Glock als sponsor. Nooit twijfel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Glock als sponsor. Nooit twijfel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 00:02

Naar aanleiding van mijn dollen in het topic over de veiling van Zenith waarin ik gekscherend de heer Glock smeek om Zenith te kopen vraag ik me af: twijfelen jullie nooit over Glock als sponsor? Het is tenslotte wel n wapen magnaat. Hij maakt en verhandelt zaken waardoor mensen gedood kunnen worden, zullen worden.
Persoonlijk moet ik wel eens slikken. Hoe zit dat met jullie? Hadden jullie ook liever gehad dat hij madeliefjes kweker was?
[VN] Fokker Zenith: "Als hij maar onder Jeroen Dubbeldam blijft"

R12312

Re: Glock als sponsor. Nooit twijfel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:07

Gerco en Jeroen zijn mijn inziens fantastische ruiters. Edward wordt op handen gedragen door het Nederlandse volk, maar mijn inziens rijdt hij met veel te veel druk, altijd alles achter de loodlijn ( ja ben wedstrijdruiter) en vind ik de sponsoring van Glock discutabel.Ik weet dat het spulletje in Oosterbeek bakken met geld heeft gekost.

Ik weet het niet, ik neig naar negatief, maar dan ben ik wel vooroordelend kritisch.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:15

Nee, ik twijfel niet aan Glock. Ik vind het eerder teleurstellend dat mensen zo in het negatieve blijven hangen wat betreft het product wat hij maakt. Wapens worden niet alleen door criminelen gebruikt maar ook om jouw leven te redden indien nodig (denk aan politie). Dan vind ik niet dat Glock over een negatieve kam geschoren hoeft te worden. Aan alles wat negatief gezien kan worden zit ook iets positiefs.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:20

Friendly, leuk verhaal, maar het blijft het kwade met het kwade verdrijven.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:25

Dat zal best. Maar feit is wel dat mensen alleen denken aan de negatieve kant van de wapenhandel maar vergeten dat er ook goede zaken mee verricht worden.

Edit: betekent overigens niet dat ik wapens een goed iets vind hoor. Vind alleen dat er niet alleen slecht over wapenproducenten gedacht hoeft te worden.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:38

Meneer glock heeft inderdaad aardig wat centjes.
Maar hij maakt ook gewoon goede wapens.

de politie verdicht ons met zijn product. HIj zelf zal dan ook nooit met de intensie gemaakt hebben dat ze in de slechte handel terrecht zouden komen.
(als de mensheid niet zo erg geweldadig was waren er ook nooit wapens nodig geweest)
dus hoe je het ook wend of keert je kan meneer glock daar niet op aan kijken persoonlijk heb ik dus geen twijfel aan zijn sponsoring

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:45

friendly schreef:
Nee, ik twijfel niet aan Glock. Ik vind het eerder teleurstellend dat mensen zo in het negatieve blijven hangen wat betreft het product wat hij maakt. Wapens worden niet alleen door criminelen gebruikt maar ook om jouw leven te redden indien nodig (denk aan politie). Dan vind ik niet dat Glock over een negatieve kam geschoren hoeft te worden. Aan alles wat negatief gezien kan worden zit ook iets positiefs.

Dit idd....niks meer aan toe te voegen

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:48

Ik wil even mijn ding kwijt..
wapens blijven wapens.. maar wat denken jullie dan van de schiet sport? Waarbij wapens gebruikt worden voor een wedstrijd, om te schieten op kleine schijfjes in een schiet bak.. en kleiduiven schieten.. kruisboog schieten op de wip, handboog op de wip, handboog op doel!! wapens worden dus echt niet alleen voor slechte dingen gebruikt.. of om elkaar te beschermen.. of weet ik wat..
en geloof me ik spreek uit ervaring.. heb zelf jarenlang kruisboog geschoten, en menig persoon uit mijn familie doet aan andere schiet sporten...

Wapens zijn dus echt niet alleen voor criminelen of politie of leger mensen..

Dus nee ik twijfel ook niet aan glock als sponsor!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 04:59

Nadat het heel vaak uitkouwd is tijdens de verkiezingsstrijd in de US ben ik daar nog eens goed gaan nadenken. Ik ben niet tegen wapens, wel tegen het onrechtmatig gebruik/fouten die ermee gemaakt worden. Maar zoals ook al als voorbeeld wordt aangehaald: ligt de schuld bij de autohandelaar die de auto verkocht waarmee een dronken bestuurder iemand plat rijdt?
Dus eigenlijk kan ik de wapenhandelaar niets verwijten.
Wel degene die het wapen gebruikt of niet goed opgeborgen heeft en daarmee zijn verantwoordelijjkheid niet neemt.

