Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ania schreef:hele filmpje bekeken, ze is echt agressief, ze rijdt ze expres ondersteboven en komt zelfs in galop op de groep mensen af die van haar weglopen.
Als iemand mijn paard zou vastpakken zou ik ook heel boos worden, maar deze amazone gaat net een stapje te ver.
ElineS schreef:Ania schreef:hele filmpje bekeken, ze is echt agressief, ze rijdt ze expres ondersteboven en komt zelfs in galop op de groep mensen af die van haar weglopen.
Als iemand mijn paard zou vastpakken zou ik ook heel boos worden, maar deze amazone gaat net een stapje te ver.
Maar wie begon er? Je ziet niet het hele verhaal. Hadden ze haar al eerder omringd en haar paard vastgepakt en verdedigd ze zichzelf en haar paard nu, of was zij degene die als eerste over hun heen walste en sloeg, en proberen ze haar te stoppen? Dat weet je niet zeker.
Ania schreef:hele filmpje bekeken, ze is echt agressief, ze rijdt ze expres ondersteboven en komt zelfs in galop op de groep mensen af die van haar weglopen, ze rijd bewust op ze in!
Ania schreef:ElineS schreef:
Maar wie begon er? Je ziet niet het hele verhaal. Hadden ze haar al eerder omringd en haar paard vastgepakt en verdedigd ze zichzelf en haar paard nu, of was zij degene die als eerste over hun heen walste en sloeg, en proberen ze haar te stoppen? Dat weet je niet zeker.
Je zegt net zelf dat je het logisch vindt dat zij mept. Kunnen we dus ook niet beoordelen.
Ik baseer mijn mening op het filmpje dat getoond wordt. Nee ze moesten het paard niet vastpakken, maar misschien deden ze het wel om te voorkomen dat ze constant mensen ondersteboven zou rijden.
Relien schreef:Mijn eerste gedachten is waarom galopperen ze er niet van weg zo snel kunnen hun niet rennen en confrontaties komen er dan ook niet waarom het conflict op zoeken
Onali schreef:En kwa bitgebruik, ze moeten wel controle hebben tijdens een zo'n rit.
DezeNaam schreef:Onali schreef:En kwa bitgebruik, ze moeten wel controle hebben tijdens een zo'n rit.
Als je geen controle kan hebben op een beschaafde manier is het misschien beter om te stoppen met paardrijden. Als je kijkt hoe ze in dit kleine deel van het filmpje al in die paarden hun mond zitten te trekken! Maar ja de mens die controle heeft is natuurlijk belangrijker...
Bernoe schreef:Ik vind dat je op basis van dit filmpje geen conclusies kan trekken. Je weet niet wat er aan vooraf gegaan is. Zowel aan de zijde van de ruiters als van de demonstranten gebeuren dingen die niet kunnen.
Dit vind ik dus het jammere aan social media, het is maar net welk stuk van het verhaal je laat zien of beschrijft, vervolgens worden over daarover meningen gevormd en conclusies getrokken... Overigens gebeurd dit ook buiten social media maar dat terzijde.
Edit: typefout
ElineS schreef:Zijn die lui nou helemaal gek geworden. Logisch dat ze mept, ze omringen het paard, pakken het bij de teugels vast etc. Ze brengen de veiligheid van hunzelf, paard en ruiter in het geding. Dat ze protesteren tegen de jacht, prima.. Maar op deze manier, absoluut niet.
Ik snap het ook niet. Ze protesteren tegen de jacht waarschijnlijk uit dierenliefde... En dan ga je zo staan doen met een paard dat daardoor compleet in de stress raakt.
Jennyj01 schreef:Wat een asociaal wijf zeg. Op mensen inrijden en dan deze reactie.. De rest van de ruiters staan er ook een beetje bij te kijken. Weten ook niet echt wat ze er mee moeten.