Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Courses schreef:Noord-Korea voert voor zover ik heb gelezen al jaaaaren proeven uit, echter belanden deze allemaal in de zee en dergelijke.
Waar ze onherstelbare schade aanrichten....
Courses schreef:Palmera schreef:Waar ze onherstelbare schade aanrichten....
Uiteraard, dat is ook onder geen enkel opzicht goed te praten. Maar omdat het nu over een land heen is gegaan is het ineens volop in het nieuws, dit hadden ze al veel eerder moeten aanpakken.
Emmaa_ schreef:Trump tweet toevallig net:
"North Korea has conducted a major Nuclear Test. Their words and actions continue to be very hostile and dangerous to the United States....."
Hij vat het dus op als een provocatie ipv een test die daar, ter plekke, ondergronds gebeurt.
Courses schreef:Het is hier qua nieuws redelijk stil gebleven in mijn beleving. Uiteraard moeten ze kwaad niet met kwaad bestrijden, maar er zijn genoeg andere opties waardoor dit al veel eerder 'aangepakt' had kunnen worden. Ik heb het idee dat iedereen nu pas een beetje de ernst begint in te zien terwijl dit al jaren bekend is/aan de hand is.
Emmaa_ schreef:Mocht er daadwerkelijk nucleaire oorlogvoering gaan plaatsvinden dan zijn wij net zo goed de klos als de rest van de wereld. Dat overleeft niemand denk ik. De afstanden die Noord Korea claimt te kunnen overbruggen kunnen de raketten ook bij ons terecht laten komen.
Palmera schreef:Ik vind vooral het egoïsme iets engs. Door hun proeven komt er straling vrij. Door hun proeven word er een aardbeving veroorzaakt. Hun proeven hebben een enorme impact op het milieu.
Kijk, als ze zichzelf graag willen reduceren tot een land vol mismaakte en onder puin bedolven mensen hou ik ze niet tegen.
Wat mij werkelijk pijn doet is de, zoals altijd door de domheid en het egoïsme van de mens, veroorzaakte schade aan dier en natuur.