nine1987 schreef:Nee hoor.. Ik lees ook veel boeken.. Het schijnt nogal vaak voor te komen..
In een sluier gevangen
Sluiers van teheran
Het gesloten Koninkrijk
Monddood
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.. Allemaal vrouwen die een niet heel florisant leven hebben geleid in de islamitische wereld..
Begrijp me niet verkeerd.. Iedereen moet gelijke kansen krigen, maar de normen en waarden in die wereld liggen zo mijlenver vam de onze, dat ze niet te verenigen zijn..
Je ziet ook aan die vriend van ts in t andere topic dat hij ook heel westers lijkt... Totdat je een relatie ermee hebt..
Ik kijk niet neer op moslims.. Zeker niet.. Maar wij vrouwen vooral zijn veel te vrij en (hopelijk) te sterk om ons te buigen naar de absolute wil van een man..
Dit topic gaat helemaal niet over de vrijheid van de vrouw?
Ik heb het niet geopend vanwege dat andere topic... dat maak jij er nu van.
Het gaat mij erom dat ik zelfs van mijn eigen reactie schrok. Hoe normaal ik het eigenlijk wel niet vond dat er in films enzo normaal mensen met donkere huidskleur of met een bepaalde afkomst in die bus zitten. Maar dat ik nu pas inzag hoe ontzettend belachelijk en lachwekkend het is als je daar gingers neerzet in plaats van eerder genoemde mensen. Want het is altijd zo belachelijk dat je wordt afgerekend op je uiterlijk. Bijzonder hoe de media ons wereldbeeld vertekend, ondanks dat je zelf niet racistisch bent of wat dan ook.