waarom paarden vermoord worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

waarom paarden vermoord worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 23:25

Hier een petitie die je kunt tekenen om meer aan te dringen op actief onderzoek door de politie om die ziekelijke paardenmoordenaars te achterhalen.
https://paardenbeulenopsporen.petities.nl/

Ik heb hem ondertekend.

Maar de reden voor dit topic is ook nog een andere. Een interessant stuk tekst uit die petitie die ik hier even kopieer.
Onderzoek en het verleden heeft uitgewezen dat paardenbeulen zich later gaan vergrijpen aan vrouwen.

Ik heb altijd een ondefninieerbaar gevoel gehad dat het te maken had met vrouwenhaat. Zo noem ik altijd geweld tegen vrouwen, `vrouwenhaat`.
Instinctief wist ik dat het daarmee te maken had. Want weet je, het zijn wel vooral vrouwen die van paarden houden. Was het 50/50 geweest qua verdeling, of mannen in de meerderheid, dan was dat gunstig geweest voor de paarden. Dan zouden ze minder slachtoffer worden.

Erg he!

Iemand anders had in het topic over de fokmerrie van Coby van Baalen een link gegeven over de achtergrond van zo´n moordenaar uit de Volkskrant. Had ze het maar gekopieerd, want ik kan het niet helemaal lezen. Maar daar stond meer toelichting in.

Anoniem

Re: waarom paarden vermoord worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:29

Heeft niks met vrouwenhaat te maken, maar aan gewenning van hun'daad'.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 23:31

Die `gewenning van hun daad` leidt enkel en alleen naar geweld tegen vrouwen. Niet tegen mannen, niet tegen kinderen, niet tegen auto´s. Vrouwenhaat dus.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:32

Heb je bewijs voor dit statement? Want ik vind het nogal ver gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:33

Tsja, het is helaas waar dat mensen die dieren verkrachten sneller geneigd zijn om ook mensen te verkrachten.

En helaas is het heel moeilijk om di e personen te vinden.. het staat niet op hun voorhoofd geschreven ;)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 23:35

Vjestagirl schreef:
Heb je bewijs voor dit statement? Want ik vind het nogal ver gaan...

Waarom moet IK bewijs hebben? Ik herhaal een stukje uit die petitie. Ik weet niet waar ze dit vandaan halen, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar en mijn gevoel zegt dat ze gelijk hebben want mijn gevoel vermoedt dit namelijk al langer.

Geen bewijs dus, en ik zet het dus ook niet zozeer neer als statement maar meer als mogelijkheid cq waarschijnlijkheid. En ik vind het gewoon een hele akelige gedachte.

Ik vraag me af wat hun bron is en of deze te achterhalen is. Weet iemand iets?
Laatst bijgewerkt door Desiree op 28-01-16 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:36

Desiree schreef:
Die `gewenning van hun daad` leidt enkel en alleen naar geweld tegen vrouwen. Niet tegen mannen, niet tegen kinderen, niet tegen auto´s. Vrouwenhaat dus.

Klopt, omdat vaak seks(uele gedachten) de aanleiding is van hun daden op dieren en de meeste van die mannen vallen op vrouwen. En niet op mannen, kinderen en auto's.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 23:38

Joolien schreef:
Desiree schreef:

Klopt, omdat vaak seks(uele gedachten) de aanleiding is van hun daden op dieren en de meeste van die mannen vallen op vrouwen. En niet op mannen, kinderen en auto's.

Maar ook al is het seksueel geweld, het heeft veel meer met seks te maken dan met geweld.
Misschien is het voor zulke figuren het gewoon gemakkelijker is om een vrouw aan te vallen omdat deze fysiek minder sterk is. Uiteindelijk zijn ze maar heel laaghartig. En eigenlijk zijn ze ook niet zozeer bezig met seks op zo´n moment als meer met geweld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:39

Desiree schreef:
Joolien schreef:

Maar ook al is het seksueel geweld, het heeft veel meer met seks te maken dan met geweld.
Misschien is het voor zulke figuren het gewoon gemakkelijker is om een vrouw aan te vallen omdat deze fysiek minder sterk is. Uiteindelijk zijn ze maar heel laaghartig.

Het heeft juist niets met seks te maken. Het heeft met macht te maken. Verkrachting gaat ook niet om seks maar om macht

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 23:40

Maar waarom willen ze dan juist alleen macht over vrouwen en niet over mannen? Heeft het dan tóch met seksuele aantrekking te maken?

