Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 19:14

Hallo bokkers,

Vandaag was ik zoals gewoonlijk rond aan het scrollen op facebook. Hierbij kwam ik een vreemd filmpje tegen die blijkbaar door Jehova getuigen word gebruikt om "kinderen te onderwijzen ".

Zie onderstaand filmpje:
Sofia heeft op school een tekening gemaakt van haar gezin. Ze ziet de tekening van een klasgenootje die twee moeders heeft getekend. Ze vertelt haar eigen moeder hierover. Sofia's moeder vertelt haar dan over hoe men in het geloof van Jehova hier tegenover staan.

https://youtu.be/TfeTlpTxutY

Ikzelf vind dit niet kunnen. Een kind wat het geluk van andere accepteert zoals zij zijn en dan anders vertelt word. Tevens vind ik de vergelijking van het paradijs met een vliegveld zeer raar. Het beangstigt me zelfs lichtjes hoe kinderen op deze manier beïnvloed worden.

Wat vind bokt van dit aparte filmpje?

BelleTessa

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:16

Belachelijk. Meer woorden heb ik er niet voor (over).

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:18

Dit is bizar.
Meer woorden heb ik er even niet voor...

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:18

ik heb het met open mond zitten bekijken... wat een absurd filmpje

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:22

Mijn mond staat open van verbazing.. Dit kind accepteert inderdaad haar klasgenootje en dan wordt haar even iets heel anders aangepraat..

Wat maakt het uit op wie je verliefd bent? Het gaat er toch om dat je samen heel gelukkig bent en dat je een fijn leven hebt? En of je dat geluk nu bij het andere of hetzelfde geslacht vindt maakt mij geen hol uit.. :(:)

Edit: Typfout

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:24

Ik vind het filmpje verschrikkelijk. Ik weet verder gewoon echt even niet wat ik erover moet zeggen.
We leven in de 21e eeuw, en nog wordt kinderen aangeleerd dat man-vrouw de enige optie is?! :(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:26

Wat grappig dat de reacties hier precies het zelfde doen als het filmpje. Veroordelen wat anders is dan wat je zelf vindt en doet.

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:30

Wat een kortzichtig filmpje. Ik heb 2 moeders en ik zie mijn moeder veel liever gelukkig met haar vriendin dan ongelukkig met mijn vader.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:30

Heb het filmpje niet gekeken, kan op het moment niet en zal ik later wel doen.
Maar wat mij wel altijd verbaasd is waarom we altijd worden geleerd om lgbt+ te haten/vreemd vinden/absurd vinden/ wat dan ook. Zoals met dit meisje, ze vind de twee moeders prima, waarom moeten we dit kind leren dat het niet goed is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:32

Ik vraag me dan af wie zich heeft laten overhalen om dit in te spreken. :+
Kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat er nog mensen zijn die echt tegen homoseksualiteit zijn, op misschien een hele oude generatie na.

Ik weet dat het voor komt, maar in mijn omgeving merk ik daar eigenlijk niks van en daarom vind ik deze video bijna lachwekkend.
Kan me niet voorstellen dat iemand zoiets serieus neemt, al zijn kinderen natuurlijk wel enorm beïnvloedbaar.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:34

Walgelijk. Maar ik dacht hetzelfde als KBK.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 19:35

KoudbloedKim schreef:
Kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat er nog mensen zijn die echt tegen homoseksualiteit zijn, op misschien een hele oude generatie na.

De jongere ook hoor. Heb zo toch weleens ruzie over dit onderwerp gehad en zelfs in mijn gezicht gespuugd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:37

Ik heb het filmpje ook gezien. Vind het ronduit absurd en walgelijk. Mijn zus is een getuige en ik weet niet of al deze mensen er zo over denken of alleen die voorganger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:39

Koper schreef:
Wat grappig dat de reacties hier precies het zelfde doen als het filmpje. Veroordelen wat anders is dan wat je zelf vindt en doet.

Omdat geaardheid geen keuze is, maar zo'n denkbeeld over de wereld en de mensen om je heen hebben wel :)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:40

Er zijn nog zat culturen die tegen zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:42

Wesco schreef:
Er zijn nog zat culturen die tegen zijn.

En wat mij betreft hebben ze het allemaal fout.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:43

Ik blijf hierdoor altijd zeggen "ik geloof, maar niet in religie" Ik geloof absoluut niet dat 'god' iemand niet zou toelaten omdat hij/zij van iemand houd. En mocht dat wel zo zijn, dan vraag ik mij toch echt af hoe goed god eigenlijk is. Alleen een tiran zou mensen dwingen op een bepaalde manier te leven, denken, of anderen te behandelen omdat hij/zij (of geslachtloos?) er niet van houd.

https://youtu.be/-suvkwNYSQo

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:44

Koper schreef:

Wat een vreemde reactie,of je begrijpt het filmpje niet.
Ik werd eerlijk gezegd nogal giegelig van het filmpje dat mensen serieus zo nog denken.En wat sneu dat zo'n kind op zo'n klasgenoot word afgestuurd om haar de (waarheid) te vertellen om in het paradijs te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:46

Ik dacht een heel schokkend filmpje te zien maar het valt mij eigenlijk nog wel enigszins mee.
Tis niet zo dat ze uitbeelden dat kinderen mensen die anders leven mogen pesten of negeren.
De Jehova stroming richt zicht vooral op het verkondigen van hun leer die zij als de waarheid zien en daar beginnen ze al vroeg mee. Kinderen gaan ook mee langs de deuren.

