Sander ging voor niks naar China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Sander ging voor niks naar China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 21:41

Ik vind dit zó bizar!

http://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/ver ... -naar-huis

Even in het kort: Sander had op internet een Aziatische vrouw ontmoet en ging haar opzoeken in China. Suprise suprise kwam ze niet opdagen en omdat Sander geen geld meer had, heeft hij 2 weken op het vliegveld tevergeefs op haar gewacht. Vanwege zijn diabetes is hij in het ziekenhuis beland want hij leefde op noedels en had geen medicatie bij zich.

Dit is de 2e keer dat Sander voor een, naar alle waarschijnlijkheid, fictieve liefde naar China is afgereisd. Volgens zijn moeder geeft hij geld uit dat hij zelf al amper heeft, maar Sander is er nog steeds van overtuigd dat 'Beautiful Alice' echt bestaat.

Ik vind het echt zo zielig en zo naïef. Zou zo iemand niet gewoon een permanent uitreisverbod kunnen krijgen? Ik vraag me altijd af wie zich door al die mooie foto's en praatjes laat inpakken, nou Sander dus. En hoe.

antje_vip

Re: Sander ging voor niks naar China

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:43

Een man van 41 die voor een 26 jarig meisje naar China vliegt. Dat is echt niet normaal.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:46

Een man van 41 die zo naïef en onverantwoordelijk is.... is die man wel helemaal ok?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:49

Ja ik heb dit ook gevolgd. Wat ontzettend sneu en naïef. En dit was al de tweede keer dat hij zich beet liet nemen. Ik hoop echt dat z'n familie z'n paspoort afpakt. Deze meneer zou tegen zichzelf beschermd moeten worden.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:50

Die man heeft hulp nodig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:50

Bizar, maar vooral heel sneu... dit soort mensen zouden tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden door hun omgeving (maar dat is ongetwijfeld moeilijk, uiteindelijk blijven het volwassenen met hun eigen verantwoordelijkheden). De meesten van ons snappen wel dat je geen geld naar mannen in Nigeria moet sturen of meisjes in China moet opzoeken maar de mensen die er wel intrappen lijken mij juist mensen die waarschijnlijk wel meer problemen hebben dan alleen een beetje naïef zijn... kan eigenlijk alleen maar medelijden met deze man hebben.

Vind dit een beetje zoiets als mannen die een koffertje mee de grens over moeten nemen van hun internetliefje en dat dan vol drugs blijkt te zitten. Je zou ook niet verwachten dat mensen daar in trappen :=

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:51

Ik vind Sander een beetje.. naïef...

Wel sneu voor hem, heb hem gister nog op de radio gehoord, hij blijft erbij dat ze echt bestaat en dat ze over een paar weken naar hem toe komt (nog wel in China).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:52

Ik heb het idee dat deze man misschien verstandelijk wat beperkt is. Er staat ook dat hij zijn insuline niet "kreeg", niet "gebruikte". Maw dat kan hij niet zelf.

Triest voor deze man

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 21:59

Magrathea schreef:
Ik heb het idee dat deze man misschien verstandelijk wat beperkt is. Er staat ook dat hij zijn insuline niet "kreeg", niet "gebruikte". Maw dat kan hij niet zelf.

Triest voor deze man

Nou ik ben er eigenlijk wel zeker van dat hij een beperking heeft, hij werkt ook in zo'n tweedehandswinkel en dat zijn over het algemeen toch wel mensen met een stickertje.

Het lijkt me ook zo verschrikkelijk voor zijn ouders, een leven lang zo'n zorg voor iemand die overduidelijk niet zelfredzaam is. En van wat ik zo op de interwebs kon lezen, was hij nog beledigd toen iemand suggereerde dat Alice niet bestond. Op een Engelse site stond een foto van haar, redelijk geblurd maar van wat ik zo kon zien was het een prachtig meisje. Keihard gejatte foto natuurlijk.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:08

Zielig voor hem, hij heeft het gewoon echt niet door. Denk ook dat hij een beperking heeft (niets mis mee hoor) maar aan het filmpje te zien....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:08

Tja, die mensen bestaan.
Hier in de buurt, woont er ook iemand die nèt te dicht bij je gaat staan, en nèt (nou ja, iets harder dan "net") te hard praat... is ook te jong gebleven in zijn hoofd, en woont dan ook in een beschermde woonvorm, maar met mooi weer komt hij veel buiten, alleen, en hij fietst alleen rond... ook een jaar of 40-50 en je kunt alleen maar hopen dat hij niet de verkeerde mensen tegenkomt...

