enorme brand london

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

enorme brand london

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 16:26

Nog mensen die het volgen?

Ik kreeg kippenvel van de beelden en een mama die haar baby van de 9de verdieping laat vallen in de hoop dat iemand hem vangt,een kind uit het raam gooien op hoop van beter,.....
het lijkt een hororfilm,maar dan jammergenoeg in het echt.

Momenteel blijkbaar al 6 doden,maar de bovenste verdiepingen is de brandweer nog niet geraakt en mensen zaten daar volgens mij letterlijk vast,dus ik vrees voor nog heel wat meer doden.

is toch een levensechte nachtmerrie......

Deni11

Re: enorme brand london

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:29

Ik volg ook. Wat een nachtmerrie..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:30

Ik kreeg letterlijk de kriebels toen ik het vanmorgen zag. Wát een nachtmerrie, wat een hel...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:55

Ik voel hier bijna de angst...
Daar vast zitten en er niet uit kunnen. Dat is toch echt wel een van de ergste dingen die je kunnen overkomen.

Als je dan ziet hoe erg het in brand staat, het midden in de nacht is gebeurt als de meeste mensen slapen.
Waarschijnlijk geen brandalarm dat af ging, dan ben ik beng dat er veel mensen het niet hebben gered ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:56

Hebben ze de baby kunnen redden? Verschrikkelijk gewoon. Brandalarm zou inderdaad niet afgegaan zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:56

Die verslaggeefster daar zei dat het vermoedelijk om een ontplofte Koelkast ging.
Maar kan een koelkast wel ontploffen dan? kortsluiting kan idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:57

O jemig... daar word je stil van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:59

Heel erg naar %)

Wat moet je dán wanhopig zijn...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:00

Word er helemaal naar van, heb nu al een jaar mijn rookalarm in de kast liggen maar ik steek er zo meteen een batterij in #)

Durf het eigenlijk verder niet goed te volgen, vind het echt heel erg.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 17:21

@demolenhoek,een man zou die baby opgevangen hebben,of hij ongedeerd is en hoe het met de mama gaat is niet gekend....
Het kind die uit het raam gegooid is zou een gebroken arm en kneuzingen hebben,maar voor de rest ok zijn...

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:24

Er was volgens het artikel dat ik gelezen heb niet eens een centraal brandalarm. :n

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:26

Echt afschuwelijk, vanochtend toen ik uit bed kwam hoorde ik het meteen op de radio. Wat een hel moet dat zijn geweest voor de bewoners :\

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:29

De oorzaak van de brand is nog onduidelijk. Bewoners van de woontoren waarschuwen al sinds 2013 voor brandgevaar. Verenigd in de 'Grenfell Action Group' schreven ze meermaals op hun website dat de eigenaar van het gebouw 'faalt in zijn onderhoudstaken'.

Wat een hel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:35

tengeltje11 schreef:
@demolenhoek,een man zou die baby opgevangen hebben,of hij ongedeerd is en hoe het met de mama gaat is niet gekend....
Het kind die uit het raam gegooid is zou een gebroken arm en kneuzingen hebben,maar voor de rest ok zijn...

Ben al blij dat het opgevangen is. Kan je enkel duimen dat het er niet te veel aan heeft over gehouden.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:38

Vanuit mijn stageplek hier zie ik de rook nog steeds en hoorde vannacht de vele extra hulpverlening langsrijden, opgesloten zitten in zo een vlammenzee is een gruwelijk iets :n

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:57

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:05

woon zelf in de buurt van London en hier is het natuurlijk de hele dag al in het nieuws. Vanochtend spraken vrij veel mensen op tv die op de eerste drie en vier verdiepingen woonden van het gebouw en iedereen was natuurlijk erg ontroerd. Nergens waren brandalarmen, mensen waren gewekt door andere mensen die op de deur bonkte. Er werd ook gezegd dat er nieuwe gaspijpen langs de trappen waren geinstalleerd wat natuurlijk erg gevaarlijk is. Maar van wat ik had begrepen (van nieuws vanochtend) waren er 300 tot 400 mensen in het gebouw en er rond 50 mensen in het ziekenhuis lagen. Zullen vele mensen levend verbrand zijn verwacht ik. Absolute nachtmerrie! Echt vreselijk! Vraag me toch ook af of zo'n gebouw (niet eens zo oud en recentelijk gerenoveerd) zo snel geheel in de brand zou mogen vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:10

Wat een horror, als ratten in de val en je kan nergens heen .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:16

Naar ik heb begrepen heeft de brandweer toch nog veel mensen uit het gebouw kunnen krijgen. De brandweer heeft toch nog veel mensen uit het gebouw kunnen halen ook die in hun appartement zijn gebleven en de deuren hadden gesloten. De gewonden nu bekend zon 70 waarvan 20 kritiek zijn als gevolg van rook inademen. Mn het trappenhuis was een hel een schoorsteen als gevolg van dikke zware rook. En mensen die gewoon overlopen zijn. De brand is naar verluid zo snel oogetrokken door de plastik panelen aan de gevels; hulde aan de brandweer die met gevaar voor eigen leven nog hinderden mensen uit het gebouw kon halen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:18

6 doden bevestigd tot nu toe, maar dat zal ongetwijfeld nog oplopen

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:43

Reken uiteindelijk maar op 50 tot 100 doden bij zo'n brand...
De brandweer is tot op de 20ste verdieping op verkenning geweest tijdens de brand en dat is een topprestatie.
De brand heeft zich zo snel kunnen verspreiden door liftschachten, trappen en via houten en plastic platen aan de buitenkant. Brandlast binnen zal ook niet gering geweest zijn, kwetsbare bewoners, 's nachts, falend alarmsysteem en wrs defecte (open) branddeuren: dan heb je een "perfect Storm" en gaat het heel vlug, heel hard...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:50

Word er gewoon misselijk van wat in en in triest, zag net beelden dat het gebouw helemaal in brand stond en ergens bovenin was nog iemand met een licht aan het knipperen ....ik dacht nog hoe kan dat er was overal vuur. Vreselijk ..heb er geen woorden voor.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:56

bah wat eng -O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:06

Vreselijk meer text heb ik er ik er niet op... ;(

Wat een drama...zeker niet in de laatste plaats als ze zelf buiten staat en je familie en of vrienden nog binnen zitten.

En de angst als je in die vuurzee staat...gruwelijk...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:58

Vuur gaat ontzettend snel,ik heb nooit geweten dat het zó snel gaat totdat ik zelf brand mee maakte in mijn huis. Onvoorstelbaar hoe snel dat om zich heen grijpt.En de rook? ik dacht dat red ik nog wel om ff gauw wat spullen te pakken.Nou niet dus,die rook is zo verstikkend! je longen slaan helemaal dicht.

Ik kon me huis uit,deze mensen zitten als ratten in de val.