*edit: en natuurlijk verdiend dhr. Glock goed geld. Net als de autohandelaar die zijn zaken goed voor elkaar heeft. Maar ook deze heeft m.i. geen verantwoordelijkheid voor de bestuurder van de auto.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 06:35

Maar ik vermoed dat glock ook geen verboden wapens maakt? Dus van die grote machine geweren waar je al die criminelen en is en weet ik het wat mee ziet, komen mi niet van glock..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 06:51

Het is de hand die het instrument vast houdt dat bepaalt of het en goede of ten slechte wordt gebruikt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:14

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:20

Wapens vermoorden geen mensen. Alleen de mensen met het wapen in de hand.
In america hoor je dat wapens zo slecht zijn en gevaarlijk maar kijk eens naar een land als nieuw zeeland wat mensen daar voor arsenaal in huis hebben en dat gaat bijna nooit mis. Die mensen daar hebben gewoon hele andere mentaliteit en zien een wapen niet zoals het in america gezien wordt.
Dus nee ik vind dat geen probleem.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 07:27

Echt n probleem vind ik het ook niet. Dat ik "weleens moet slikken" is niet hetzelfde als "ik vind het slecht en ik ben er tegen". Er wordt, gezien de reacties in dit topic, wel door het publiek over nagedacht. Critisch blijven is altijd goed. blijven nadenken, niet zomaar iets klakkeloos aannemen. Dat is mijn devies. Kennelijk van meer mensen :D
Laatst bijgewerkt door rien10 op 17-09-16 07:27, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:27

van de familie glock weten jullie aan welk product zij geld verdienen maar diverse banken en bedrijven verdienen naast hun producten door geld te steken en grondstoffen of zaken die niet helder zijn.

Daarbij een wapen is in ons land niet normaal maar, in andere landen wel. Ik vind ook niet dat ze met hun sponsering reclame maken voor wapens.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 07:28

mvdbijl schreef:
van de familie glock weten jullie aan welk product zij geld verdienen maar diverse banken en bedrijven verdienen naast hun producten door geld te steken en grondstoffen of zaken die niet helder ziijn.

Goed punt!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:40

ik wou net zeggen, alsof Rabobank zo schattig is.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:02

Ashleytjuhh schreef:
Meneer glock heeft inderdaad aardig wat centjes.
Maar hij maakt ook gewoon goede wapens.

de politie verdicht ons met zijn product. HIj zelf zal dan ook nooit met de intensie gemaakt hebben dat ze in de slechte handel terrecht zouden komen.
(als de mensheid niet zo erg geweldadig was waren er ook nooit wapens nodig geweest)
dus hoe je het ook wend of keert je kan meneer glock daar niet op aan kijken persoonlijk heb ik dus geen twijfel aan zijn sponsoring

Defensie maakt wel gebruik van Glock, maar de Nederlandse politie niet. Die maakt gebruik van Walther ;)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:21

Ik zie Glock ook niet als iets negatief en als ik iets van Glock zie denk ik niet gelijk aan wapens. Ik "zie" een liefhebber van de paardensport die bereid is heel ver te gaan voor die paarden. En met ver bedoel ik dan, dat het aan de paarden en ruiters niks ontbreekt. En ja hij kan dit door zijn wapenhandel/ fabriek. Ik denk ook niet dat iemand een bedrijf start met de intentie ik ga wapens maken zodat deze in het "illegale circuit c.q. criminele circuit" terecht komen.
Verder zijn er zat bedrijven en banken die met "foute handel" bezig zijn.. Er zullen altijd mensen zijn die bepaalde artikelen, grondstoffen enz gebruiken waar ze niet voor bedoeld zijn..
Moeten we die bedrijven dan ook maar gelijk als negatief bestempelen? Want dat zou dan betekenen dat we bijv ook geen kunstmest, spijkers of wat ze ook nodig hebben voor bijv een bom te maken.. kunnen gebruiken..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:27

Nee. Wel als hij jachtgeweren zou maken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:30

Jester_ schreef:
Maar ik vermoed dat glock ook geen verboden wapens maakt? Dus van die grote machine geweren waar je al die criminelen en is en weet ik het wat mee ziet, komen mi niet van glock..

Hoe kan je dat nou weten??

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:10

Lukasje schreef:
Jester_ schreef:

Hoe kan je dat nou weten??

Tja dat weet je nooit. Maar die worden toch in het illigale circuit verhandeld en vrij anoniem, niet zo groot als glock is en overal bekend is zegmaar :D die worden wel id gaten gehouden en kijken wel uit

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:22

Er bestaan geen meer verboden wapens, dan alle verboden wapens.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 17:25

danzzz schreef:
Er bestaan geen meer verboden wapens, dan alle verboden wapens.

Sorry, ik begrijp je niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:27

Knuppel in het hoenderenhok; Als er geen wapens gemaakt waren/werden. Zou men zich er ook niet tegen moeten verdedigen. ~~}> ~~}>
Op die manier houdt de wapenhandel zichzelf in stand natuurlijk.