Of is het toch wat ik zei, vrouwen kunnen ze gemakkelijker aan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:42

Desiree schreef:
Maar waarom willen ze dan juist alleen macht over vrouwen en niet over mannen? Heeft het dan tóch met seksuele aantrekking te maken?

Nee. Dat heeft te maken met dat je een vrouw makkelijker overmeesterd. Mannen die verkrachten voelen zich in het dagelijks leven vaak 'onderdrukt' door vrouwen, hebben het gevoel dat vrouwen hen te weinig aandacht geven, of zien zichzelf als machtiger, belangrijker en intelligenter dan vrouwen (wat bepaalde vrouwen uiteraard niet erkennen). Verkrachting is daar een uiting van omdat het een vergaande daad is, die jou als man in een machtspositie plaatst.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 23:44

O ja, vrouwen hebben het weer gedaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:45

Desiree schreef:

Nee totaal niet, waar lees je dat? Maar in het hoofd van een verkrachter wel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:55

Stel een man werkt ergens. Hij bent duidelijk beter dan iedereen die er werkt. Sowieso omdat hij een man is (wat automatisch zou moeten betekenen dat alle vrouwen aan zijn voeten vallen), maar ook omdat hij ontzettend intelligent is, en sterk, en knap en leuk. En die ene vrouw die hij aantrekkelijk vindt, die ene met die hoge functie, die wil dat maar niet zien. Die gaat uit met andere mannen, maar niet met hem. En als zijn lacht in de kantine met haar collega's, dan lacht zij hem vast uit. Dit maakt hem bozer en bozer en bozer. Op een dag wordt hij zelfs door haar op het matje geroepen! Hij! Een man, wordt door een vrouw op het matje geroepen! Hoe durft ze! Hij kan die boosheid niet meer aan, voelt zich door haar vernederd en machteloos gemaakt. Door haar te verkrachten kan hij háár vernederen, háár laten merken dat hij de macht heeft en sterker is dan zij.

Zomaar een inkijkje in één hoofd van één verkrachter. Dat heeft niets te maken met seks, dat heeft te maken met macht.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:03

Desiree schreef:
Iemand anders had in het topic over de fokmerrie van Coby van Baalen een link gegeven over de achtergrond van zo´n moordenaar uit de Volkskrant. Had ze het maar gekopieerd, want ik kan het niet helemaal lezen. Maar daar stond meer toelichting in.

Met reden heb ik geen kopie van dat artikel niet op Bokt gezet, er zit copyright op.

Hier is de link naar het artikel l op de site vd Volkskrant nog een keer
Onder dat artikel staat de mogelijkheid om te registreren voor wie dat wil waarna je toegang krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:03

@Vjestagirl, dat is maar 1 type verkrachter he ;)
Zijn geloof ik vijf (hoofd)types.

Ik denk echt dat dat met de paarden in eerste instantie ging om de seks.. dat daarna het machtsgevoel erbij kwam.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:08

De meeste paarden worden in het slachthuis vermoord, omdat ze oud/kreupel zijn, of omdat de eigenaar er niet meer voor kan zorgen.

Maar dit is wat anders natuurlijk, en het is heel naar inderdaad… :(

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 11:23

Vjestagirl schreef:
Desiree schreef:

Nee totaal niet, waar lees je dat? Maar in het hoofd van een verkrachter wel.

Precies, in het hoofd van een verkrachter. De l u l gaat even voorbij aan het feit dat veel vrouwen gegrondere reden hebben om mannen te haten dan andersom. Aangezien het vaker voorkomt dat mannen vrouwen misbruiken, en ook vrouwen vaker sterven door de hand van hun man dan andersom.
En in oorlogen zijn het ook nog altijd mannen die verkrachten en niet vrouwen. Van welke bevolking ook.

Seksueel misbruik is momenteel een hot item omdat asielzoekers uit vrouwenhatende landen hier heen komen. Maar hier doen de westerse mannen er zelf evengoed aan mee. De cijfers zijn schrikbarend.

En dierenmishandeling gebeurt ook al meestal door mannen.
Ik heb toch wat de neiging om mannen hierom te verachten. Kan er niets aan doen. Mag niet generaliseren maar de mens is een kwaadaardig wezen, vooral de man.

Andra_S schreef:
De meeste paarden worden in het slachthuis vermoord, omdat ze oud/kreupel zijn, of omdat de eigenaar er niet meer voor kan zorgen.

Maar dit is wat anders natuurlijk, en het is heel naar inderdaad… :(

Slacht is om erger te voorkomen, zoals stress door de handel in te gaan, lange transporten naar Italie, of verhongeren zoals bijvoorbeeld in Spanje voorkomt of Amerika omdat eigenaren hun paard niet meer kunnen onderhouden en ook niet meer verkocht krijgen.
En dan is de slacht heel humaan. Een pin in het hoofd ipv aan gort snijden.

