Nou ja jeugd? Waar zijn de ouders hier? Jong ontspoord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Nou ja jeugd? Waar zijn de ouders hier? Jong ontspoord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 20:47

Net een nieuwsbericht gehoord waarvan ik echt denk. Waar zijn de ouders van deze twee jochies?

Twee knulletjes van 13 aangehouden om 22.30 in Nijmegen. Op een gestolen brommer en bij fouilleren is er honderden euros vals geld en een mes gevonden ook nog. 8)7 %) -:(- een uit Nijmegen en een uit Groesbeek.

Hoezo 13 en zo laat in de stad nog op straat? Honderden euros vals geld, een gestolen brommer en een mes. Hoe jong kun je al totaal ontsporen en zou het ooit nog goed komen met dit soort jongens?

Ik schrik dus best wel van dit soort nieuwsberichten.

benangelique

Re: Nou ja jeugd? Waar zijn de ouders hier? Jong ontspoord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:33

Bij zulke jonge jongens met zulk fors delictgedrag komt het niet snel weer goed. Over een jaar of 3 zitten ze bij mij in de JJI....

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:35

Jeetje mina zeg.. Heb je een bron van het nieuwsbericht?
De ouders van deze jochies waren waarschijnlijk ergens dronken in een kroeg of zelf dergelijke praktijken aan het uitvoeren. Je ontspoort niet zomaar zo erg, toch?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:38

Dat vraag ik me ook altijd af . Kijk op een gegeven moment heb je er als ouders niks meer over te zegen. Ook niet over met wie ze omgaan.
Maar bij mij lagen ze om dit tijdstip met hun 13 toch op bed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:39

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:26

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:34

Ja, t is erg.

Maar je moet ook kijken naar hun thuissituatie, slechte vrienden, krijgen ze genoeg kansen in de samenleving.
Is geen excuus maar wel een mogelijke oorzaak.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:42

chanel1985 schreef:
Ja, t is erg.

Maar je moet ook kijken naar hun thuissituatie, slechte vrienden, krijgen ze genoeg kansen in de samenleving.
Is geen excuus maar wel een mogelijke oorzaak.

:oo en dat uit jouw mond.... (Vingers :') )

Zorgelijk... Hoe komen 13 jarigen aan vals geld en een mes? (Zal geen hobby zakmes geweest zijn gok ik...)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:45

Bah :n Komt echt niet goed met die kinderen :( hoe haal je het in je hoofd uberhoupt?

Dat ze maar een flinke boete krijgen waar ze een jaartje voor mogen werken, en een taakstraf er boven op :n
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 26-03-16 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:45

13 kansen? Ze mogen nog niet eens werken en zitten verplicht op school. Mes is geen probleem die koop je zo. Vals geld ja dat is wat anders.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:47

Wonderen zijn de wereld nog niet uit hé maar iedereen gelijk voor de wet. Als men deze oorzaken bij een terrorist aanhalen, dan geld dat even goed ook voor deze 13 jarigen.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:48

Genoeg voorbeelden van dit soort gevallen. Ze komen alleen niet allemaal in het nieuws.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:52

Ja ik vind het ook niet normaal. Maar in veel culturen is het wel normaal dat kinderen tot laat gewoon nog op zijn en naar buiten mogen. Ook Nederlanders laten dit steeds vaker toe. Ik moet zeggen dat ik op mijn 13e ook wel naar buiten mocht om die tijd, als ik maar niet alleen was. En natuurlijk wel alleen als ik de volgende dag niet heel vroeg op moest.

Een mes daar kom je zo aan. (Die heeft mijn broertje ook altijd bij zich en met hem de halve school). Fals geld kun je (helaas) ook zo kopen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:54

Maar waarom moet je met een mes bij je lopen?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:56

chanel1985 schreef:
Maar waarom moet je met een mes bij je lopen?

Zoals mijn broertje zegt: "dat doet iedereen (en anders hoort hij er dus niet bij) en voor de veiligheid.

Ik moet zeggen dat ik er ook weleens aan heb gedacht hoor. Gewoon ter zelfverdediging. Of iets van pepperspray o.i.d.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:57

En je broertje mag daarmee ook rondlopen van jullie?

Vreemde school dan. Hoezo ben je stoer met een mes? Geen zelfvertrouwen en je prikt elkaar er zo mee dood.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:01

snuffie123 schreef:
Ja ik vind het ook niet normaal. Maar in veel culturen is het wel normaal dat kinderen tot laat gewoon nog op zijn en naar buiten mogen. Ook Nederlanders laten dit steeds vaker toe. Ik moet zeggen dat ik op mijn 13e ook wel naar buiten mocht om die tijd, als ik maar niet alleen was. En natuurlijk wel alleen als ik de volgende dag niet heel vroeg op moest.

