_Laura_ schreef:"De wereld redden" klinkt altijd een beetje overdreven, maar het is wel iets wat vrijwel iedereen wil. De meeste mensen proberen dan zelf ook daaraan bij te dragen (minder/geen dierlijke producten eten, energie besparen, afval scheiden etc.). Dat is natuurlijk echt heel erg goed, maar soms als ik zoiets doe heb ik het gevoel dat het toch geen zin heeft. Want zo lang de rest van de wereld het niet doet en zolang er bijvoorbeeld geen nieuwe wetten komen zal er imo niet echt een significant verschil zijn door de relatief kleine dingen die wij doen.
Please: trap niet in deze valkuil!
Stel jezelf de vraag: als alle 7 mijlard mensen op deze aarde 'minder/ weinig/ geen' vlees zouden eten etc - welk verschil maken we dan...?
En als jij denkt dat een goede ontwikkeling is: DOEN!!!
Citaat:
Dus ik vroeg me eigenlijk af hoe we nou echt een verschil kunnen maken

. Moeten we de regering overladen met brieven? Moeten we massaal gaan protesteren? Wat is er voor nodig om íedereen in te laten zien dat we de aarde aan het vernietigen zijn en dat we dat nu nog om kunnen draaien? Is dat uberhaupt mogelijk? Of moeten we de hoop maar opgeven?
Tja, deze week stormde een categorie drie orkaan af op Europa.
Gelukkig is ons zeewater nog geen 27 graden, dus zwakte ze af.
Maar we plukken nu de wrange vruchten van de uitstoot van dertig jaar geleden....
Nee, alles is nog niet verloren. (Net het Poolse volkslied...)
Maar het is wel de hoogste tijd.
De politiek bestoken is geen gek idee. Ze laten het lelijk liggen (Rutte III had in de planning die er voor de zomer lag 'Parijs' niet eens gehaald. Zonder groenlinks zullen we het van D66 en de ChristenUnie moeten hebben...)
Trouw publiceerde de groene/ duurzame top 100.
Van waka waka tot de vegetarische slager, maar ook lui die totaal onbekend zijn in medialand, maar wel als kweker maken dat de woestijnen niet zo hard oprukken omdat hun pot-bomen een kans van 90% hebben om aan te slaan en te overleven in dat barre klimaat. (En aan het werk in 10 landen...!)
Dat geeft bakken inspiratie (= er zijn heel veel mensen mee bezig!) en ook practische informatie: dit bestaat, hier kun je aan meedoen, etc.