Inderdaad, een zorgenkind, hoe oud hij ook wordt.
Diep triest dat er lieden zijn die het vertrouwen van zulke mensen schaamteloos uitbuiten. ;(

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:24

Hij moest het van zijn moeder uit zijn kop zetten om daar nog heen te gaan. Anders zou ze iemand erbij halen. Tuurlijk blijft het zielig.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:06

Ik had het ook langs zien komen ja..
Heel bizar om te horen, hoe iemand zo naïef kan zijn!
Maar ik veronderstel ook wel dat deze man het niet allemaal op een rijtje heeft.
Blijft wel heel sneu voor hem natuurlijk..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:17

Sneu inderdaad..
Ik heb een achter/oudoom oid die inmiddels een jaar of 80 is maar in zijn hoofd het verstand heeft van een kind van 9. Die zit zijn hele leven al in een soort opvang waar veel voor hem geregeld wordt waaronder zijn geld (hij krijgt alleen een beetje zakgeld mee) en er worden uitjes en leuke dingen georganiseerd. Aan de meeste mensen is vrij weinig of niet te merken dat ze niet 100% zijn, maar toch hebben ze zoveel baat bij zo'n opvang. Zo'n man zou daar ook heen moeten vind ik.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:35

Ik heb het ook gezien, echt ontzettend sneu... Want ja, voor hem bestaat ze wél echt...

Ik had vroeger een vriend, die overigens niets mankeerde zeg maar, maar wel ontzettend naief was, en heel snel verliefd. Die heeft zich duizenden euro's af laten troggelen omdat hij online een meisje had ontmoet, die niet naar hem toe kon komen omdat ze blut was, en laten bleek ze HIV positief en kon ze de medicijnen niet betalen. Is geloof ik iets van 20000 euro heen gegaan voordat hij er eens over vertelde, uiteindelijk bleek het na wat googlen die datingsite een bedrijf te zijn waar mensen betaald berichten versturen en ze aan het lijntje houden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:36

Dat commentaar op fb ook bij de foto's; "Ze had hem zien zitten op het vliegveld en is keihard weggeregend".

Naïef persoon. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:30

eenitraM schreef:
Dat commentaar op fb ook bij de foto's; "Ze had hem zien zitten op het vliegveld en is keihard weggeregend".

Naïef persoon. :+

Ja een lekker ding is anders. En als je dan haar foto's ziet...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:41

Liezel1 schreef:
Een man van 41 die zo naïef en onverantwoordelijk is.... is die man wel helemaal ok?
Zoek de beelden op en kijk eens even goed.

Het vooral heel heel heel erg sneu voor de man. Hier had al lang ingegrepen moeten worden :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:46

Ja ik geloof dat z'n ouders nu zijn paspoort hebben afgepakt. Ze zijn vast niet van de 'drie keer is scheepsrecht' methode. Ik las op een Chinese website dat hij nu al een bekendheid is, die gekke Nederlander die eens in de zoveel tijd op het vliegveld bivakkeert.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:47

Hij zat er ook zo zielig bij... Echt sneu!
Vind het ook ietwat vreemd dat hij 2 weken daar heeft doorgebracht zonder dat er is ingegrepen.
Ik denk dat als je 2 weken op een bankje op Schiphol gaat zitten,dat er toch vrij snel iemand poolshoogte bij je komt nemen?
Ik hoop dat de man passende hulp krijgt.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:47

Ach wat sneu!
Tja wat moet je dan.. Deze man moet voor zijn naïviteit beschermd worden. Zijn paspoort voor hem 'bewaren' zodat hij niet meer zomaar naar China kan?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:10

Inderdaad wel sneu. Vind het verhaal van de ouders wel apart. Dat je 2 weken lang niet weet dat je zoon in china zit? Zag vanmorgen stukje van hart van nederland waar in hij het over had dat hij einde van de maand dat meisje weer wil opzoeken. Hij blijft er in geloven, erg triest

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:11

En dan te bedenken dat er heel veel van dit soort mannen zo naïef zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:18

rapido schreef:
En dan te bedenken dat er heel veel van dit soort mannen zo naïef zijn.

Inderdaad, ik meen dat Jambers ooit een programma gemaakt heeft over Belgische mannen, die een Aziatische vrouw kozen... daar zaten helaas ook dames tussen die met smoesjes geld aftroggelden van de naïeve mannen, zodat de rest van de familie van zo'n man behoorlijk sceptisch was geworden over de liefde van de bruid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:25

Mams zelf heeft ook niet alle pilsjes in de krat. "Als je diabetes hebt en je eet te weinig kan je een hypo krijgen."
Zonder insuline niet :+
Sneu verhaal. Het klinkt inderdaad alsof deze meneer wat meer ondersteuning kan gebruiken.