Hobbyhorse schreef:
Met reden heb ik geen kopie van dat artikel niet op Bokt gezet, er zit copyright op.

Hier is de link naar het artikel l op de site vd Volkskrant nog een keer
Onder dat artikel staat de mogelijkheid om te registreren voor wie dat wil waarna je toegang krijgt.

Kun je een beetje de strekking ervan vertellen? Ik ga er niet voor betalen namelijk.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 31-01-16 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:27

Oja..? Wat dacht je van moeders die hun zoontjes lichamelijk / geestelijk mishandelen cq verwaarlozen? Dit gebeurt vaker dan je denkt..

Hier praat ik het gedrag van zulke mensen niet mee goed, maar hier wil ik alleen jouw zinnetje "De l u l gaat even voorbij aan het feit dat veel vrouwen gegrondere reden hebben om mannen te haten dan andersom." mee ontkrachten..

Want wat jij stelt is eenvoudigweg niet waar..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:34

Desiree schreef:
De l u l gaat even voorbij aan het feit dat veel vrouwen gegrondere reden hebben om mannen te haten dan andersom. Aangezien het vaker voorkomt dat mannen vrouwen misbruiken, en ook vrouwen vaker sterven door de hand van hun man dan andersom.
En in oorlogen zijn het ook nog altijd mannen die verkrachten en niet vrouwen. Van welke bevolking ook.

Ik vind dat je als vrouw (als mens) geen enkele reden hebt om een hele groep andere mensen te haten op basis van 1 gegeven van wie zij zijn. Niet omdat ze zwart zijn, niet omdat ze man zijn, niet omdat ze vrouw zijn, niet omdat ze christen zijn, niet omdat ze blauw ogen hebben... Niets. Er is gewoon geen reden om een hele bevolkingsgroep te haten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 11:35

Vjestagirl schreef:
Ik vind dat je als vrouw (als mens) geen enkele reden hebt om een hele groep andere mensen te haten op basis van 1 gegeven van wie zij zijn. Niet omdat ze zwart zijn, niet omdat ze man zijn, niet omdat ze vrouw zijn, niet omdat ze christen zijn, niet omdat ze blauw ogen hebben... Niets. Er is gewoon geen reden om een hele bevolkingsgroep te haten.

Maar wel op hun verachtelijke manier van handelen! Ik weet dat er ook veel goede mannen zijn. Maar er zijn veel te veel slechte mannen. Mannen die zichzelf eigenlijk niet eens bewust zijn hoe slecht ze zijn.

nine1987 schreef:
Oja..? Wat dacht je van moeders die hun zoontjes lichamelijk / geestelijk mishandelen cq verwaarlozen? Dit gebeurt vaker dan je denkt..

Hier praat ik het gedrag van zulke mensen niet mee goed, maar hier wil ik alleen jouw zinnetje "De l u l gaat even voorbij aan het feit dat veel vrouwen gegrondere reden hebben om mannen te haten dan andersom." mee ontkrachten..

Want wat jij stelt is eenvoudigweg niet waar..

Jawel. Check de cijfers.

Natuurlijk bestaan er slechte moeders, evengoed als slechte vaders. Maar het komt minder vaak voor. Ook zullen moeders minder snel hun kinderen in de steek laten. Als een moeder dat dan ook doet, wordt ze er harder op afgerekend want je verwacht het minder van ze.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:37

Ik denk... dat jij misschien een goede psycholoog op moet zoeken, want jouw houding naar mannen is echt niet gezond.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 11:43

Vjestagirl schreef:
Ik denk... dat jij misschien een goede psycholoog op moet zoeken, want jouw houding naar mannen is echt niet gezond.

Dit zijn gedachten. In het dagelijks leven kan ik met mannen eerder nog beter overweg dan met vrouwen. In het dagelijkse leven heeft niemand last van mijn gedachten. Mijn eigen man niet, en de omgeving ook niet. Vrouwen zijn in het algemeen wat gecompliceerder en mannen simpeler in de omgang. Ik vind vrouwen ook niet altijd leuk hoor.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:45

Oeh, Desiree. Wat kom je gefrustreerd over!

'De mens is een kwaadaardig wezen, vooral de man'

Meid, als je zó in het leven staat, heb je t heel zwaar, lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:47

:o? Ik snap werkelijk dit topic niet....
Wat is nu eigenlijk je punt TS? of ventileer je alleen je gedachten? Ik kan er geen touw aan vastknopen.