Yolocaust

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Yolocaust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:24

http://yolocaust.de

Dit was net op het nieuws, gezellige foto's en selfies bij monumenten in Duitsland. Zeker heftig en krijg er een bepaald naar gevoel van vanbinnen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Yolocaust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:30

Goed werk van deze man. Blijkbaar is dit wat er voor sommige mensen nodig is om de link tussen dit monument en waar het voor staat te leggen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:31

Eindelijk.

Heb mij verwonderd over het gedrag van mensen tussen/op/bij het monument.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:32

Ik kan er niet bij hoe mensen dit in hun hoofd halen... Is het nou zo moeilijk om respect te tonen en je gewoon te gedragen? Helemaal bij iets emotioneels als dit. Het ziet er ook niet uit of ze enig besef hebben waar ze zijn en wat er überhaupt is gebeurd...

Goede confronterende foto's. Ik hoop echt dat mensen beseffen wat ze doen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:38

Wat heftig maar zeker goed werk van deze man. Hopelijk opent het de ogen van mensen die geen besef hebben van de betekenis van het monument.

Ben er toevallig vorige week ook geweest, heel indrukwekkend.
Heb me toen verbaasd over de hoeveelheden toeristen die zichzelf en/of elkaar daar op de foto zetten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:38

Heel goed dat dit eens in de aandacht komt, veel mensen beseffen klaarblijkelijk niet waar het monument voor staat.
Heb ook ooit zo'n klasgenoot gehad die in Auschwitz en Birkenau vrolijk selfies zat te maken toen we in Polen om schoolreis waren _-:(

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:40

Er is een groep mensen die geen enkel idee heeft wat een momument kan betekenen. Die zien alleen een steentje en dat is wel leuk. Respect voor de gedachtegang erachter hebben ze dan ook helaas niet.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:41

Wat heeft deze man goed werk verricht. Ik verbaas me er nog altijd over hoe respectloos sommige mensen kunnen zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:42

Ik heb daar ook wel foto's gemaakt, maar zeker geen happy selfie. Gewoon die beelden met een mooie zonsondergang erachter. Goed project van deze man.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:42

Eens met de rest hier, het is een monument door alle mensen die zijn gestorven. Daar ga je niet vrolijk op springen en selfies bij maken. Een foto van het monument zelf kan best, maar niet waar jij helemaal happy vrolijk bij staat te springen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:43

Zag ook laatst een fotoshoot van een meisje met een hakenkruis en heel groot 'WEHRMACHT' op haar shirt. Hoe respectloos wil je zijn :n
Heel goed wat die man doet. Hopelijk schudt het wat mensen wakker.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:49

Ik vind de foto met de jongleur eigenlijk best een mooie foto. :o
Want als je voorbij de jongleur zelf kijkt en ziet hoe lang deze blokken dus doorlopen in de diepte geeft wel aan hoe groot het monument is. Mijn oog word daar veel meer naar getrokken dan de roeballenballen etc.

Maar denk dat het zeker goed is om mensen echt bewust te maken dat dit soort foto's eigenlijk respectloos zijn.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:52

ik snap sowiso niet waarom je zoiets doet op een plek als dit.. had eigenlijk niet verwacht dat dit gebeurt, vresenlijk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:01

Brr hadden jullie ook gezien dat je er op kan klikken? Dan krijg je gephotoshopte beelden. Die boodschap vind ik nog meer raken.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:04

Ik kan er niet op klikken, ik zie alleen de standaard mouse-over photoshop.

Ik vind het fantastisch wat deze man doet.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:05

Telpeva schreef:
Brr hadden jullie ook gezien dat je er op kan klikken? Dan krijg je gephotoshopte beelden. Die boodschap vind ik nog meer raken.

Volgens mij gaat het daar juist om :=

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:07

Ik heb dit gedrag gezien in Pripyat afgelopen zomer(de stad met 50.000 mensen die ontruimd moest worden toen het ongeluk in Chernobyl plaats vond, en alle mensen die daar hun dood vonden natuurlijk) 2 Engelse jongens van +-20 jaar die alleen wisten dat Chernobyl ooit was voorgevallen door een videospel totaal respectloos overal opklimmen, hetgeen ook echt gevaarlijk is in een 30 jaar verlaten stad, je weet namelijk niet hoe sterk alles nog is. In het celblok van het politie hoofdkwartier in een cel selfies nemen etc. Wij hebben die wel eventjes de waarheid gezegd natuurlijk Daarna waren ze wel een stuk braver maar ik vraag me af wat er dan door hun hoofd gaat- waarschijnlijk totaal niets -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:09

Mocht je op je telefoon zitten: je kan de originele versie zien door op de foto eronder te klikken, om de bewerkte versie te zien klik je op de desbetreffende foto.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:10

Telpeva schreef:

Oh jeetje, die foto's zijn helemaal heftig. Ik vond het triest dat mensen zulke blije foto's maken bij zo'n monument maar die gefotoshopte foto's zijn nog veel heftiger..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:13

Ik zag het ook voorbij komen. Triest hoe sommige mensen denken en doen. Zo kon ik mij onwijs kwaad maken over de hoeveelheid selfies die op ground zero gemaakt werden voor de memorial Pools

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:19

purny schreef:
Ik zag het ook voorbij komen. Triest hoe sommige mensen denken en doen. Zo kon ik mij onwijs kwaad maken over de hoeveelheid selfies die op ground zero gemaakt werden voor de memorial Pools

Daar moest ik ook meteen aan denken, purny. Ik vond dat zó enorm indrukwekkend, het kwam echt niet in me op om met een enorme lach op de foto te willen. :n We hebben uiteindelijk wel foto's gemaakt, maar alleen van het monument zelf, juist om de kracht ervan voor onszelf vast te leggen. De foto's op Yolocaust.de vind ik heel heftig om te zien, ze maken pijnlijk duidelijk hoe (vast onbedoeld) respectloos sommige mensen omgaan met een monument voor zo'n vreselijke geschiedenis. Onderaan bij de FAQs staat:

"I'm on one of the pictures and suddenly regret having uploaded it to the internet. Can you remove it?"
Yes. Just send an email to undouche.me@yolocaust.de

... ik ben benieuwd hoeveel mensen hier gebruik van hebben gemaakt, of ze snappen waarom dit met hun foto's gedaan is en of ze hier ook wat van geleerd hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:22

Jeetje, deze komt wel binnen zeg.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:27

Heel heftig, maar petje af voor deze man om het op deze manier onder de aandacht te brengen!

Ik ben vorig jaar ook op reis geweest naar Polen en daar Auschwitz bezocht. Wat een respectloze dingen ik daar heb gezien, belachelijk lopen lachen en natuurlijk ook selfies of lachend poseren voor de foto... Vraag me af wat dat soort mensen bij die monumenten te zoeken heeft :n

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:34

Chocopasta schreef:
Telpeva schreef:

Volgens mij gaat het daar juist om :=

Dat zal vast wel ja, maar ik bok mobiel en heb dus geen mouseovers zoals anderen blijkbaar wel hebben. Ik zag alleen de 'brave' versies.

Edit, wat heet braaf. Walgelijke foto's vid ik het maar jullie snappen hopelijk wat ik ermee bedoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:35

_Dominique schreef:
Mocht je op je telefoon zitten: je kan de originele versie zien door op de foto eronder te klikken, om de bewerkte versie te zien klik je op de desbetreffende foto.

;)