Emmaa_ schreef:Ik ben voor het principe, puur omdat er vrouwen zijn die echt zo veel last van hun menstruatie hebben dat ze hun werk minder goed kunnen verrichten. Echter denk ik dat er op dit moment niet genoeg draagvlak voor is in de maatschappij.
Ten eerste, zoals je aanhaalt, zou het een rede zijn voor werkgevers om meer mannen aan te nemen dan vrouwen. Dat gebeurt nu al, moet je nagaan als er zo'n regel wordt ingevoerd. Daarnaast denk ik dat er op dit moment in NL geen sprake is van genoeg goodwill tussen werknemer en werkgever om zoiets van de grond te krijgen zonder dat er fraude mee gepleegd wordt of er onenigheid ontstaat tussen werknemers.
In een soort utopische samenleving zou dit kunnen, maar hier vind ik het niet realistisch. Daarentegen ben ik wel van mening dat werkgevers anders om zouden moeten gaan met menstruerende vrouwen. Als ik me ziek probeer te melden omdat ik ongesteld ben krijg ik vaker dan niet rare opmerkingen naar mijn hoofd en zou ik me maar niet zo aan moeten stellen, terwijl mannen toch echt niet weten hoe heftig het (kan) zijn.
Hier ga ik in mee.