Frozen van Netflix, ouders in paniek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Frozen van Netflix, ouders in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 18:08

Okee wat nu dus op mijn tijdlijn verschijnt...

De Frozen-licenties van Netflix verlopen. Dus Frozen gaat van Netflix af.
https://www.facebook.com/NetflixNederla ... =3&theater
Gevolg: ouderend Nederland is in rep en roer, want "hoe ga ik ooit aan mijn kind uitleggen dat hij/zij zijn/haar favoriete film niet meer kan zien!?!?"
En echt een hoeveelheid posts "Mijn kind kijkt deze film ELKE DAG, kan hij niet terug?" waar je eng van wordt. Soms zelfs "minstens twee keer per dag". :\

Ik ben daar best een beetje gechoqueerd door :=
Dat is toch niet normaal? Wat voor kind heb je als ie met 2 jaar elke dag Frozen MOET kijken omdat ie anders weken ontroostbaar is? Mag toch hopen dat dit niet allemaal klassiek autisme is (waar ik het legit nog wel zou begrijpen en zelfs dan, koop dan de DVD) maar ik vrees van niet.

Ben ik nou de enige die dit een beetje gestoord vindt? :o
http://nos.nl/artikel/2090819-boze-kleu ... tflix.html

Anoniem

Re: Frozen van Netflix, ouders in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:10

Belachelijk.. Kinderen moeten eens leren dat dingen niet altijd zo gaan als ze gaan, omgaan met teleurstelling kennen ze niet. En ouders gaan hier vrolijk in mee :n

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:14

Bezopen. Stelletje tv junks. Laat die kinderen gewoon gaan spelen ipv couch potatoe in opleiding zijn. Toen ik jong was (oude muts van 43) hadden we al die gein niet en konden we ons ook gewoon vermaken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:15

Ik zit met een zak chips erbij de reacties van ouders in paniek te lezen. Briljant.
Kostelijk vermaak!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:15

Dan koop je m toch gewoon :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 18:16

Stiekem is TV nog best wel goed om geduldig te leren zijn. Immers, als ik vroeger sesamstraat wilde kijken moest ik wachten tot het tijd was, in plaats van dat ik het zei en dat er een knopje werd ingedrukt en daar was het.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:17

Ah, altijd fijn om je lekker op te winden over wat er mis is met de jeugd en de ouders van tegenwoordig :)

Maar ik geloof dat de behoefte van kinderen om dingen heel vaak herhaald te hebben zeker niet nieuw of uniek is. Ik zie er dus eigenlijk niks vreemds in. En ik zou ook gehuild hebben als een van mijn favoriete boeken, bandjes of video's kapot gegaan zou zijn.

Het is wel een mooi voorbeeld waarom ook 'the cloud' niet altijd heilig is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:17

Kinderen af laten kicken en anders gewoon de DVD kopen.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:18

Ik vind de goede raad die onderaan het artikel staat wel leuk: "Let it Go, Laat het gaan" :+

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:19

Mijn schoonzus is er juist blij mee haha. eindelijk een excuus om een andere film te kijken :p

nu moet ze alleen de dvd nog 'kwijt' raken xD

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:20

Kinderen leren juist door herhaling.
De liedjes die ze meezingen, de dansjes die ze na doen, stukken tekst die ze op zeggen (Jaja hier ook een frozengek, maar dan op dvd)
Gelukkig raken ze hier niet in paniek als ze geen tv mogen kijken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:21

Warboel in paniek want Doctor Who gaat ook van Netflix -O-

Ik snap dat het jammer is, maar de dvd kan je ook gewoon kopen...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:22

Was die niet al langer van netflix af?
Tenminste bij mij iig toch wel.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:24

Hijs al een paar keer van Netflix geweest, meestal na een dag of wat weer terug.

Tsja.. en idd.. Koop dan een dvd :=

Nu gaan mensen natuurlijk weer dreigen hun abbo op te zeggen vanwege 1 film _O- _O- _O-
Koop de DVD voor 15 euro ofzo.. Heb je Netflix er met 2 maanden uit :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:26

Ach, waar je je druk om kan maken...
Mijn dochter is heel lang heel erg dol geweest op frozen. Het was alles wat ze wilde kijken op tv (en euhm, ze doet echt nog wel wat anders als tv kijken op een dag hoor :') ). Die film heeft gewoon een aantrekkingskracht op kindjes en kindjes houden van eindeloos herhalen (van die boekjes mij al 10 x mijn neus uitkomen, maar zij wil dan toch dat ik het nog voor de 3478ste keer voorlees, ook al probeer ik haar nu ens en ander verhaaltje aan te smeren). Mijn dochter is er gelukkig net een beetje vanaf en vind andere filmpjes nu ook leuk om te zien.
Maar snap de paniek dan ook weer niet, hij is er al vaker af geweest en komt vast wel weer eens terug. En anders koop je de dvd...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 18:29