Een mes daar kom je zo aan. (Die heeft mijn broertje ook altijd bij zich en met hem de halve school). Fals geld kun je (helaas) ook zo kopen.

toen ik 13 was wist ik echt niet hoe aan fals geld te komen en ik haalde het al niet in mijn botte hersens om met een mes te lopen omdat je er niet bij hoort. Schaamteloos 8)7

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:04

Ik ben zelf dan nog wel jong maar ik voel me tegenwoordig heel onveilig bij leeftijdgenootjes. Bijna iedereen heeft wel een mes op zak.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:04

Daks schreef:
snuffie123 schreef:

toen ik 13 was wist ik echt niet hoe aan fals geld te komen en ik haalde het al niet in mijn botte hersens om met een mes te lopen omdat je er niet bij hoort. Schaamteloos 8)7

Ik heb het idee alleen al sowieso nooit gehad :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:05

Ik ben ook erg sprakeloos hoor. Of ben inmiddels zo antiek en wereldvreemd kennelijk. Ja op mijn dertiende had ik een mes. Thuis netjes opgeborgen waarmee ik strotouwtjes doorsneed voor hooi. Meenemen naar school, geen denken aan. Denk ook als ik ermee op school werd gezien ik toch een heel best probleem had.

Nu heb ik hier een survival mes. Groot scherp en voorzien van dubbele beveiliging. Handig op vakantie maar moet er niet aan denken dat mee te nemen. Al zou het mogen in dagelijks gebruik.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:11

Omdat "iedereen " dat doet, mag je broertje dat ook?
Dat is eigenlijk een gevaarlijk statement dat men maakt, want als iedereen drugs gebruikt, mag hij dat dan ook? Want anders hoort hij er niet bij?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:13

Onze zoon is 15 jaar.
Heeft een zakmes, maar die mag niet mee naar buiten.

Ongelooflijk dat deze jongeren al vals geld hebben.
Mijn enige 'valse' geld is Monopoly geld.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:20

Ja mijn ouders weten het. Ze vonden het eigenlijk niet goed,maar mijn vader kan het enigszins begrijpen en we kennen mijn broertje. Die gaat echt niet iemand pijn doen met het mes tenzij hij zelf in levensgevaar is. Het is voor hem ook een fijn idee dat hij iets heeft om zich mee te verdedigen.

De school weet natuurlijk niet dat al die kinderen een mes hebben. Dat gaan ze natuurlijk niet laten zien.

Daks ik weet niet hoe oud je bent. Maar tegenwoordig hebben we google en zijn de kinderen die nu 13 zijn opgegroeid met dit internet. Mijn broertje kan ook het schoolsysteem platleggen en hij heeft vriendjes die eventueel zijn cijfers kunnen aanpassen naar hoger als hij dat zou willen. Veel kods van 13 zullen wel zo'n vriendje hebben die dat kan. Dan kun je ook via internet wel aan fals geld komen.

Tja sommige zijn helaas gevoeliger voor om erbij te horen. Mijn andere broertje is op de basisschool gepest en is als de dood dat dit weer gebeurd dus hij zal ook eerder stelen of een mes dragen om erbij te horen.

Ik vind het ook wel erg allemaal hoor maar aangezien jullie er niets van snapte probeerde ik jullie deze kant van het verhaal toe te lichten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:23

En jullie komen niet op het idee de school te informeren zodat iedereen gecontroleerd wordt en zijn zooi mag inleveren? Dan ben je net zo schuldig als diegene die zelf steekt met een mes. Mes kan afgepakt worden en tegen je gebruikt worden.

En ik vind het erg triest en sneu en schokkend dat je ouders en jij het kennelijk volstrekt normaal,vinden ook nog. Dan niet raar staan kijken als het helemaal uit de hand loopt en ook niet gaan piepen of mauwen als broertje dadelijk dood is of een moordenaar,

Ik had die "vriendjes" niet vroeger hoor.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:25

chanel1985 schreef:
Omdat "iedereen " dat doet, mag je broertje dat ook?
Dat is eigenlijk een gevaarlijk statement dat men maakt, want als iedereen drugs gebruikt, mag hij dat dan ook? Want anders hoort hij er niet bij?

Mogen is een groot woord. Mijn ouders zijn ervan op de hoogte dat mijn broertje het doet. (Hij is overigens nu al 15 jaar). Verbieden kunnen ze wel doen,maar dan zal hij hem toch stiekem meenemen. Ze willen liever dat hij eerlijk blijft naar mijn ouders toe. Verder steelt hij niet, of doet hij verder niets geks.

Drugs is wel wat anders dan een mes ter zelfverdediging (die je dus niet gebruikt). Dat vind ik echt geen vergelijking. Het ligt er ook een beetje aan in welke mate je het gebruikt natuurlijk.