Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Dat is zeker goed te doen, wij eten zelf met twee personen van gemiddeld 30 euro per week, dus 15 per persoon. Tel daar nog wat verzorgingsproducten bij op.. Dan kom je makkelijk uit.
Gypsy schreef:Het is idd niet veel meer als je kleding, kapper etc er bij op gaat tellen. Vind het altijd zo dom overkomen bij een dubbeltje op zijn kant, dat ze het presenteren alsof je alleen de boodschappen er van moet betalen.
Dorus schreef:Ons boodschappen geld hebben we vastgesteld op 100 euro per week voor twee personen. Wij kijken nergens naar en er blijft eigenlijk altijd over. Scheelt dat we niet roken, want dat zal er ook nog wel vanaf moeten.
Maar wat ik me afvraag, zijn het alleen de dagelijkse boodschappen, of valt nieuwe kleding en dat soort dingen er ook onder? Moet je van dat geld ook sparen voor als je een nieuwe tv nodig hebt? Of, iets noodzakelijker, een nieuwe wasmachine? Want dan wordt het natuurlijk een andere zaak.
magda_90 schreef:Wij hebben ook gemiddeld 30 euro voor een week voor 2 personen. Juist met veel fruit, groenten en onbewerkt eten. Wij eten dan ook geen koek, snoep, frisdrank etc. Veel water, thee en koffie. Lekker met het seizoen mee qua fruit en groenten. Niet dagelijks vlees en sowieso maar kleine porties vlees.
Dan heb ik wel dingen als wasmiddel etc even niet meegerekend, dan zullen de boodschappen die week net even wat duurder uitvallen (maar dan nog zijn dat huismerken).
Ceffyl schreef:magda_90 schreef:Wij hebben ook gemiddeld 30 euro voor een week voor 2 personen. Juist met veel fruit, groenten en onbewerkt eten. Wij eten dan ook geen koek, snoep, frisdrank etc. Veel water, thee en koffie. Lekker met het seizoen mee qua fruit en groenten. Niet dagelijks vlees en sowieso maar kleine porties vlees.
Dan heb ik wel dingen als wasmiddel etc even niet meegerekend, dan zullen de boodschappen die week net even wat duurder uitvallen (maar dan nog zijn dat huismerken).
Ja maar hoe doe je dat dan met indd wasmiddel, wc papier, deodorant, zeep, koffie en thee, kruiden, boter, etc. Als je al 1 van die dingen nodig hebt is je budget er toch al bijna doorheen?
Als ik lunch haal voor de hele week ben ik al 15.- kwijt aan brood, sla, beleg enz. Hoe eet je daar dan in de avond ook nog van? En je zegt onbeperkt eten, ik begrijp werkelijk niet hoe je dat doet voor 15.- pp