Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petitparis schreef:ivm het beestje krijgt het beter: het is niet omdat de eigenaar schulden heeft, dat het dier het per definitie slecht heeft/had.
helaas worden huisdieren als "goederen" gezien en kunnen ze dus in beslag genomen worden en/of geveild. Persoonlijk vind ik het voor honden en katten (of eigenlijk alles wat in huis leeft en waar je een band mee kan opbouwen) enorm erg om op zo'n manier herplaatst te worden. Paarden zijn ook gewoontedieren, dus ook voor hen zal van eigenaar z'n weerslag hebben, maar ik denk dat over het algemeen zij zich er indien goede zorgen en veel routine aangeboden wordt wel sneller kunnen overzettten dan een hond of kat die bij manier van spreken bijna 24/7 bij z'n baasje kan zitten...
Genoeg paarden die verkocht en/of geveild worden, zonder al te veel problemen, uitzonderingen heb je altijd.
Een voorwerp heeft geen gevoelens, dat is in het geval van emotionele waarde enkel en alleen erg voor de eigenaar.
ariatje schreef:Ik vind het aan ieder menselijk aspect voorbij gaan.
Geld regeert tegenwoordig over menselijkheid. Kan me nog iets herinneren van een veiling bij Patty Brart waarbij de knuffels van dochterlief onder de hamer gingen en ze er geen meer mocht uitzoeken.
Het wordt hoog tijd dat de praktijken van deurwaarders aan banden worden gelegd. Zaken worden ver onder de waarde verkocht, zo ook met huizen. De macht van geld is volledig uit proportie gekomen. Er is nog nooit zoveel armoede en zoveel uithuiszettingen geweest. Te zot voor woorden in onze maatschappij.
Steeds meer "normen" waar Nederland ooit voor stond zijn "verkocht" aan de hoogste bieder. Nu zitten we met de ellende. Straks ook nog de kerncentrales in de verkoop.... Korte termijn politiek!
ariatje schreef:Het wordt hoog tijd dat de praktijken van deurwaarders aan banden worden gelegd. Zaken worden ver onder de waarde verkocht, zo ook met huizen.