Schietpartij club Orlando. Zeker 50 doden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Schietpartij club Orlando. Zeker 50 doden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 16:41

Spoiler:
dat er nog geen topic is....

In een nachtclub in de Amerikaanse stad Orlando is zaterdagnacht (lokale tijd) een schietpartij geweest. Volgens de politie zijn er minstens vijftig personen om het leven gekomen. Daarbij zijn ook 53 mensen gewond geraakt.
De schietpartij vond plaats in nachtclub Pulse, een plek waar veel homoseksuelen komen. De dader schoot met een automatisch geweer en een pistool. Mogelijk had hij explosieven bij zich. Hij hield na de schietpartij een grote groep mensen gegijzeld.

De schutter werd vervolgens doodgeschoten, toen ten minste negen agenten het vuur op hem openden. Een van de agenten raakte lichtgewond.

Volgens Amerikaanse media is de dader de 29-jarige Omar Mateen, een Amerikaan wiens ouders afkomstig zijn uit Afghanistan. De FBI gaf aan dat er op dit moment volop onderzoek wordt gedaan naar de achtergrond en motieven van Mateen.

De politie spreekt over de schietpartij als een mogelijke terroristische aanslag. De FBI sluit niet uit dat de dader banden had met een jihadistische beweging. "We hebben aanwijzingen dat dit individu wellicht dergelijke banden had, met die specifieke ideologie," zei een woordvoerder op de persbijeenkomst. "Maar we kunnen dit nog niet met zekerheid stellen."

President Obama heeft de hulp toegezegd van alle overheidsdiensten om de toedracht te onderzoeken.

Dodental
De politie sprak in een eerdere persconferentie van een dodental van rond de twintig. In de tweede persconferentie werd dit aantal door Buddy Dyer, burgemeester van Orlando, bijgesteld naar tenminste vijftig.

Het is de tweede grote schietpartij in Orlando dit weekeinde. Vrijdag werd tijdens een concert in het Plaza Live Theater zangeres Christina Grimmie, bekend van het programma The Voice, doodgeschoten.

http://www.nu.nl/buitenland/4276434/pol ... lando.html

What du fock is er met deze zieke wereld aan de hand!?

__Sannne

Re: Schietpartij club Orlando. Zeker 50 doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:43

Jeetje 50 doden al? Mijn hemel.. Ik zag het net op facebook voorbij komen. Wat een drama weer... :n

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:45

Echt verschrikkelijk ja Y;(
Ik snap nogsteeds niet hoe mensen elkaar dit soort leed aan kunnen doen -O- . De angst, onzekerheid en paniek kan ik me niet eens voorstellen..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:46

Jeetje 50 doden alweer. jammer dat de schutter doodgeschoten is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:47

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:49

Die heb ik op hetzelfde moment aangemaakt :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:50

ik dacht 50 gewonden.. maar het is en blijft verschrikkelijk -O- Y;(

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:50

Jeetje, waarom?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:51

eclair98 schreef:
Die heb ik op hetzelfde moment aangemaakt :P

Ja toevallig

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:51

Ik kreeg toevallig net een melding van NU.nl. Wat vreselijk dit zeg... Waar gaat het heen met de wereld?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:52

Dat we nog gaan bakelijen over dat er nog geen topic is.. Ik hoor het nu pas.

Absurd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:53

Het wordt toch steeds een beetje moeilijker om zonder zorgen te leven en dingen te doen...

Mijn gedachten zijn bij de slachtoffers en nabestaanden van deze laffe daad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:08

Ik ben er misselijk van. Tijdens Pride... 50 doden, nog eens 50 gewonden. :n

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:15

Het gaat weer lekker daar in Orlando. In 24 uur 2 schietpartijen. Y;(
We kunnen eigenlijk alleen maar hopen dat de gewonden beter worden en dat Amerika eindelijk eens gaat kijken naar die wapenwet daar.
Gewoon geen woorden voor! :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:19

En dan te bedenken dat er nog steeds Amerikanen zijn die met een stalen gezicht durven te zeggen dat hun belabberde wapenwetten prima zijn zo. Ontzettend triest dit. :(

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:20

Fenrir schreef:
En dan te bedenken dat er nog steeds Amerikanen zijn die met een stalen gezicht durven te zeggen dat hun belabberde wapenwetten prima zijn zo. Ontzettend triest dit. :(

Vooral dit ja.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:24

Wat een keiharde @#$% wereld anno 2016 |( gewoon geen woorden voor.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 17:24

In Europa is er ook een wapenverbod. Heeft dat de aanslagen in Europa voorkomen? Nee. Dus die vlieger gaat helaas niet op.

Zojuist enkele beelden op het journaal gezien. Man, ga kapot van die beelden over een huilende vrouw.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:30

eenitraM schreef:
In Europa is er ook een wapenverbod. Heeft dat de aanslagen in Europa voorkomen? Nee. Dus die vlieger gaat helaas niet op.

Zojuist enkele beelden op het journaal gezien. Man, ga kapot van die beelden over een huilende vrouw.

Gezien het aantal doden per jaar door schietpartijen in de VS gaat die vlieger zeker wel op... 100% voorkomen kun je het nooit, maar je kan er niet omheen dat de VS een probleem met wapengeweld heeft.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 17:32

Fenrir schreef:
eenitraM schreef:

Gezien het aantal doden per jaar door schietpartijen in de VS gaat die vlieger zeker wel op... 100% voorkomen kun je het nooit, maar je kan er niet omheen dat de VS een probleem met wapengeweld heeft.

Eens.

Maar aanslagen zoals dit met terroristische achtergrond wordt niet voorkomen door aanscherpen wapenwet.

Edit: mogelijke terroristische achtergrond.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:34

Het is toch nog helemaal niet zeker dat dit een terroristische achtergrond heeft? Of is dat inmiddels wel bekend gemaakt?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 17:35

xCarpediem schreef:
Het is toch nog helemaal niet zeker dat dit een terroristische achtergrond heeft? Of is dat inmiddels wel bekend gemaakt?

Heb het aangepast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:38

Die wapenwet is een drama, dat is al decennia bekend (zie de documentaire Bowling for Columbine bijvoorbeeld).

Maar ondanks het feit dat de kans zó klein is dat het mij of mijn geliefden treft gaat er nu toch door m'n hoofd; "moet ik wel naar de gaypride gaan?"

En dat ik dat denk zit me dwars.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:54

eenitraM schreef:
Fenrir schreef:

Eens.

Maar aanslagen zoals dit met terroristische achtergrond wordt niet voorkomen door aanscherpen wapenwet.

Edit: mogelijke terroristische achtergrond.

Er is nog niks bevestigt dus daar kan ik nog weinig over zeggen, maar blanke, Christelijke jonge kerels die scholen of andere plaatsen overhoop schieten vanuit religieuze of politieke overtuigingen is ook terrorisme. Echter zijn die vaak alleen maar "ontspoort en niet mentaal in orde" omdat men tegenwoordig terrorisme maar wat graag linkt aan alles afkomstig uit het midden oosten. Jij denkt echt dat het aanpassen van de wapenwet geen verandering gaat brengen in oa school shootings? Ik vind het bizar dat in sommige staten bijna elke mafketel zo aan wapens kan komen.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:00