Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ondanks dat ik zelf niet gelovig ben, vind ik religie heel interessant.NatasjavE schreef:Je mag best wel er voor uitkomen dat je gelovig bent. Iedereen heeft recht op zijn of haar mening.
Maar het is net als met alles....het is de toon die de muziek maakt.
Iedereen mag gewoon geloven in wat hij gelooft. Echter maak ik af en toe mee dat sommige gelovigen hun geloof enorm als waarheid profileren, waarbij ik soms ook nog bijna wordt "overgehaald" om ook te geloven, terwijl ik aangegeven heb daar niet voor open te staan. Ik denk dat dat een beetje de rotte appels zijn, waardoor sommige mensen iedereen meteen over één kam scheren. anjali schreef:Hallo! Ik ben erg godsdienstig,maar zodra ik daarvoor uitkom,zowel hier op Bokt als in de maatschappij,word ik direct afgefakkeld.Ik vind dat vervelend omdat ik dus niet voor mijn mening mag uitkomen. Is er iemand anders die deze ervaring ook heeft,of ben ik "de laatste der Mohikanen"?
Sizzle schreef:Het wordt dan helemaal ongewikkeld als iemand daar geen onderbouwde mening over heeft maar enkel met de dooddoener komt: dat heeft god niet zo gewild.

AbbyBlues schreef:Sizzle schreef:Het wordt dan helemaal ongewikkeld als iemand daar geen onderbouwde mening over heeft maar enkel met de dooddoener komt: dat heeft god niet zo gewild.
Dat is voor die person juist een hele valide onderbouwing.![]()
Ik denk dat in die discussies mensen wat meer moeten leren te accepteren dat ze elkaar niet kunnen overtuigen van hun mening en accepteren dat iemand anders het anders ziet. Daar hoort ook bij het accepteren dat 'omdat God het zo niet heeft gewilt' een valide onderbouwing is.
Niet aanvallend naar jou bedoeld, sizzle. Maar wilde gewoon even inhaken.
anjali schreef:De meeste geloven hebben ook wel een zendingsdrang.Dat is dan omdat wij de opdracht van God hebben om (in mijn geval) het Evangelie te verspreiden. Maar ja, dat werd en wordt niet altijd in dank afgenomen.Terwijl het toch echt goed bedoeld is!
) de manier waarop je het brengt stuit heel veel mensen tegen de borst. Simpelweg omdat heel veel mensen in dat topic anders in het leven staan, niets met de Bijbel of God te maken (willen) hebben en omdat je het heel simpel laat overkomen, terwijl de problematiek in dat soort topics vaak juist uitermate ingewikkeld is. Dan is het logisch dat mensen heftiger reageren. Dat ligt niet aan het feit dat je gelovig bent, maar omdat je het laat overkomen alsof jouw mening daarom de klip-en-klare oplossing is.
anjali schreef:De meeste geloven hebben ook wel een zendingsdrang.Dat is dan omdat wij de opdracht van God hebben om (in mijn geval) het Evangelie te verspreiden. Maar ja, dat werd en wordt niet altijd in dank afgenomen.Terwijl het toch echt goed bedoeld is!