Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boete terecht?

Ja
59 (31%)
Nee
111 (60%)
Anders
15 (8%)

Totaal aantal stemmen: 185

karuna
Drukke kabouter

Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:13

https://nos.nl/artikel/2193595-vrouwen- ... gn_id=A100

Hier hoorde ik vanmorgen van en inmiddels is ze wel veroordeeld voor wildplassen. Maar de uitspraak van de rechter je moet maar naar een mannenurinoir en er zijn meer plekken voor mannen omdat ze meer wildplassen. Tsja.

Maar ok de discussie is waar moet je als vrouw dan plassen als alles dicht is binnen 2 km om te kunnen plassen? Ik snap het meisje wel, zou denk ik hetzelfde doen. Dan maar broek naar beneden desnoods achter een vuilcontainer en plassen.

Wat zouden jullie doen en vinden jullie de boete terecht?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:16

Ja, boete is terecht!!
Wildplassen is wildplassen.

Gewoon niet zoveel gaan zuipen, 1 uur vóór de sluitingstijd en ga dan nog even naar de wc voor je weggaat.

Moet gewoon lukken hoor tot je thuis bent.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-09-17 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:17

Mij lukt dat helaas dus echt niet. Ik drink geen alcohol maar heb helaas wel een overactieve blaas. Als ik naar de wc zou gaan voor ik wegga (wat ik altijd doe) maar ik ben niet bij een wc binnen het uur weer heb ik toch echt een probleem. Het is zelfs een periode geweest ieder half uur moeten of zelf leeglopen zonder controle. Erg irritant en helaas niet te voorkomen.

Wildplassen is idd niet netjes maar als je moet en er is niks moet je iets, moet gemeente zorgen voor meer toilet plekken voor vrouwen
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-09-17 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Re: Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:19

De boete is wel terecht, maar de uitspraak dat je moet pissen op een urinoir... Hoe dan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:20

Met een plastuit denk ik. Inmiddels heb ik die wel in huis, vergt aardig wat training en werkt alleen met een broek met rits of rok.broek met elastiek moet je alsnog bijna tot op je knieen doen wat niet echt veilig is in de stad in het donker met dronken mannen om je heen Het kan maar ik ben vrij klein en kan meestal niet hoog genoeg mikken -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-09-17 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:20

Ragdollcat schreef:
Ja, boete is terecht!!
Wildplassen is wildplassen.

Gewoon niet zoveel gaan zuipen, 1 uur vóór de sluitingstijd en ga dan nog even naar de wc voor je weggaat.

Moet gewoon lukken hoor tot je thuis bent.

Dat is vrij kortzichtig vind je zelf niet?
Ik heb altijd al problemen met mijn blaas, ik kan naar de wc gaan, in de auto stappen en na een half uur moeten stoppen bij een benzinepomp omdat ik weer moet.

Wat ik had gedaan? Precies hetzelfde als de persoon in kwestie. Als ik moet moet ik. Overigens is de boete terecht, als ik die zou krijgen zou ik die ook gewoon betalen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:20

Nee vind ik niet.

Sorry, maar als er blaasproblemen zijn dan weet je dat tevoren......zodat je rekening kan gaan houden met een beetje op tijd naar huis gaan zodat je ergens onderweg nog naar de wc kan.

Het is niet anders, of ga niet zo erg verweg van je woning zodat je op tijd naar de wc kan.

Er zijn blaasproblemen en daar moet je mee gaan dealen en kijken waar er mogelijkheden zijn en of onmogelijkheden, probeer iets uit waardoor je wat langer zonder wc kan.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-09-17 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Re: Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:23

Hoe dan? Ik kom helaas vaak genoeg op plekken waar er geen enkele plasmogelijkheid is. Sterker nog, hier is niet eens een mannenplas mogelijkheid behalve op gemeentehuis bij openingstijden. En meeste cafes of restaurants willen je niet laten plassen

Meisje heeft boete ook aangekaart omdat ze hoop op deze manier een oplossing te krijgen voor het vrouwenplas probleem

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:24

Er zit ook nogal een verschil of je buitenuit in de bosjes gaat zitten of midden op het leidseplein hartje amsterdam natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:24

Wij maken vaak lange wandelingen in de natuur. Dan kom je uren lang niets tegen. Als ik dan moet, ga ik gewoon tussen de bosjes.
Ben trouwens ook al meerdere keren gewoon achter een wagen gaan zitten als midden in de nacht alles toe is.
Snap eigenlijk niet goed waarom men tegenwoordig zoveel herrie daarover maakt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:25

En dan ga je juist wel erheen waar er geen enkele plasmogelijkheid is?
Dan vraag je erom.

Als je moet dan ga je gewoon plassen....maar de boete is dan wel terecht als je betrapt wordt, want wildplassen is wildplassen.

Zelf heb ik af en toe ook gedoe met waar ik moet gaan plassen als ik lange wandeling maak......maar ik zorg ervoor dat ik tevoren weet waar er plasmogelijkheden zijn.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-09-17 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:26

Machie schreef:
De boete is wel terecht, maar de uitspraak dat je moet pissen op een urinoir... Hoe dan?

