Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Ach, merendeel, 50 % wilde blijven, 52% wilde er uit. Gevolgen zullen niet dramatisch zijn, er komen wel weer verdragen voor in de plaats. Grootste gevaar is dat er meer landen volgen en de unie dus instabiel wordt.
purny schreef:Het is een raadgevend referendum maar Cameron heeft wel aangegeven dit te respecteren.
Eindelijk een land die weigert om voor de dictatuur van Brussel te lopen. Van mij mogen wij ook een referendum houden al weet ik gewoon zeker dat Rutte dit zal negeren
8nnemiek schreef:Ik ben ook benieuwd naar de gevolgen.
Voor ons paardenmensen is het waarschijnlijk wel gunstig als de waarde van de pond flink zakt, dan worden al die leuke paardenspullen uit gb goedkoperMaar je hebt wel weer kans dat de verzendkosten van en naar gb hoger worden.
Voor handelsbedrijven die veel met gb werken is dat natuurlijk vreselijk. Ze verwachten dan ook dat er bedrijven failliet gaan en er veel ontslagen zullen vallen hier in nl omdat gb zo'n grote handelspartner is van ons.
Hoe het zit met vakanties en stages enzo naar gb ben ik ook benieuwd naar. De grenzen zijn al redelijk 'dicht' in gb, maar je hebt wel kans dat het duurder gaat worden om erheen te gaan.
Resistance schreef:purny schreef:Het is een raadgevend referendum maar Cameron heeft wel aangegeven dit te respecteren.
Eindelijk een land die weigert om voor de dictatuur van Brussel te lopen. Van mij mogen wij ook een referendum houden al weet ik gewoon zeker dat Rutte dit zal negeren
En dan? Heb je nagedacht over wat de gevolgen zijn zonder alleen maar mee te gaan in wat je leest?
purny schreef:Resistance schreef:
En dan? Heb je nagedacht over wat de gevolgen zijn zonder alleen maar mee te gaan in wat je leest?
De EU heeft ons niets meer dan alleen ellende en nabetalingen gebracht. Wanneer er een referendum over een Nexit komt zal ik voor stemmen. Uit die EU met ons land
maava schreef:Laten we underdaad eerst maar eens zien hoe brexit uitpakt, en dan maar praten over een nexit. Ik ken best wel wat mensen die een nexit willen zodat de grenzen dicht kunnen en de 'buitenlanders' niet meer naar binnen kunnen. Prachtige reden.