‘I'm a normal guy, I just fancy 6 year old girls.'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

‘I'm a normal guy, I just fancy 6 year old girls.'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 20:44

Een controversieel onderwerp, maar desalnietermin interessant om te plaatsen.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... l-facebook

Een korte samenvatting voor degene die moeite hebben met Engels, het gaat hier om een 65 jarige man die gevoelens heeft voor meisjes onder de 13.
Echter is hij zich bewust van het 'pedofiel' zijn en hoopt door ervoor uit te komen, mensen te kunnen helpen om misbruik te voorkomen.
Deze man heeft nooit wat met zijn gevoelens gedaan, nog nooit een minderjarige aangeraakt op de verkeerde manier.

Hoe staat de bokker hier tegenover? Wat is jou visie op pedofielie op deze manier?

Zelf ben ik van mening dat gevoelens iets is waar je geen controle over hebt. En dan bedoel ik dat in de zin van, je kunt er niets aan doen dat je een bepaalde seksuele voorkeur hebt. Wel heb je uiteraard de controle of je er wel of niet wat mee doet.
Deze man wordt nogal in de grond gestampt en eerlijk gezegd raakt mij dit wel.
Deze man doet bewust niks met zijn gevoelens, wetende dat hij daarmee fout zit als hij dat doet. Ik vraag me echt af in hoeverre we zelf kunnen bepalen waar we op vallen.
Is het terecht dat deze man aan de schandpaal wordt genageld, of hebben jullie er een andere mening over?

Graag het topic netjes houden, geen verwijten op en neer.

Babeth

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: ‘I'm a normal guy, I just fancy 6 year old girls.'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:49

Ik hoop voor hem dat hij de waarheid spreekt en hij ook echt niets met zijn gevoelens doet.
Desalniettemin vind ik het knap dat hij er voor uit durft te komen, want dat zal zijn leven niet makkelijk maken.
Zoals ik lees zijn er een aantal factoren in zijn leven die wellicht een belangrijke rol hebben gespeeld in wat zijn latere gevoelens hebben gevormd. Dat vind ik jammer om te lezen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:51

Ik ben het volledig met jou eens Babeth. Wanneer een man pedofiel is, daar voor uitkomt en zich ervan bewust is dat zijn voorkeur/geaardheid niet oke is voor zijn omgeving en schadelijk kan zijn indien wel uitgevoerd, is hij enkel te bewonderen.

Ik kan me niet voorstellen hoe lastig het is voor iemand om te weten dat je seksuele geaardheid door en door fout is voor de hele wereld, en ook echt daadwerkelijk schadelijk is, en dat je er niets aan kan doen.

Edit: er zit natuurlijk wel een verschil in geaardheid en seksuele aantrekkingskracht. In het 2e geval, vind ik het een fetish die toch echt afgeleerd/omgebogen kan worden naar een gezondere vorm van een relatie (noem bijvoorbeeld volwassen mensen die het leuk vinden om een moeder-zoon of vader-dochter relatie na te spelen)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:57

Lastig onderwerp! Ik kan me er zo niks bij voorstellen dat iemand op jonge kinderen valt en ik vind het een walgelijk idee. Aan de andere kant, als iemand deze gevoelens heeft en daar niks aan kan doen en ze altijd moet onderdrukken dan is dat ook wel sneu...

Maar aan de andere kant zou je toch best gelukkig moeten kunnen worden met iemand die niet persé aan je voorkeuren voldoet? Alsin, ik vind mannen met donker haar knap, maar heb toch zeker een gelukkige relatie met een roodharige en zou niemand anders willen. Of gaat zo'n vergelijking niet op in deze situatie?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:57

Ik vind het wel een interessant onderwerp en heb met die mensen te doen. Ze zijn totaal onbegrepen en het is natuurlijk een enorm taboe waardoor ik me kan voorstellen dat hulp zoeken niet makkelijk is. Als mensen eens wat minder zouden schreeuwen en zich wat beter in een ander zouden kunnen verplaatsen denk ik dat er veel meer pedofielen hulp zoeken in plaats van wat met hun gevoelens te doen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:59

In mijn ogen is pedofilie ook een geaardheid, net zoals homofilie en heterofilie dat is. Het lastige is dat handelen naar die pedofiele geaardheid gewoon absoluut niet okee is, nooit! Dat zal ik ook nooit goedpraten. Dat kun je gewoon niet met een kind doen, die beschadig je daarmee voor het leven :n Maar pedofielen hebben er nou eenmaal niet voor gekozen en kunnen ook niet 'genezen' worden, hoogstens op een sociaal wenselijke manier leren omgaan met hun gevoelens.
Ik vind het ook knap dat die man het durft toe te geven. Misschien ook wel heel bewust gedaan, want hoewel ie nu een hoop oliebol over zich heen krijgt, bedenkt iedereen in zijn omgeving zich wel drie keer voordat ze een kind met hem alleen laten bijvoorbeeld. Kan het juist ook weer 'dragelijker' maken om met die gevoelens om te gaan als die prikkels ver weg worden gehouden.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:01

Ik ben het helemaal met je eens, Babeth. Wat knap van de man dat hij dit heeft durven uitspreken.

Er zit voor mij inderdaad een groot verschil tussen het gevoel en er daadwerkelijk iets mee doen. Het is misschien niet het beste voorbeeld, maar ik zie het een beetje als wanneer je verliefd bent of gevoelens hebt voor iemand die in een (monogame, gesloten) relatie zit. Zolang je daar niks mee doet, zijn die gevoelens prima. Het is vooral moeilijk voor jezelf maar je kunt er niks aan doen dat je je zo voelt. Je kunt wel zelf bepalen wat je ermee doet.
Het lijkt me erg moeilijk voor hem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:02

Ik vind het knap dat hij er voor uitkomt! :) Je kan niets aan je gevoelens doen. Wel aan de dingen die je met die gevoelens doet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:03

Wat me dan wel een moeilijk onderwerp lijkt (en ik heb deze discussie ook eens op tv gezien). Wie zou het aandurven om zo'n persoon naast je gezin te laten wonen?
Want in een bepaald programma was dat de discussie: iedereen vond het knap dat personen er voor uit kwamen, maar niemand wilde hen verder in de buurt hebben van kinderen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:08

xRaisin schreef:
(...)
Maar aan de andere kant zou je toch best gelukkig moeten kunnen worden met iemand die niet persé aan je voorkeuren voldoet? Alsin, ik vind mannen met donker haar knap, maar heb toch zeker een gelukkige relatie met een roodharige en zou niemand anders willen. Of gaat zo'n vergelijking niet op in deze situatie?

Zo'n vergelijking gaat zeker niet op in deze situatie. Een voorkeur hebben voor een bepaalde haarkleur is in mijn ogen totaal anders dan de onderliggende geaardheid. Als jij donker haar het mooist vind, dan kun je toch ook prima een relatie nemen met een vrouw met donker haar? Er even vanuit gaande dat je heteroseksueel bent lijkt me dat toch iets heel anders dan 'zomaar' een haarkleur.

Ik snap gezinnen die geen pedofiel naast de deur willen wonen wel hoor... Ik zou er zelf ook echt niet om staan te springen als ik kinderen had gehad. Het probleem is dat je gewoon nooit weet of iemand zijn pedofilie echt onder controle heeft of niet. Ik vind het dan bijzonder logisch dat je voor de veiligheid van je bloedeigen kinderen kiest ipv een vreemde waarvan je weet dat ie op kinderen valt op z'n mooie blauwe ogen vertrouwen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:08

Volgens mij ging het hier ook en keer over bij je zal het maar zijn. Ik denk dus ook dat het als een geaardheid is waar men niks aan kan doen, maar als ze er maar niks mee doen in de praktijk, als je snapt wat ik bedoel. Er blijft wel altijd dan toch een drang dus ik zou het ook niet fijn vinden om naast zo iemand te wonen als ik kinderen zou hebben denk ik

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:12

absoluut Cayenne, ik heb liever iemand naast mij wonen die weet wat zijn tekortkomingen zijn en open staat voor oplossingen en hulp.. iemand die aan de bel trekt.. in plaats van een een buur waarvan ik geen idee heb wat voor geheimen er verborgen liggen.. We denken allemaal dat we veilig zijn omdat we niet weten wie er naast ons woont.. Goed een verstokte practiserend pedofiel nou nee, dat is wachten op ellende..

Nee, je kinderen zonder toezicht daar bij hem achterlaten, dat is de kat op het spek binden.. evenals hem vragen om op te passen. Maar dat zal hij zelf ook inzien denk ik zo.. verder dan dat zou ik met hem gewoon duidelijke afspraken maken als buren. hij zal zich er ook aan willen houden.. want hij leeft liever met open vizier en een sociaal vangnet dan als verguist persoon.

ik moest er overigens wel heel even over nadenken. 'zeg ik niet te gemakkelijk ja.. vind ik dat wel echt'. maar kwam toch uiteindelijk bij een ja uit... Natuurlijk heb je liever iemand die 100% vrij van allerlei labels is.. maar 99% van de tijd ken je de diepste donkerste geheimen van je buren niet.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:14

xRaisin schreef:
Lastig onderwerp! Ik kan me er zo niks bij voorstellen dat iemand op jonge kinderen valt en ik vind het een walgelijk idee. Aan de andere kant, als iemand deze gevoelens heeft en daar niks aan kan doen en ze altijd moet onderdrukken dan is dat ook wel sneu...

Dat laatste is natuurlijk onzin, dat is hetzelfde voor hem als hij blonde kindjes mooier vind, maar alsnog verliefd kan worden op een bruinharig kindje.
Vergelijk het eerder met dat jij op mannen valt (denk ik dan), maar dan toch ook gelukkig kunt zijn met een vrouw. (voldoet niet aan jouw voorkeuren)

Zolang iemand niet iets doet met deze gevoelens heb ik ook helemaal geen problemen met die persoon. Het is iets waar hij niets aan kan doen.
Mensen met kinderen die hem dan niet als buur willen hebben kan ik zelf ook niet helemaal begrijpen.
Alsof hij meteen een verkrachter is dan? nee. Zolang ik die man vertrouw dat hij van mijn kinderen afblijft op die manier, kan het net zo'n leuke buurman zijn als elke andere man.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:15

Pedofilie is gewoon een geaardheid als homo/bi/hetero enz. Maar je hebt het verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel. Je kan niks aan je geaardheid doen, maar wel bepalen wat je ermee doet.
Sommige dingen zijn nu eenmaal fout, zoals seksuele handelingen met kinderen, of seks met dieren, of met overleden lichamen.
Hij kan niet 'genezen' worden, helaas voor hem.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:18

elenaMM77 schreef:
absoluut Cayenne, ik heb liever iemand naast mij wonen die weet wat zijn tekortkomingen zijn en open staat voor oplossingen en hulp.. iemand die aan de bel trekt.. in plaats van een een buur waarvan ik geen idee heb wat voor geheimen er verborgen liggen.. We denken allemaal dat we veilig zijn omdat we niet weten wie er naast ons woont.. Goed een verstokte practiserend pedofiel nou nee, dat is wachten op ellende..

Nee, je kinderen zonder toezicht daar bij hem achterlaten, dat is de kat op het spek binden.. evenals hem vragen om op te passen. Maar dat zal hij zelf ook inzien denk ik zo.. verder dan dat zou ik met hem gewoon duidelijke afspraken maken als buren. hij zal zich er ook aan willen houden.. want hij leeft liever met open vizier en een sociaal vangnet dan als verguist persoon.

ik moest er overigens wel heel even over nadenken. 'zeg ik niet te gemakkelijk ja.. vind ik dat wel echt'. maar kwam toch uiteindelijk bij een ja uit... Natuurlijk heb je liever iemand die 100% vrij van allerlei labels is.. maar 99% van de tijd ken je de diepste donkerste geheimen van je buren niet.

Nog even een toevoeging dan op mijn vorige post. Dit vind ik net zoiets onlogisch als mensen die geen relatie willen met een biseksueel want ''die hebben meer kans om vreemd te gaan''.
Het feit dat jouw vriend ook op mannen valt betekend niet ineens dat je hem niet alleen kan laten bij andere mannen, nee natuurlijk niet, dat is onzin.
Die man zal ook niet in een aanrander veranderen bij elk kindje dat hij ziet. Die kan zich vast wel gewoon gedragen. (gezien hoe hij er voor uit komt).
Ik zie ook zovaak een aantrekkelijk iemand, ga ik die dan ook meteen aanranden? nope :Y)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:19

Er niks aan kunnen doen is natuurlijk ook niet waar. Er zijn pedofielen die zich vrijwillig chemisch laten castreren en er zijn ook medicijnen die ervoor zorgen dat je libido weg is. Dat in combinatie met therapie schijnt wel succesvol te zijn.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:23

Dit is inderdaad erg lastig, ik ken meer van dit soort verhalen. Ook mensen die bij de psycholoog zijn geweest (ze voelden zich vreselijk over hun seksuele voorkeur), maar een seksuele voorkeur kán je niet afleren. Je kan iemand die hetero is ook niet ineens homo laten worden, of andersom. Het enige wat zou helpen is echt iets als castreren. Maar dat is ook niet niks.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:23

elenaMM77 schreef:

Maar dan zeg je in feite dat je hem toch niet zonder supervisie bij je kinderen in de buurt vertrouwd. Als hij een pedofiel is (en dus geen pedoseksueel) dan is er toch niets aan de hand?

Moeilijk onderwerp idd! Volgens mij was het inderdaad bij Je Zal Het Maar Hebben. Die man was ook vermomd om herkenning te voorkomen.
Zou castreren echt helpen? Daarmee haal je de gevoelens toch niet weg?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:26

Volgens mij helpt dat heel goed Cheyenne. Kijk maar naar een ruin, die gedraagt zich ook heel anders dan een hengst. Komen toch veel hormonen uit zo'n zakje :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:26

Ik krijg van het artikel wel de kriebels, voornamelijk van deze stukken. Het kan aan mij liggen, maar dit klinkt niet als een niet actieve pedo. Want niet alleen penetratie is seks natuurlijk en wel heel toevallig dat die pleegdochter onware herinneringen heeft omtrent het onderwerp terwijl hij nog niet 'out' was.
Citaat:
I knew I was attracted to little girls, I was always a little close, maybe I hugged them too tight, or did some things I shouldn't have done, but I never penetrated a child, never – what I would call – had sex with a child.

Citaat:
we had foster children. Things went pretty well… but three years after, they left. They left for other reasons – we moved onto other things, the foster girl developed false memories.

Wellicht ben ik te achterdochtig hoor, maar hier gingen mijn nekharen van overeind staan.
Aan pedofilie is niets te doen, zolang die mensen hulp zoeken en/of er niet naar handelen is dat geen probleem. Daar ben ik het mee eens.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:27

Ik denk dat castreren niks uit maakt. En ook zonder geslachtsdeel kunnen ze anders de mist in gaan

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:28

Cayenne schreef:
elenaMM77 schreef:

Maar dan zeg je in feite dat je hem toch niet zonder supervisie bij je kinderen in de buurt vertrouwd. Als hij een pedofiel is (en dus geen pedoseksueel) dan is er toch niets aan de hand?

Moeilijk onderwerp idd! Volgens mij was het inderdaad bij Je Zal Het Maar Hebben. Die man was ook vermomd om herkenning te voorkomen.
Zou castreren echt helpen? Daarmee haal je de gevoelens toch niet weg?
Natuurlijk is er wel wat aan de hand. Hij heeft die gevoelens. Zo iemand voor een basisschoolklas zetten lijkt me ook geen strak plan, maar dat zouden ze zelf ook niet moeten willen. Als je wil afvallen moet je ook geen snoepwinkel binnen gaan.

Schijnt van wel. Aantal jaar terug heb ik daarover gelezen, was een onderzoek/test in Canada. Later ook gehoord dat het in Nederland ook gebeurt. 100% succesvol was het niet, maar voor een flink deel toch wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:32

Maar dan denk ik: Een persoon met een geaardheid zoals hetero of homo, die kunnen zich toch ook inhouden? De man is pedofiel. Ja, hij valt op jonge kinderen, net zoals ik op mannen en vrouwen val. Maar ik doe toch ook niets met die gevoelens als iemand dat niet wil? Is het voor iemand die toevallig op jonge kinderen valt niet net zo?

Je kan ervoor kiezen om iemand te misbruiken, wat voor geaardheid je ook hebt. Dat je de geaardheid hebt betekent nog niet dat je gelijk iemand bent die zichzelf niet kan beheersen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:41

in sommige culturen is dit heel normaal....weleens van kindbruidjes gehoord?
Ik vind het niet kunnen....

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:45

Wat ik altijd zo vreemd vind, als mensen zeggen: als ze maar niet in onze buurt komen te wonen.. Ik vind dat je als ouder(s) gewoon je kinderen in de gaten moet houden, en ook oplettend moet zijn als ze bij bekenden, familie, mensen met hoog aanzien,enz enz zijn.. Want de pedofielen die daadwerkelijk kinderen misbruiken, zijn heel vaak " de joviale voetbaltrainer " die vanwege zijn of haar status ( ja, ook vrouwen schijnen vaker dader te zijn dan gedacht) er lang mee weg kunnen komen.