Shadow0 schreef:
Ah, altijd fijn om je lekker op te winden over wat er mis is met de jeugd en de ouders van tegenwoordig :)

Maar ik geloof dat de behoefte van kinderen om dingen heel vaak herhaald te hebben zeker niet nieuw of uniek is. Ik zie er dus eigenlijk niks vreemds in. En ik zou ook gehuild hebben als een van mijn favoriete boeken, bandjes of video's kapot gegaan zou zijn.

Het is wel een mooi voorbeeld waarom ook 'the cloud' niet altijd heilig is.

Nou, nee, het gaat mij meer om de ouders die er zo'n drama van maken. Zeker als ik zie dat een ouder blijkbaar een poging gaat doen om een 2 jarige uit te leggen dat de licentie verlopen is en dat Netflix daarom geen Frozen meer heeft. Waar zit je dan met je hoofd :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:30

Wauw... koop de dvd...

Daarnaast vind ik het persoonlijk zeer ongezond dat (zeer jonge) kinderen al zo van slag raken. Lijkt mij prima moment dat ze leren dat niet alles kan gaan zoals zij het willen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:41

Ben ik 'blij' dat ik m vorige week nog heb gekeken met mijn mam -inhetengelsthankgod- :') Het enige wat mijn moeder zei: 'oow'.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:44

Anoli schreef:
Daarnaast vind ik het persoonlijk zeer ongezond dat (zeer jonge) kinderen al zo van slag raken. Lijkt mij prima moment dat ze leren dat niet alles kan gaan zoals zij het willen.

Integendeel. Kinderen raken van nature makkelijk van slag, juist omdat ze nog jong zijn en niet kunnen relativeren. En daarnaast zijn kinderen meer gebaat bij een voorspelbare omgeving dan een omgeving waar ineens iets waar ze op rekenden wordt afgepakt.

Netflix klinkt hip, en dus vinden we het luxe. Maar het probleem zit er niet in dat kinderen altijd en overal recht hebben op wat ze willen, maar wel op de stabiliteit waarmee ze dingen kunnen verwachten.
Geen netflix en geen Frozen is net zo prima als wel netflix en wel frozen.. maar het plotselinge beeindigen is een probleem.

Stel je bv voor hoe we dit zouden zien bij fysieke dingen. Een kind dat erg gehecht is aan een knuffel, en dat je die van een tweejarige afpakt, weggooit en zegt 'je moet maar leren dat niet alles kan gaan zoals jij het wilt'? Dat knuffels kwijt raken, kapot gaan of vergeten worden is al erg genoeg voor kind en ouders...

Voor ons als volwassenen lijken die situaties misschien heel anders. Voor het kind is het net zo onveilig: iets waar je aan gehecht bent als vast punt verdwijnt ineens. Dat is helemaal niet zo'n geweldige situatie voor kinderen, want veilige hechting is belangrijk.

Nogmaals: dat gaat er niet om dat ieder kind zomaar kan eisen dat het Frozen ziet, maar wel dat het beslist iets ingrijpends is als iets dat deel van je leven en van je rituelen ineens zomaar patsboem verdwijnt. Een klein beetje begrip daarvoor mag best.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:48

Maar Shadow, waarom moet een kind elke dag of soms zelfs 2x daags frozen zien? Zo creëer je toch een situatie? En dan bijna gaan janken omdat je als ouder zijnde niet weet hoe je je kind moet kalmeren? Een knuffel vind ik HEEL anders dan een film!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 18:48

Aha, maar dan hadden de ouders maar gewoon de voorwaarden van Netflix beter moeten doornemen.

Edit: En wat Leffroi zegt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:50

Er word ook aangekondigd dat series/films verdwijnen, dus als ouder kun je daar op inspelen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:56

Ik heb het werkelijk met open mond zitten lezen.....

Shadow: dat frozen "een deel van het leven" van een 3 jarige is, is toch al lichtelijk belachelijk? Of niet?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:58

Skessa_ schreef:
Er word ook aangekondigd dat series/films verdwijnen, dus als ouder kun je daar op inspelen

Zolang ze maar wachten met breaking bad als ik uitgekeken ben :') anders halen ze mijn vertrouwde ding weg... :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:02

Wat hadden wij het vroeger dan toch zwaar zonder netflix en dvd.
Gewoon een boekje waar eigen fantasie ook nog de vrije loop kan krijgen ipv voor gekauwde beelden.