Nu heb ik al eerder lichte aanvaringen gehad met de internationale chauffeurs van vrachtwagens. Meestal roemenen, bulgaren en polen opvallend genoeg. Een camper parkeer je niet op een gewone personenauto plek. Maar moet je de caravanplek nemen of tussen de vrachtwagens. Vroeger was dat geen probleem. Tegenwoordig is dat bijna onmogelijk al omdat alles propvol staat met vrachtwagens.
Hier langs de grens met duitsland een bekend fenomeen op zaterdag avonden en zondagen. Maar tot nu toe zonder grotere problemen.
Maar afgelopen twee dagen andere koek helaas.

Tjsa we zijn de beroerste niet, caravan stuk gevonden dus daar heengereden. Mijn vder was inmiddels naar de wc dus ik heb de camper verplaatst. Maar alle caravan plaatsen op een na vol vrachtwagens. De laatste stond een auto met caravan die net wilde wegrijden.

Komt er een roemeen aan rennen. Schreeuwt, gilt in gebrekkig duits oprotten, zij rusten drie dagen grote auto ik oprotten.

Zij steken met moeite vrachtwagen erin maar drie minuten verder rijden ze weer weg van die plek. Alle gegil voor niks dus. Vandaag even na de eerste tunnel bij roermond. Ik moest plassen dus ga parkeerplaats op. Rij een twee en drie zijn voor personen autos. Vol met vrachtwagens en een gewone auto. Rij vier vijf en zes voor vrachtautos en autos niet vol maar alle drie de rijen geblokkeerd door een vrachtwagen die op de rijbaan stond met knipper lichten zodat je niet kon parkeren.

Enige kant die ik opkon was weer naar snelweg oprit, daar maar in de berm gaan staan achter een auto met caravan die ook geen kant op kon. Laatste parkeerstrook was te zien 5 plekken voor autos maar kon er niet komen door een blokkerende pool. Politie ervoor gebeld. Nummerbord doorgegeven. Wat een heel boze agressieve pool opleverde.

Wat bleek volgens de agent. De chauffeurs veroorzaken steeds meer problemen, zijn agressief schuwen geweld niet en terroriseren steeds meer elke parkeergelegenheid langs de snelweg. Moest er als burger vooral niet mee in discussie gaan risico op problemen was te groot.
Hoe nu verder hierin? Vrachtverkeer over de weg wordt steeds meer, de problemen zullen alleen maar groter worden. Hoe is dit op te lossen. Hoogtebeperkingen werken niet, heb al eens een vrachtwagen chauffeur bewust een balk zien platrijden zodat hij er kon parkeren. En een camper of hogere bestelbus kunnen er ook niet onderdoor.