Gekozen voor het laatste, maar modjes, mochten jullie een andere plek toch passender vinden dan hoor ik het graag.

In mijn koelkast staan twee sixpacks Radler. Eentje met 2% alcohol (die vindt mijn vrouw lekkerder) en 0.0% voor mij omdat van alcohol mijn suikers aan de wandel gaan.
Jillz hebben we ook wel eens in de koelkast gehad. Zit ook 'niks' in. Mijn zoontje van destijds acht vond het héérlijk vorig jaar zomer.
Dat was vóór ik de 18+ waarschuwing had gelezen.
En nu zit ik hier, met die sixpacks in de koelkast me af te vragen "why the hell not??"
Mensen die me een beetje kennen weten dat ik absoluut geen promotor ben van het gebruik van alcohol. Ik heb in verschillende situaties gezien wat een nare gevolgen alcoholgebruik kan hebben en het is pas sinds een jaar of 2 dat ik er relatief normaal in kan staan.
Maar in 0.0% Radler, of malt, of Jillz zit zo goed als niks.
Waarom mogen minderjarigen wél energydrink kopen, wat eigenlijk ook troep is (maar oh zo lekker!) maar geen alcohol"vrije" dranken?
Ik dronk vroeger met vriendinnen standaard Smirnoff of Breezahhh toen ik een jaar of 15 was. Oké, dat zou ik mijn kinderen niet aanbevelen...
Ze zijn nu 12, bijna 11 en 9. Over een paar jaar zijn de kinderfeestjes echt verleden tijd. Dan worden het "echte" feestjes... Drinken ze dan alleen cola en sinas?
En hoeveel kwaad kan een 0.0 of een Jillz op een hete zomerdag?
Ik bedoel... Mijn oudste drinkt al vanaf haar 7e koffie en de jongste nu sinds een paar maanden...
Kan dat dan ook eigenlijk niet?
Inmiddels ligt er een sixpack Radler in de koelkast en 5 flesjes 0.0...
Proost!