Maar nav van een gesprekje vanmorgen van een slecht ter been zijnde autogebruiker kwamen er eea aan vragen en ergernissen naar boven. Wie bepaald waar er laadpalen komen eigenlijk en mag je er met een gehandicapten parkeerkaart gaan staan of niet?
Het gaat om het volgende. Op een overvolle klein wijkparkeerplaats in de armste wijk van die gemeente zijn er vanmorgen twee plekken voor electrische autos geplaatst. Zonder enige navraag bij de omwonenden en gebruikers van deze parkeerplaats.

De twee plekken die nu wegvallen zijn nu juist de twee plekken die vrijgelaten werden voor de ouderen en slecht ter been mensen die afhankelijk zijn van hun auto. Zij kunnen zelf niet voor hun deur parkeren ivm paaltjes ter bescherming van inmiddels dode en verwijderd bomen.
Nu weet ik van die gemeente dat ze speelplekken gaan weghalen ivm geldtekort. En dan deze geldverspilling uitvoeren die een aantal mensen een probleem opleveren.

Die wijk (een echte volkswijk) bestaat uit aow ers met geen of minimaal pensioen. Wao ers en mensen met een uitkering of minimaal salaris onder modaal (enkele uitzonderingen zijn er uiteraard wel maar zonder electrische auto), goedkope huurhuizen en een verdwaalde verkochte kleine huurwoning. Kortom geen plek waar een electrische auto zal opduiken, niet vanwege de veel te dure aanschaf, niet vanwege het soort mensen dat er woont

De straten zijn smalle eenrichtingstraatjes met boomvakken (deels zonder bomen) en beperkte parkeerplekken voor de deur. De rest moet in gemaakte inhammen parkeren waar 16 plekken zijn. 4 straten hebben 3 van die inhammen (48 plekken) op pakweg 60 huizen. Vier straten verderop buiten het wijkje is een iets grotere plek zonder verlichting of controle.
Volstrekt onduidelijk dus waarom juist hier twee plekken gemaakt zijn. Er schijnt rondgevraagd te zijn en niemand heeft de plek aangevraagd ivm geen auto die het nodig heeft. Gemeente heeft inmiddels een klacht ontvangen ook trouwens werd me gezegd.
Ik weet van meer wijken elders dat daar dezelfde situaties zijn ontstaan, mensen die niet kunnen parkeren, fysiek wel afhankelijk zijn van hun auto maar geen recht hebben op (of gemeente wil niet geven ) een parkeerplaats met bord op kenteken.
Maar wie bepaald waar er palen komen dus en mag ik er bv met gehandicaptenkaart gaan staan? Op bv gele streep met parkeervrbod mag ik parkeren.