Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kwita schreef:dit is echt een heel individueel en de menig hier over ook!
Maar soms zie je dingen dat je denkt schijt aan je geloof stop met babys verwekken!
En dan heb ik het over dingen als autistisch zijn wat dus voor de geboorte niet te bepalen is.
Want dan vind ik het te erg voorwoorden dat de maatschappij moet opdraaien voor de zorg met alles wat er bij hoort om een zware autist op te voeden te verzorgen en te scholen dat staat vast dat het nu al 4x inrichting wordt de ouders kunnen het niet aan en ik heb echt met ze te doen.( maar het was wel hun keuze/wens)
En tja dan zou het toch verboden moeten kunnen worden, dat is echt niet leuk voor niemand niet(ouders en kind)
Wat vind jij als ouder verantwoord? Maar tja met een been of arm kun je prima leven, ben je doof hoef je verder niets te mankeren dan is het toch echt aan de ouders om hun wens wel of niet te laten uitkomen!
kwita schreef:dit is echt een heel individueel en de menig hier over ook!
Maar soms zie je dingen dat je denkt schijt aan je geloof stop met babys verwekken!
En dan heb ik het over dingen als autistisch zijn wat dus voor de geboorte niet te bepalen is.
Want dan vind ik het te erg voorwoorden dat de maatschappij moet opdraaien voor de zorg met alles wat er bij hoort om een zware autist op te voeden te verzorgen en te scholen dat staat vast dat het nu al 4x inrichting wordt de ouders kunnen het niet aan en ik heb echt met ze te doen.( maar het was wel hun keuze/wens)
En tja dan zou het toch verboden moeten kunnen worden, dat is echt niet leuk voor niemand niet(ouders en kind)
Wat vind jij als ouder verantwoord? Maar tja met een been of arm kun je prima leven, ben je doof hoef je verder niets te mankeren dan is het toch echt aan de ouders om hun wens wel of niet te laten uitkomen!
verootjoo schreef:kwita schreef:dit is echt een heel individueel en de menig hier over ook!
Maar nu heb je het over dingen die je helemaal van te voren niet kan wetenautisme hoeft lang niet erfelijk te zijn, en zo wel weet je nooit in welke gradatie het kind het zal krijgen. Of ga jij het kind na de geboorte nog laten aborteren? En doofheid is al helemaal niet erfelijk en niet eens prenataal te testen.
Ik vind het een keuze die ieder voor zich moet maken. Het scheelt ook nog erg met welke ziekte je erfelijk belast bent denk ik. Ben je drager van bv CF of iets dergelijks is het heel anders dan een schisis, wat hier al genoemd werd.
Ierpier schreef:Die kinderen hebben er niet voor gekozen, en ik zou toch liever met twee armen geboren worden dan met één, zou ik dan zeggen.
musiqolog schreef:Mensen verbieden, hetzij moreel hetzij wettelijk, om kinderen te krijgen vanwege een afwijking vind ik heel eng. Dat is eugenetica, sociaal darwinisme en daar zijn in het verleden... nou ja, je weet wel.
Wel heeft de ouder een taak of zich die vraag te stellen. <knip>
musiqolog schreef:Mensen verbieden, hetzij moreel hetzij wettelijk, om kinderen te krijgen vanwege een afwijking vind ik heel eng. Dat is eugenetica, sociaal darwinisme en daar zijn in het verleden... nou ja, je weet wel.
Wel heeft de ouder een taak of zich die vraag te stellen. <knip>
Resistance schreef:Ik vind het hartstikke egoïstisch om dan kinderen te krijgen. Niet alleen voor je kinderen die ook kans hebben op het krijgen ervan, maar voor het voortbestaan van de hele mensheid.
Dit klinkt op het eerste gezicht natuurlijk raar en vergezocht.