Dat is wat ik dacht >;)

Gevalletje "had ze maar een luier om moeten hebben" :j :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:26

Ik vind het ook raar hoor. Denk dat mannen meer wildplassen omdat het voor hen gewoon makkelijker is. Daarop inspelen door van die mobiele pisbakken te plaatsen maar niks regelen voor vrouwen vind ik wel raar te noemen... Alsof die arme mannen zich er niet van kunnen weerhouden om hun schwans uit hun broek te hangen en ze het dan maar op die manier doen, terwijl vrouwen heus wel in hun broek kunnen plassen ofzo

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:26

Snap ik maar wat moet je dan? In je broek plassen en een spoor van urine achterlaten? Of dan maar in een steegje ergens achter gaan zitten. Katten en honden plassen ook overal.
Tsja ik ga ook ergens achter zitten in bos, parkeerplaatsen of wat ook. Heb nu in mijn bus een chemisch toilet om dan te kunnen plassen als ik die bij me heb

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:27

ik snap zoiets ook niet.

een man plast bv nog ergens tegen,maar een hond mag op de grond plassen,maar een mens niet?

welke logica schuilt daar achter?

het droogt evengoed op en een regenbuitje en alles is weg.
zolang je ergens zit waar je niemand 'stoort' zie ik geen probleem om ergens te plassen als er geen andere opties zijn.

mannen die bv tegen gebouwen plassen ed,dat snap ik nu wel,dat hoort niet,mensen vinden het ook niet fijn dat bv een reu tegen hun hevel plast,maar gewoon op de straat/aarde,wie heeft daar nu last van?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:27

Ik plas niet wild ik doe het heel beheerst :D
En ja zelfs in de auto als ik mort dan moet ik
Dus stoppen en desnoods op de treeplank zitten

Ragdollcat je opmerkingen getuigen van weinig inlevingsvermogen
Laatst bijgewerkt door Echwel op 18-09-17 17:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:28

karuna schreef:
Hoe dan? Ik kom helaas vaak genoeg op plekken waar er geen enkele plasmogelijkheid is. Sterker nog, hier is niet eens een mannenplas mogelijkheid behalve op gemeentehuis bij openingstijden. En meeste cafes of restaurants willen je niet laten plassen

Idd.
Heb het wel mee gemaakt op vakantie in een grote stad dat ik overdag nergens binnen werd gelaten, ook niet als ik zei dat ik gewoon netjes wilde betalen. Ja dan houdt het op he.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:29

Stippen en op de tweeklank zitten? Eeeh :? :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:30

Ragdollcat schreef:
Dan vraag je erom.

Als je moet dan ga je gewoon plassen....maar de boete is dan wel terecht als je betrapt wordt, want wildplassen is wildplassen.

Zelf heb ik af en toe ook gedoe met waar ik moet gaan plassen als ik lange wandeling maak......maar ik zorg ervoor dat ik tevoren weet waar er plasmogelijkheden zijn.

Je hebt gelijk, als je vaak moet plassen kun je maar beter niet uit huis gaan en plezier hebben :j

Nee, oprecht? Ik vind het echt bizar hoeveel urinoirs er zijn op festivals e.d. in vergelijking met hokjes geschikt voor vrouwen. En heel eerlijk: ik vind dat je er wel vanuit mag gaan dat je in Nederland gewoon naar het toilet kan, of je nu man of vrouw bent. En in die ene uitzonderlijke situatie dat je het echt niet meer op kunt houden, er niets in de buurt is en je even hurkt in de bosjes, dan moet je er niet gelijk met een boete naar slingeren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:30

karuna schreef:
Stippen en op de tweeklank zitten? Eeeh :? :+

Dikke vingers kleine telefoon

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:31

Ragdollcat schreef:
Dan vraag je erom.

Je bedoelt het vast niet zo kort door de bocht, maar wat ik uit je reacties opmaak is ongeveer dit: Er zijn niet genoeg toiletten voor vrouwen dus vrouwen moeten maar gewoon zorgen dat ze niet te ver of te laat van huis gaan. :+ Je mag me uiteraard verbeteren als ik dit volslagen verkeerd interpreteer.

Constructievere oplossing lijkt me dan toch om, zeker in grootsteden als Amsterdam, óók genoeg openbare toiletten voor vrouwen te plaatsen.

Ergens snap ik die boete trouwens wel, want wildplassen is inderdaad gewoon strafbaar voor iedereen. De opmerking over dat ze dan maar op een urinoir moet gaan daarentegen? Hoe? Ik ben daar in elk geval echt VEEL te onhandig voor. :')
Laatst bijgewerkt door gekkesies op 18-09-17 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:32

Ik vind de boete terecht. Wildplassen is wildplassen, of je nou man of vrouw bent.

Daarentegen vind ik de uitspraak over het urinoir niet terecht. Ik vind dat er meer vrouwvriendelijke toiletten gerealiseerd moeten worden die buiten sluitingstijd van kroegen en andere horecagelegenheden toegankelijk zijn. Plassen op een urinoir lijkt mij als vrouw zijnde erg moeilijk en daarnaast ook ontzettend vies, zeker op een stapavond waar het voor het andere geslacht vaak nogal moeilijk blijkt om hun straaltje de goede kant op te richten.. ik zou daar met mijn billen niet tegenaan willen hangen -O-

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:33

ik veronderstel dat die rechter sowieso een man was.....als vrouwelijke rechten zou je toch ff 2 keer nadenken hoe je dat dan voor elkaar moet krijgen....

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:33

sorry

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 17:34

Enige hoe urinoir zou kunnen werken zonder hulpmiddelen is heel grote lippen hebben zodat je kan mikken? Of op de urinoir klimmen en dan naar beneden plassen? Anders geen idee hoe. Moet haast een mannelijke rechter zijn :D

Geerte hoezo sorry?