kant die dit soort dunnen op gaan, gaat mij veel en veel te ver. Dus eens? Absoluut niet.

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:46

Je hoeft het niet met me eens te zijn, Palmera.

Maar je hoeft me ook proberen niet de mond te snoeren, omdat je het niet me eens bent.

Dat is een nare eigenschap.

Misschien de volgende keer iets anders verzinnen dan "hou nou toch op" :)