Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 23:47

Citaat:
Een driejarig jongetje is woensdagmiddag in de Veurnestraat in Breda overleden nadat hij was aangereden door een auto.
De automobilist reed na de aanrijding door. Het jochie is waarschijnlijk tientallen meters meegesleurd door de auto, aldus een woordvoerder van de politie.

De toegesnelde hulpdiensten konden niets meer voor het slachtoffertje doen, hij overleed ter plekke. Het is nog niet duidelijk hoe het kind op de weg is beland. Mogelijk is hij vanaf de stoep tussen geparkeerde auto’s door op straat gekomen.

De auto is waarschijnlijk in de stad gevonden, meldt de politie. De auto is na een tip gevonden in de Sterrebos. Of inmiddels ook bekend is wie de bestuurder is, kan de woordvoerder niet vertellen.

Direct na de aanrijding is de politie met veel eenheden op zoek gegaan naar de bestuurder. Ook werd er uitgekeken naar een auto met schade aan de voorkant die mogelijk ergens in de buurt geparkeerd staat.

http://www.nu.nl

%) ;( Verschrikkelijk...

En dan staat er uiteindelijk dat de dader zich gemeld heeft:
Citaat:
De bestuurder die woensdagmiddag een driejarig jongetje in Breda heeft doodgereden, heeft zich woensdagavond bij de politie gemeld.
Het gaat om een 18-jarige man uit de stad. Hij is aangehouden, laat de politie weten.

Na een tip is hoogstwaarschijnlijk ook zijn auto in de loop van de avond aangetroffen in de wijk Heusdenhout.

De peuter overleed woensdagmiddag rond 15.50 uur in de Veurnestraat nadat hij was aangereden door een auto.

De automobilist reed na de aanrijding direct door. Het jochie is waarschijnlijk tientallen meters meegesleurd door de auto, aldus een woordvoerder van de politie.

Hulpdiensten
De toegesnelde hulpdiensten konden niets meer voor het slachtoffertje doen, hij overleed ter plekke. Het is nog niet duidelijk hoe het kind op de weg is beland.

Mogelijk is hij vanaf de stoep tussen geparkeerde auto’s door op straat gekomen. Direct na de aanrijding is de politie met veel eenheden op zoek gegaan naar de bestuurder.

http://www.nu.nl

En dan ben je 18, kom je net pas kijken, en heb je blijkbaar nog nooit gehoord van "stoppen na een aanrijding..."
Damn
_-:( Zoiets merk je toch op?

Oh en eigenlijk wil ik niet eens indenken wat dat knulletje van 3 jaar heeft moeten doorstaan...Ongelooflijk wat heftig. |o

Verschrikkelijk voor familie en buurt, sterkte en gecondoleerd. ;(

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:50

Moeder had beter op haar kind moeten letten

En je hebt gelijk verschrikkelijk
ben benieuwd wat voor straf de jongen krijgt

Avelienvd

Re: Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:52

Kan ook nog dat hij zo in paniek is geraakt dat hij weg reed.
We zijn er niet bij geweest. Weten nirt wat er gebeurd is. Allemaal speculatie dus

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:52

Dat kan je niet zomaar zeggen ze zijn heel gewoon heel snel en een ongeluk zit in een klein hoekje dan vind ik doorrijden veel erger, dat merk je toch.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:53

shilady schreef:

En je hebt gelijk verschrikkelijk
ben benieuwd wat voor straf de jongen krijgt

Wat een lompe opmerking :n
Wie weet wat er is gebeurd.

Gewoon verschrikkelijk voor iedereen.

Arashah

kinderen zijn snel, vergeet dat niet. 1 keer knipperen met je ogen en ze zijn weg.

ik kann en will daar ook niet over oordelen.

Heel veel sterkte voor zijn Familie!

cissy

shilady schreef:

Das wel heel hard niet? Weet jij hoe snel zo'n dreumes verdwenen kan zijn?!
1 sec je aandacht er niet bij en ze zijn verdwenen. Er hoeft maar iemand wat aan moeder te vragen en kleine is pleite.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:57

Precies, het kan gebeuren. We zijn ook maar mens. Ik pas heel veel op en ben super voorzichtig altijd, maar soms, ze zijn zo snel. Even het ene kind helpen met de schoenveters en het andere kind is er vandoor.. Of je word afgeleid door iets anders waar je naar kijkt en poef, kind weg. Kinderen zijn zo snel soms. Hoe goed je ook oplet, er kan altijd wat gebeuren en dus, kan ik daar net zoals Arashash zegt niet over oordelen. Niemand niet, want niemand weet hoe het zit. Het is niet dat moeders of vaders of oppas of oma of opa (want weet jij veel wie op dat moment het kind had, om nou meteen de moeder de schuld te geven) het kind zelf de weg heeft opgedrukt. Geen enkele ouder zou dit willen voor hun kind. Het is al verschrikkelijk genoeg, zonder zulk soort opmerkingen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:59

jee. wat een harde opmerking.

ik begreep dat het kindje op straat aan het spelen was in bijzijn van familie. en dat het kindje op een onbewaakt moment( lees even wegkijken) op straat kwam..

heel sneu wat er gebeurt is..

