Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wilmatj schreef:Ik vind het zoizo een enorm vervelende stichting.. ze vertellen vaak maar halve waarheden en doen er alles aan om boeren de grond in te drukken.
Letterlijk alles is zielig, bij de boeren dan he..
Want honden in een huis dan weer niet.. een kat in een kamertje ook niet.
Een dag geen vlees zorgt er echt niet voor dat er minder dierenleed is.. langer termijn, helemaal geen vlees meer.. nee dat is het ook niet.
Kijken wat voor vlees en waar jij dat vlees aanschaft.. oh en een beetje meer betalen voor dat vlees zodat dit bij de boer terecht komt.
Ja dat zal de oplossing zijn.
Vlees uit nederlandse supermarkten komt bijna allemaal uit het buitenland, nederlands vinden de meeste nederlanders namelijk te duur..
wilmatj schreef:Ik vind het zoizo een enorm vervelende stichting.. ze vertellen vaak maar halve waarheden en doen er alles aan om boeren de grond in te drukken.
Een dag geen vlees zorgt er echt niet voor dat er minder dierenleed is.. langer termijn, helemaal geen vlees meer.. nee dat is het ook niet.
Kijken wat voor vlees en waar jij dat vlees aanschaft.. oh en een beetje meer betalen voor dat vlees zodat dit bij de boer terecht komt.
Vlees uit nederlandse supermarkten komt bijna allemaal uit het buitenland, nederlands vinden de meeste nederlanders namelijk te duur..
Fellow schreef:wilmatj schreef:Ik vind het zoizo een enorm vervelende stichting.. ze vertellen vaak maar halve waarheden en doen er alles aan om boeren de grond in te drukken.
Hoe wilde je dit hard maken dan? Een vleesvrije wereld lijkt mij een utopie, maar ik denk dat er in zo'n wereld wel een stuk minder dierenleed zou zijn.
Fellow schreef:wilmatj schreef:Ik vind het zoizo een enorm vervelende stichting.. ze vertellen vaak maar halve waarheden en doen er alles aan om boeren de grond in te drukken.
Hoe wilde je dit hard maken dan? Een vleesvrije wereld lijkt mij een utopie, maar ik denk dat er in zo'n wereld wel een stuk minder dierenleed zou zijn.
wilmatj schreef:Oke stel je voor.. niemand eet meer vlees.. dieren moeten toch gehouden worden, want bedenk..
Elk plantje groeit op grondstoffen (mest)
En ja zonder mest.. groeien die groenten niet hard genoeg.. heeft niet heel de wereld meer te eten.
Dus dieren in gevangenschap zal blijven.. maaaaaaaarrr het enigste wat die koe dus oplevert is melk.. ( um mag dat nog wel? )
En mest..
Een dure koe hoor!
Gevolg.. groentes worden nog veel duurder..
Of.. koeien krijgen het nog slechter, want ze leveren te weinig geld op.
Barbet schreef:Op die dag zou je dan ook geen zuivelproducten moeten gebruiken.
Als het gaat om dieren redden uit het slachthuis, zoals in de openingspost staat.
Kalfjes zijn een bij- product van de zuivelproductie, overtollige wezentjes zodat hun moeder melk kan geven voor de zuivel.
Ik denk dat er misschien wel meer kalfjes worden geslacht voor de zuivel, dan dat er koeien worden geslacht voor het vlees.