Ik zie daar nog niet zo heel erg gevaren in alleen dat er mensen gecreëerd worden die er van overtuigd zijn dat homo's etc. niet naar het paradijs gaan. Het zal wellicht zorgen voor discussies.

Ik maak mij meer zorgen over de tv programma's met alle geweld er in waar kinderen tegenwoordig gewoon naar kunnen kijken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:46

Tja, wat moet ik hierop zeggen... Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil. Maar ik keur dit ''propaganda'' filmpje af.
Als het een IS strijder was geweest die met een animatie filmpje mensen probeert te propageren wordt het binnen een aantal uur gewist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:48

OsMo schreef:
Ik dacht een heel schokkend filmpje te zien maar het valt mij eigenlijk nog wel enigszins mee.
Tis niet zo dat ze uitbeelden dat kinderen mensen die anders leven mogen pesten of negeren.
De Jehova stroming richt zicht vooral op het verkondigen van hun leer die zij als de waarheid zien en daar beginnen ze al vroeg mee. Kinderen gaan ook mee langs de deuren.

Ik zie daar nog niet zo heel erg gevaren in alleen dat er mensen gecreëerd worden die er van overtuigd zijn dat homo's etc. niet naar het paradijs gaan. Het zal wellicht zorgen voor discussies.

Ik maak mij meer zorgen over de tv programma's met alle geweld er in waar kinderen tegenwoordig gewoon naar kunnen kijken.

Vind ik interessant, maar ben ik het niet mee eens. TV-programma's maar ook games waar geweld in voorkomt hebben voor kinderen een compleet andere associatie. Zij leren normen en waarden van hun ouders en omgeving, en bij een overgroot deel van kinderen zit binnen die normen en waarden dat geweld niet normaal of acceptabel is. Ja, in de praktijk komt dat niet altijd helemaal binnen, maar het aantal kinderen dat ontspoord is echt heel klein, en het aantal kinderen dat aantoonbaar ontspoord is door geweld dat ze van tv of games hebben..... Volgens mij zie je dat alleen in Amerika en zelfs daar maar op zeer kleine schaal.

Het verschil is dat deze kinderen andere normen en waarden aangeleerd krijgen. En ieder z'n eigen normen en waarden hoor, maar het denkbeeld past totaal niet bij een moderne samenleving en zal zo'n kind enorm isoleren (alleen mensen uit het eigen geloof zijn het immers met hem/haar eens)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:48

In NL valt de acceptatie vaak nog tegen. Heb nog vaak genoeg jongeren horen vertellen dat ze echt niet begrijpen "waarom je die keuze zou maken". :+

@OsMo ik denk dat de walging van iedereen niet voortkomt uit de boodschap zelf, maar uit het feit dat er zo'n haatvolle boodschap in een zoetsappig pixar-jasje wordt gestoken om kinderen te indoctrineren.
Laatst bijgewerkt door Simoonzel op 04-05-16 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:49

In ieder geloof worden kinderen geïndoctrineerd, dat zal bij de Jehova's niet anders zijn.

KoudbloedKim schreef:

Ik weet dat het voor komt, maar in mijn omgeving merk ik daar eigenlijk niks van en daarom vind ik deze video bijna lachwekkend.
Kan me niet voorstellen dat iemand zoiets serieus neemt, al zijn kinderen natuurlijk wel enorm beïnvloedbaar.

Als je het maar vaak genoeg hoort, dan ga je het vanzelf geloven. Er zijn nog steeds instellingen waar je als homoseksueel terecht kan om te worden genezen. In het verleden (en dan praat ik niet eens zo heel lang geleden, een jaartje of 15) kwamen daar elektroshocks aan te pas. Dat doen ze overigens in Amerika en China nog steeds.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:50

Ik snap dat die mensen geleerd hebben dat ze alleen gelukkig worden als ze het boek volgen, en dat ze daarom anderen willen bekeren. Maar dit slaat nergens op. Ga lekker kinderen aansporen om tegen anderen te zeggen dat twee vrouwen of twee mannen niet gelukkig kunnen worden samen, dat je dat 'foute' gedrag maar achterwege moet laten of je komt de hemel niet in.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:55

En waarom mag je wel verkondigen dat homoseksualiteit moet kunnen, en niet dat je het vanuit jouw overtuiging niet goed vindt?
Beiden zijn meningen.
Elk stel ouders leert zijn normen en waarden aan hun kinderen, ook Jehova getuigen hebben die vrijheid.
Dat hoort in een democratie.