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:00

Ik had het ook gelezen en vind het toch minstens even erg voor de bestuurder. Ik ben 19 en heb een half jaartje mijn rijbewijs. Dit is niet iets wat je leert met rijlessen en ik denk dat de meeste mensen eerst een deuk in de auto rijden, dan weet je dat je je gegevens etc. moet achterlaten en dat je moet stoppen. Ben je nog maar net op de weg gebeurd dit... Ik zou met rationeel denken ook zeggen dat ik stop, maar weet ik veel hoe ik in zo'n noodsituatie reageer. Neemt niet weg dat ik het heel erg vind voor de ouders van het kind.

Anomien

Avelienvd schreef:
Kan ook nog dat hij zo in paniek is geraakt dat hij weg reed.
We zijn er niet bij geweest. Weten nirt wat er gebeurd is. Allemaal speculatie dus

Precies.... Ik hoop zo dat het mij nooit zal overkomen. Juist omdat ik daar extra op probeer te letten. Ik snap een totale black-out of paniek wel.

Ergens snap ik het doorrijden wel. Korte termijn reactie. Vluchten!

Maar tuurlijk stop je! Je slachtoffer hulp bieden ..!

Dus niet speculeren. Aub het is zo verdrietig!

tamary

shilady schreef:

1x niezen en je kind kan 50m verder op lopen. Maar dat is iets dat je je pas beseft als het je gebeurt.
Hier trok een neefje zich los van broer en stak zo de straat over. Dat overleefde hij ook niet. Kinderen doen rare dingen uit combi nieuwsgierigheid en geen gevaar zien.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:01

[/quote]
En dan ben je 18, kom je net pas kijken, en heb je blijkbaar nog nooit gehoord van "stoppen na een aanrijding..[/quote]

Ik zou me kapot schrikken als een kind onder mijn auto liep en geen idee hoe ik zou reageren. Kan me voorstellen dat het door de schrik komt dat je doorrijdt.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 28-04-16 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:03

Tijdens mijn theorie voor de auto kregen we ooit een foto te zien met de vraag, wat doe je hier?

Rustige straat, geparkeerde auto's. Niks bijzonders....
Tot je beter keek. Onder een van de geparkeerde auto's zag je kindervoetjes die richting de weg wezen.

Zo'n peuter steekt nog nergens bovenuit, het kan iedereen gebeuren.
En je zal de bestuurder maar zijn, 18 of niet! Vreselijk en de schrik kan rare dingen doen. Wat een naar ongeval! :\

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:07

net zo snel als een peuter in een onbewaakt ogenblik wegrent, zo snel kan ook een ongeluk gaan voor een bestuurder.
op die leeftijd zijn ze nog klein, en zie je ze algauw over het hoofd.
doorrijden is niet goed te praten.
ze hadden beiden beter op kunnen of moeten letten,maar dat is achteraf..

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:08

Lastig iets. Doorrijden na een aanrijding kan natuurlijk echt niet! Maar, als je net je rijbewijs hebt als 18 jarige en je rijd iemand aan snap ik dat je in paniek raakt. Wat zal er dan wel niet door je heen gaan? Ik raak mijn rijbewijs kwijt, ik heb iemand verwond, ik heb iemand vermoord, ik moet de gevangenis in. Ik snap zijn reactie "paniek" wel, maar het is geen goede manier door dit te uiten door, door te rijden. Verder vraag ik mij af wat een kindje van 3 alleen op straat doet? Of in iedergeval langs de weg zonder GOED toezicht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:16

We kennen de situatie niet precies en de feiten. Onmogelijk om hier een oordeel over te vellen imo. Alleen maar verlies en groot verdriet hier.... vreselijk!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:31

Nou inderdaad voor alle partijen is dit verschrikkelijk.

Doorrijden is niet goed, maar hij heeft zich alsnog gemeld.

Kan mij indenken dat je in blinde paniek doorrijdt, het is niet de juiste reactie, toch hoort vluchten tot 1 van de mogelijke reacties bij een traumatische ervaring. Wie weet was bestuurder in dissociatie.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 01:13

Dit is vlak bij mijn huis geweest, we zagen vanmiddag de politieheli al vliegen en hoorde vlak daarna het nieuws. De regio werd opgeroepen uit te kijken naar zijn auto.
Dit jongetje was buiten aan het spelen. Dat je als automobilist doorreed, is niet te begrijpen natuurlijk. Natuurlijk zou het grootste gedeelte de dader allemaal verwensingen willen doen, dat zou ik ook willen geef ik eerlijk toe. Maar een kat in het nauw kan rare sprongen maken. In paniek kan een mens een hoop doen. Misschien is hij dus bewust doorgereden en voelde zich opgejaagd dat hij zich uiteindelijk heeft gemeld, of is hij eerst bij zinnen gekomen om zich daarna aan te melden.

Mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 01:44

Dat iemand door rijdt door de schrik kan ik me voorstellen.
Dat iemand zich pas in de avond meld NAdat eerst zijn auto is gevonden geeft me toch een minder prettig gevoel.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 06:55

Flight, fight or freeze. Dit persoon was in een flight mode. Paniekreactie. Natuurlijk is het helemaal verkeerd dat hij doorreed, maar hij was waarschijnlijk helemaal in paniek en dacht niet helder na. Dus snap de reactie ergens wel. Ook al is t absoluut verschrikkelijk wat er is gebeurd.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:00

Zo ben ik zelf ooit aangereden. Een jonge jongen zat achter het stuur, met zijn vader ernaast. Zij zijn wel gestopt (dacht ik, ik kan het me niet meer herinneren), maar ze hebben wel gelogen tegen de politie over wie er reed.
Uiteindelijk tegen ons wel bekend.
Ookal was ik pas 9 ofzo, ik snapte wel dat hij niet eerlijk was. Ik was fout, rende achter de bus langs, dus hij had me nooit aan kunnen zien komen. Wel reden ze te hard... Maar het was mijn fout. Snap wel dat je als beginnend bestuurder dan een uitvlucht zoekt.
Het is niet goed te praten dat de persoon in deze casus is doorgereden, maar ik kan me ergens wel voorstellen dag het gebeurd. Zelf ben ik iemand die altijd hulp verleend, hoe moeilijk dat soms ook is, maar ik kan me voorstellen dat iemand in paniek raakt en gekke dingen gaat doen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:10

bruintje123 schreef:
Dat iemand door rijdt door de schrik kan ik me voorstellen.
Dat iemand zich pas in de avond meld NAdat eerst zijn auto is gevonden geeft me toch een minder prettig gevoel.

Dat gevoel had ik ook.

Verschrikkelijk voor alle betrokkenen. Ik wil er niet aan denken dat het me ooit overkomt, als ouder of als bestuurder.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:36

Dit is een situatie met alleen maar verliezers. Ik ga er in ieder geval vanuit dat de chauffeur niet bewust is doorgereden.

Mijn vader was beroepschauffeur en heeft bij het nemen van een bocht ooit een bejaarde man doodgereden. Hij is ook doorgereden en aangehouden Door de politie. Mijn vader heeft het niet eens gemerkt. Het slachtoffer schijnt de aanhanger niet gezien te hebben en is tussen de motorwagen en aanhanger overgestoken waarna hij overreden is Door de aanhanger. Dit alles is gebeurd in de dode hoek van de combinatie. Mijn vader heeft het dus nooit kunnen zien of voelen. Die is er echt kapot van geweest want hij heeft (ondanks dat hij er niets aan kon doen) hoe je het ook wendt of keert, de bejaarde man was wel dood....

Ik ga ervan uit dat deze jongen het ook niet gemerkt heeft. Of dat hij Door de schrik in een flight reactie kwam. Dat laatste is niet goed te keuren maar wel begrijpelijk.

Vooralsnog ga ik daarom uit van een situatie met alleen maar verliezers. Totdat het bekend zou worden dat de jongen willens en wetens is doorgereden.

Ik wil alle betrokkenen ontzettend veel sterkte wensen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:48

Poeh wat een gruwelijk drama voor alle betrokkene. Ja ook voor de bestuurder. Ik denk dat hij in eerste instantie echt zich niet van de situatie bewust was. Wellicht dat hij het op de radio of zo iets pas later hoorde.

Maar die ouders van dat kindje. Wat een onbeschrijfelijk verdriet. Hoe ze dit ooit te boven moeten komen :(:)

Het is altijd mijn grootste angst geweest.

Wel typisch dat er al snel, ook op facebook, geroepen word waar waren de ouders.

Ik had ook van die hele vlugge ondernemende. Zich loswringen uit jouw hand om vlug "iets" te bekijken. Ik had op een goed moment een elastieken band waar het ene uiterste om hun polsje zat en het andere om dat van mijn pols.

Dan kreeg ik commentaar dat het geen hondjes waren. Wat verwachten mensen nu eigenlijk van je? Dat zodra je kind bijna voor de auto staat, je veranderd in Super Mandy maar ze verder alle vrijheid van de wereld bied?

Een dergelijk ongeluk zoals bij dit jongetje zit in een klein hoekje.