Sunnda schreef:Dit zijn typisch van die verhalen waar je eigenlijk met deze kennis geen mening over zou moeten hebben.
Als jij midden in de nacht in een tuin licht met een zaklantaarn hebben ze lijkt mij wel een goede reden om je te controleren niet?
Er zal geen inbreker zijn die zegt: nee meneer agent ik lig hier te wachten tot de bewoners diep genoeg slapen en natuurlijk kan hij zeggen dat hij kevers zoekt, maar iemand op zijn blauwe/bruine ogen geloven zou ik ook niet doen.
En dan moet je jezelf legitimeren, ook in je eigen tuin. Omdat ik wel in iemand anders tuin kan liggen en zeggen dat ik daar woon, maar je dat niet kan controleren zonder legitimatie.
Waarschijnlijk is het zomaar weer zo'n verhaal met twee kanten...
Een inbreker verschaft zichzelf wel veelal op een andere manier toe gang tot het huis dan de eigenaar. Als de verdachte binnen legimitatie wil gaan pakken kan je de pepperspray ook nog pakken als ie het slot daar forceren lijkt me. Is de deur reeds open kan het nog wanneer ie geen legimitatie heeft binnen.
Of bekijk ik het nu echt te simpel? 
Florenc: eigenlijk zeg jij als uitvoerende macht dus ‘schuldig tot het tegendeel bewezen is' voor geweldpleging, slagen en verwondingen en zelfs poging tot moord terwijl de gerechtelijke macht uit gaat van onschuld tot het tegendeel bewezen is.
Tsja. Ik weet niet of je de politie nu echt ‘helpt’ met jouw bericht.
Dat jij voor mij een klap gekregen hebt van een verdachte is zelfs als ‘gewoon mens’ niet eerlijk om op mij te projecteren op een agressieve manier, laat staan als iemand in functie. 
En het verhaal van je wapen... met die instelling zouden ze je IMO moeten afkeuren op psychische instabiliteit als je dat werkelijk meent en niet overdrijft...
gek he dat men minder en minder vertrouwen heeft in juist die mensen die men zou moeten kunnen vertrouwen!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-10-18 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt