De trend van afschrikwekkende clowns die opduiken met wapens om kinderen schrik aan te jagen, lijkt zich door te zetten. Na problemen in Almere en Arnhem, is er nu ook een persoon verkleed als horrorclown opgedoken in Oss. De politie dreigt met geweld als de clown weer opduikt.
Woordvoerder politie
Volgens de politie werd de clown gezien in de buurt van park Elzeneind. Hij of zij was gekleed in een clownspak en droeg een masker. Ook zou de clown een mes en een hamer bij zich hebben gehad.
De politie neemt de zaak zeer serieus. ,,Voor de veiligheid van omstanders, en onze eigen veiligheid, zullen wij u mogelijk benaderen met onze geweldsmiddelen", schrijft ze op Facebook. ,,Mogelijk was u niet op de hoogte, maar het is strafbaar om op deze manier als 'clown' te spelen. Wij willen u laten weten dat wij deze zaak zeer serieus nemen!''
Bron: AD
Clowns
Er zijn de afgelopen tijd meerdere horrorclowns gesignaleerd in Nederland. Toen gebeurde het in Almere Buiten Hout en in Arnhem. Een clown zou maandagavond al spelende kinderen hebben laten schrikken op de Stekkenberg in Groesbeek. De verklede persoon zou rond 19.00 uur aan de bosrand in de buurt van begraafplaats Heselenberg achter kinderen aan rennen en hebben geschreeuwd. Ook uit Twente komen de eerste berichten van een aanwezige horrorclown.

Het fenomeen lijkt overgewaaid vanuit de Verenigde Staten. Daar zijn de clowns op verschillende plekken gezien. Later werden er ook enge clowns gezien in Australië, Nieuw-Zeeland en Frankrijk. De clowns in Australië waren gewapend met machetes, knuppels en zelfs een kettingzaag.
Wat vinden jullie hier nu van? Ten eerste vind ik clowns verschrikkelijk eng dus wanneer ik er een tegen zou komen, heb ik nachtmerries voor de rest van mijn leven.
Maar vinden jullie dit een slechte grap of gewoon echt niet kunnen?