de HEMA folder rel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CestLaVie_97

de HEMA folder rel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 22:24

Het is weer zo ver hoor, bepaalde delen van Nederland staan op zijn kop. Want HEMA heeft vrolijk voorjaar op de voorkant van haar folder gezet en niet vrolijk pasen. Daarmee zouden ze onze islamitische landgenoten de hand boven het hoofd houden. Zelfs PowNed vond het nodig er een item over te maken. Het is mij wel weer duidelijk dat al die mensen die hierover ophef maken niet verder hebnen gekeken dan hun neus lang is. In de hele folder is namelijk het woord pasen uitgebreid te vinden, en ook de uitstraling ervan neigt naar de pasen. De reden dat HEMA voor deze voorkant heeft gekozen is dat e folder loopt tot 10 april, en dan is pasen al lang en breed voorbij. Ik vind dit azijnzeikerig gedrag van alle mensen die denken dat HEMA zich aanpast aan moslims. Hebben ze nu echt niks beters te doen in hun leven? What's your opinion?

Zeepsop

Re: de HEMA folder rel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:26

Heb de folder nog niet gezien, maar klinkt als een hoop ophef op niks.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:26

Ik ben blij dat 'wij' ons druk kunnen maken om dit soort dingen. Dan zijn er kennelijk geen ergere problemen om ons mee bezig te houden.

Echt te gek voor worden dit.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:27

Tja, je doet er nu zelf ook aan mee.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:28

Meine liebe.. Waar maken ze zich weer druk om.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:28

Op zich apart als moslims zich ergeren aan paashazen en paaseieren. Beiden hebben namelijk niets met het christelijk geloof te maken. Pasen is het feest van de opstanding, in de hele bijbel is echt geen paasei te vinden.
Powneds redenatie kan ik dus überhaupt niet volgen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:31

Ik kan deze hele discussie niet volgen hoor. Het ís voorjaar, dus niks misplaatst van HEMA

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 22:32

FriesWytske schreef:
Tja, je doet er nu zelf ook aan mee.

ik zal wel moeten, ben een trotse hema-medewerker die verbaasde klanten over zich heen krijgt;) overigens, was dit over de appie ofzo gegaan, had ik het net zo'n onzin gevonden

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:35

Domrechts-populistisch Nederland moet gewoon weer wat te zeiken hebben :D....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:44

Zou me niet verbazen als het de achterliggende gedachte van HEMA was, die hadden jaren geleden ook al van die rare dingen. Hadden die ook niet een hele tijd geleden hoofddoeken voor een tientje?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:46

First world problems..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:47

Wat raar, het is net alsof de HEMA marketing doet voor een land dat niet 100% uit christenen bestaat...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:48

Negatieve publiciteit is ook publiciteit :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:49

Volgens mij is Pasen maar 2 dagen en het voorjaar 3 maanden, dus ik vind het eigenlijk wel logisch dat er voorjaar staat ipv Pasen :+ Je maakt zo'n folder toch niet speciaal voor die 2 dagen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:51

Wat is er erg aan dat HEMA 'Vrolijk Voorjaar' op de voorkant zet? Het voorjaar zit er toch aan te komen? Waarom moet alle reclame op dit moment te maken hebben met Pasen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:53

Wel knap dat mensen er weer zo'n draai aan weten te geven.. waar maak je je druk om. Te triest voor woorden.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:55

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:58

Ach een tijd terug stond er al een rel op Facebook, dat hema racistisch is omdat er 'Verstop eieren' verkocht worden en dus geen paaseieren.

Nou.. de hema waar ik werk ligt vol met paaseieren, die ook gewoon zo aangeduid worden.

Mensen zijn weer eens opzoek naar een relletje, sinterklaas is nog te ver weg dus beginnen ze hier maar aan.
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 15-03-16 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:58

Wat n onzin mensen komop.. Pasen is 2 dagen, waarom mag er dan geen voorjaar op die folder staan..
En daarbij wat zou het dat hema hoofddoeken voor €10,- heeft. Ze hebben toch ook bh's en shirts en weet ik wat voor €10,-.. Snap t probleem niet en vind het wederom aanstellerij.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:01

Ik kijk er wel van op dat de angst voor islaam zo groot is,dat het sommige mensen laat piepen over de christelijke normen en waarden van nederland.

Verschillende mensen,verschillende meningen.ik erger me persoonlijk wel aan dit soort zout-op-slakken bezigheden.

Na de pietenrel,nu de pasenrel :')

Erg vermoeiend.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:25

Dit is misschien wat overdreven, maar ik begrijp heel goed dat mensen het idee krijgen dat 'onze' tradities van ons worden afgepakt. Ook op andere gebieden moeten we zoveel inleveren de laatste jaren.
Mensen hebben het idee dat er geen rekening met ze gehouden wordt. Er is zoveel te doen om tegenstanders van zwarte pieten, vluchtelingen, moslims etc.

Dat kan je aanstellerij vinden, maar er zit een grote kern van waarheid in...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:35

LesleyxLinn schreef:
Dit is misschien wat overdreven, maar ik begrijp heel goed dat mensen het idee krijgen dat 'onze' tradities van ons worden afgepakt. Ook op andere gebieden moeten we zoveel inleveren de laatste jaren.
Mensen hebben het idee dat er geen rekening met ze gehouden wordt. Er is zoveel te doen om tegenstanders van zwarte pieten, vluchtelingen, moslims etc.

Dat kan je aanstellerij vinden, maar er zit een grote kern van waarheid in...

Toen er nog geen gedoe over buitenlanders was, waren er genoeg ouders die niet wilde dat er bv het kerstverhaal verteld werd op en openbare school.
Want alles moest godsdienstloos zijn.
Een gedeelte van de ouders wilde wel dat de oorsprong van kerst/pasen enz werd verteld.

Het grootste gedeelte van Nederland heeft niets met godsdienst, vinden het absurd dat er politieke partijen zijn die dat wel heel belangrijk vinden (bv zondagsrust enz).
Maar owee als het nu ineens zou zijn voor de buitenlanders... waarvan de meeste geeneens weten wat er aan de hand is; geen problemen maken enz.
Maar nu is onze cultuur in gevaar en dan springt iedereen van zijn stoel omhoog.

Pasen is een christelijk feest, de meeste weten geeneens wat de betekenis is.... maar je mag het geen voorjaarsfeest noemen.
Maar ook niet dat alles te veel christelijk wordt, want Nederland moet godsdienstloos geregeerd worden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:40

het is toch voorjaar.. dat het toevallig ook pasen is twee dagen maakt verder niks uit..

als er nou winter of herfst stond...

het is echt graven en zoeken na redenen om maar ergens over te zeuren...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:48

Straks mag je ook geen kerstkaarten meer versturen/verkopen met "Prettige Feestdagen".
Want die zijn vast te koop omdat die met "Prettige Kerstdagen" niet meer verkocht mogen worden van de buitenlanders....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:20

Wat een gezeik om niks. We kunnen ook op alle slakken zout gaan leggen. Weet niet zo goed waarom die mensen zich zo bedreigd voelen in een Paas viering. Dan ga je toch lekker in een hazenpak de straat op met wat kreukeltakken in je handen, lekker doen. :j

Pasen is maar heel kortstondig, Hema wil misschien wat minder focussen op 1 weekend en iets langer teren op de reclame uitingen. Misschien hebben ze wel onderzoek gedaan en hebben veel klanten niks met Pasen en zetten ze die uiting daarom in, ook prima toch.