Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lieveli schreef:Ja voor sommige mensen is ontkennen makkelijker dan accepteren. Het is ook een hele bizarre geschiedenis en de nazi's hebben hun best gedaan om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te vernietigen. Als je in Buchenwald bent geweest dan snap je precies wat ik bedoel.
LadyMadonna schreef:lieveli schreef:Ja voor sommige mensen is ontkennen makkelijker dan accepteren. Het is ook een hele bizarre geschiedenis en de nazi's hebben hun best gedaan om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te vernietigen. Als je in Buchenwald bent geweest dan snap je precies wat ik bedoel.
Toen, 70 jaar geleden, dat begrijp ik... Maar nu nog? Na zoveel bewijzen....
lieveli schreef:Waarom wil je het kunnen begrijpen? Het is zo stuitend en in mijn ogen half-achterlijk maar het is wat het is. God heeft halfjes op de wereld gezet en zo is het gewoon.
Ceetje_bokt schreef:Sizzle schreef:Er zijn maanlandingsontkenners, klimaatontkenners en dus ook holocaust ontkenners.
.
Poeh, klimaatontkenners in hetzelfde rijtje zetten als holocaustontkenners.....ik vind dat nogal wat.
Janneke2 schreef:![]()
![]()
![]()
Ik hoor tot degenen die het niet (zouden) willen geloven.
Een van de verhalen van de oorlog die mij door het hart snijdt is dit.
Plek van handeling: de chef staf van het Nederlandse leger. Datum: 14 mei 1940, men heeft zojuist een telegram ontvangen "geef je onvoorwaardelijk over of we gooien Rotterdam plat".
De discussie ging ongeveer als volgt: "Dit kunnen ze niet menen. Het zijn de Duitsers. Onze buren. Ze hebben een malle leider die van oorlog houdt, maar het volk van Heine, van Goethe - het moet een dreigement zijn. Dit doen ze niet. Ze kunnen het niet menen."
![]()
Ik deel de bewondering voor Goethe, Heine en de Duitse en westerse cultuur in het algemeen.
Maar hoe mooi ook: het biedt dus *nul* bescherming tegen laten we zeggen barbaarsheid....
Sizzle schreef:Ceetje_bokt schreef:Poeh, klimaatontkenners in hetzelfde rijtje zetten als holocaustontkenners.....ik vind dat nogal wat.
Wil je dat ajb gewoon niet te letterlijk nemen, dat is namelijk niet de bedoeling.
Ik kan ook schrijven: er zijn zelfs mensen die in God geloven, daar kan ik ook met mijn pet niet bij.
Ik had een collega die norabene hoogleraar in de genetica was die gestopt was ik DNA te geloven.......een DNA ontkenner.....wtf
Irkoontje schreef:Of ik lees je bericht helemaal verkeerd, maar tussen niet willen geloven en ontkennen zit imo best wel een verschil. Het is gebeurd, het was vreselijk en ik kan ook niet geloven dat mensen elkaar dat aan kunnen doen. En dat je dat niet wil geloven kan ik ook inkomen, maar ontkennen is voor mij: het is niet gebeurd, hoeveel bewijs er ook is.
Janneke2 schreef:Dit ZIJN ook belangrijke vragen.
Hoe heeft dit kunnen gebeuren...?
Wat is er voor nodig dat bijvoorbeeld brave huisvaders meewerken aan wreedheden...?
Want het ging gewoon over mensen zoals jij en ik.
Niet over halve garen of mensen die ethisch volstrekt onbekwaam waren.
Janneke2 schreef:Dit ZIJN ook belangrijke vragen.
Hoe heeft dit kunnen gebeuren...?
Wat is er voor nodig dat bijvoorbeeld brave huisvaders meewerken aan wreedheden...?
Want het ging gewoon over mensen zoals jij en ik.
Niet over halve garen of mensen die ethisch volstrekt onbekwaam waren.