Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Memories schreef:Nouja, voor mensen die erg weinig te besteden hebben zijn volgens mij ook allerlei organisaties/instanties/projecten/etc. waardoor die mensen ook een keer een dagje weg kunnen of iets kunnen doen wat ze normaal gesproken zelf niet kunnen betalen. En tja wat betreft mensen die gehandicapt zijn en hun omgeving: die hebben het niet altijd even makkelijk in het leven en voor sommigen is dan een dagje weg of iets leuks doen wat voor andere mensen vanzelfsprekend is haast niet te realiseren. Vind het niet meer dan logisch dat er dan dingen georganiseerd worden voor ze.
En ja voor mensen die niks hebben en wel gewoon het geld te besteden hebben... wat houd je tegen om dan iets te gaan doen denk ik dan... Snap niet dat je je daar aan kan ergeren eigenlijk
Ashleytjuhh schreef:Sorry voor de titel maar wist even niks beters te verzinnen.
Ik zit er al een tijd te bedenken om hier een topic over te beginnen of niet.
Ik wil NIEMAND tegen het zeer benen aan schoppen.
Maar het iets waar ik me aan erg omdat ik het niet helemaal snap misschien dat iemand het mij wel kan uitleggen.
Vandaag zat ik zoals elke ochtend het nieuws te kijken.
Daar kwam voorbij dat er een speciale moter dag was voor mensen met (volgens mij) het syndroom.
Nou vind ik dat echt leuk voor deze groep mensen.
Zo worden er vaker speciale dingen gedaan voor mensen die een geestelijke of lichamelijke beperking hebben.
Waarom nooit eens voor mensen die niks hebben?
Dan bedoel ik meer in de zin van die normale mensen ook nooit geregeld kunnen krijgen maar wel heel graag zouden willen gaan doen of gewoon weg niet kunnen betalen.
Nogmaals ik wil hier niemand mee kwetsen!
Ik ben wel benieuwd wat jullie daar van vinden en of het jullie ook opvalt.
Danique schreef:Heb je iets extras nodig dan dat je er zo over valt?
Ashleytjuhh schreef:Maar ik bedoel meer de dingen die voor normale mensen nooit te bereiken zullen en kunnen zijn ( daarmee bedoel ik dingen die in Down met johny gebeuren)
TerraHowrse schreef:Ashleytjuhh schreef:Maar ik bedoel meer de dingen die voor normale mensen nooit te bereiken zullen en kunnen zijn ( daarmee bedoel ik dingen die in Down met johny gebeuren)
Bekijk het eens andersom, dingen die voor jou heel vanzelfsprekend zijn, zijn voor hen juist niet te bereikendat die mensen dan eens iets krijgen wat jij niet krijgt is alleen maar mooi voor ze, jammer voor jou maar get over it.
Ashleytjuhh schreef:Ik zeg ook niet dat het niet mag en dat ik het echt niet leuk vind voor wie mensen.
Maar als ik hoor van ouders met een kind wat het syndroom van down heeft, is dat ze niet speciaal behandeld willen worden en er zelf geen last van hebben ( volgens mij heb je hier ook verschillen in hoever je afhankelijk bent van andere toch? )
Maar ik bedoel meer de dingen die voor normale mensen nooit te bereiken zullen en kunnen zijn ( daarmee bedoel ik dingen die in Down met johny gebeuren)
Ook word vrolijk als ik mensen zie lachen met of zonder handicap. En ben echt dankbaar dat ik gelukkig gezond ben.
Fijn dat er mensen ook reageren met andere instantie die er zijn voor de 'gezonde' mens. dit is namelijk er slecht aangegeven vind ik.
Steeph wat vind je slecht er aangeschreven?
Citaat:Ik wil NIEMAND tegen het zeer benen aan schoppen.
Citaat:het syndroom.
kwita schreef:nou en toch snap ik ts wel. Gewoon gewoon zijn is zeker iets om blij mee te zijn.
Maar je hebt ook een hoop mensen die zomaar een droom hebben of iets willen wat er niet van gekomen is. En dan gaat het niet altijd om dure dingen. Je kunt iemand ook een dienst bewijzen door te helpen met dat ene probleem of wens. Gewoon een rondje met de koets of gewoon wandelen op de pier van scheveningen of nog eens dat ene liedje horen van toen...
tja dat is natuurlijk ook gewoon mooi die ander iets gunnen en zijn /haar wens vervullen.