Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
Natuurlijk behouden we de pasvormen (tussen vrouwen onderling bestaat ook een immense verscheidenheid aan vormen trouwens). Tegen de tijd dat we als volwassenen allemaal in dezelfde hobbezak lopen (überhaupt of dat er ooit van komt) ben je wel weer 100 jaar verder.
Het gaat om de kinderkleding: geen leuzen meer die meisjes/jongens in een keurslijf duwen, geen labels meer in kleding of op verpakkingen met "jongen/meisje".
Ik vind het een goede zaak. Niet perse in de eerste plaats dat alles beter neutraal is maar wel om wat minder krampachtig met stoere jongens en lieve meisjes ideeën om te gaan. Gelukkig kochten genoeg ouders al voor hun baby of kids de ene keer een trui van de jongensafdeling en de andere keer een broek van de meisjesafdeling.
Voortaan kijk je bij de hema gewoon naar wat je leuk vind over de hele lengte van de baby en kind collectie.
Lieshorses schreef:Maar ik vind dit ook klinkklare onzin, een man en vrouw hebben hele andere vormen en horen elkaars kleding helemaal niet te passen,
Lieshorses schreef:Hier was laatst nog een heel druk lopend topic over[NM] Genderneutraal
Maar ik vind dit ook klinkklare onzin, een man en vrouw hebben hele andere vormen en horen elkaars kleding helemaal niet te passen, bovendien denk ik dat Hema hier alleen maar slecht aan doet en er steeds minder mensen bij Hema kleding gaan kopen.
Rocamor schreef:Lieshorses schreef:Maar ik vind dit ook klinkklare onzin, een man en vrouw hebben hele andere vormen en horen elkaars kleding helemaal niet te passen,
en wie beslist dat?
Ik ben 1.85 m groot, ben breed gebouwd (bouw, niet alleen qua vetjes), de tijd dat ik me slank mocht noemen is een grijs verleden. Daardoor nog breder. Heb te lange armen, te brede schouders maar wel weer een taille. Een gemiddeld getaileerd mannenoverhemd past en staat mij beter dan een gemiddeld vrouwenbloesje. Die laatste is vaak rond de schouders al veel te krap. Ga ik naar de grotere maten, dan passen de schouders wel, maar de lengte van de armen niet en is het rond taille tentvorm.
Dus "het hoort niet" vind ik wel enigszins kort door de bocht. Laat iemand toch gewoon zelf kiezen in wat voor kleding te lopen
xMalibu schreef:Ik vind het echt overdreven en onnodig al dit gedoe. Laat een kind dragen wat ie wil maar kom op zeg, kinderjurkje? Waar slaat dat op? Alsof een jongen ineens denkt yes dit is echt een jurk voor jongens. Denk dat 99% het echt niet gaat dragen. Voor mij echt een reden om geen kleding bij de Hema te kopen. Hoeveel genderneutrale kinderen zijn er überhaupt?