Wanneer gaat dit kabinet eens wakker worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Wanneer gaat dit kabinet eens wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 09:51

Nu gister weer een schandaal. De zoektocht ivm de deal die Teeven had gemaakt. Deze lijkt bewust stopgezet te zijn door ministerie. Eerder al de andere schandalen, onwaarheden vertellen, rapporten die weg raken of half doorgegeven worden.

De ellende bij de svb ivm de pgb uitbetalingen. Waarvan nu dus geen minister maar iemand anders weggewerkt wordt. Staatssecretarissen en mininsters die op het nippertje moties van wantrouwen overleven keer op keer.

Is dat nog een betrouwbare overheid of gaan we de landen achterna die het wat minder nauw nemen met alles?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:03

Je vergeet de commissie stiekem.. Ik quote

Citaat:
‘De commissie is er niet in geslaagd om vast te stellen hoe en door wie dat is gedaan.’ (...) De commissie van onderzoek heeft met negentien personen besloten gesprekken gevoerd, onder wie minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk en de fractievoorzitters die zitting hebben in de Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CIVD). Daarbij zijn geen ‘bekentenissen of belastende verklaringen’ afgelegd, volgens Schouten (ChristenUnie). ‘Wij betreuren het dat we de waarheid niet hebben kunnen achterhalen.’

ten eerste de slager die zn eigen vlees keurt en na een vragenrondje heb jij gelekt werkelijk denken dat ze daar ja op gaan beantwoorden :=

Maar hier zijn ze wel wakker geworden

Citaat:
Volgens Schouten is het onderzoek dat haar commissie deed gemankeerd door gebrek aan tijd en bevoegdheden. Daarom doet de commissie de aanbeveling om de wetgeving hierover aan te passen.

bron: http://fd.nl/economie-politiek/1135927/ ... niet-boven

karuna
Drukke kabouter

Re: Wanneer gaat dit kabinet eens wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 10:06

Ik ben nog veel meer vergeten wat de afgelopen jaren sinds dit kabinet er zit is fout gegaan, bewust verzwegen. Zo ook dat gedoe over die patholoog anatoom die helemaal is afgemaakt op basis van bewust verkeerde informatie. Dat vind ik echt schandalig.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:12

kabinet gaat niet wakker worden omdat er totaal geen weerstand van burgers komt.
t Valt mij op dat iedereen klaagt en klaagt maar niets doet.

In de jaren 70 en 80 (waarin ik ben opgegroeid)werd en gestaakt,betogingen etc.
Mensen die duidelijk hun ongenoegen lieten zien op straat.

Nu,ach,we duiken weer terug achter ipad,facebook etc en trekken onze schouders op.

Het gaat alleen maar slechter worden!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:29

Het is gewoon een grote puinhoop en ik vraag me af of het ooit beter wordt als je je bedenkt dat het merendeel van de politici geen enkel benul heeft van wat er speelt in de samenleving.
En al die schandalen inderdaad.. Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen.

Ook dat gedoe met de Fyra. Mansveld stapt op omdat al haar voorgangers enorme blunders hebben gemaakt. Dat slaat toch ook nergens op..

En de schulden van Nederland lopen maar verder en verder op.
'Laten we maar wat meer gaan 'bezuinigen'..' Maar niet door minder uit te geven, nee, we heffen gewoon meer en hogere belastingen! 8)7
Ik ga ook maar eens bezuinigen.. ik ga mijn baas maar eens om meer loon vragen 8)7

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:55

Volgens mij word het kabinet nooit wakker. Vraag mij eerder af wanneer wij eens in opstand gaan komen :=

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:07

Soms geloof ik gewoon niet wat ik lees. Zulke enorme blunders worden er door de overheid gemaakt. Als een bedrijf dergelijke fouten en louche cover ups zou maken, dan had het nog geen jaar bestaan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:16

#wachtgeld
# blunders, (kabinet en gemeente)waarij ik meer denk aan bewust ipv onbewust ivm geld verdienen.
# verhogen belastingen zowel van overheid en gemeente (kwartje kok)

Handig wanneer je je eigen regels kunt maken zoals dat uit komt.

Hoop iig dat iedereen met de verkiezing (tegen) gaat stemmen dit jaar. Anders kost het nog meer èn kun je iig laten merken dat het kabinet niet alles maar kan doen over de rug van die "stomme" burgers.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:22

Tja.. en wie dan nog denkt dan Nederland democratisch is mag zijn ogen wel openen.

Overigens, bij een massale volksopstand mag de doodstraf weer in Nederland. Fijn om te weten toch :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 11:31

Oh je meent het. Nou datbis ook een vorm van probleem oplossen.

Trouwens ik heb idd vroeger nog met de hele school rondgelopen met ban de bom spandoeken. Tegenwoordig wordt er wel geprotesteerd nog. Maar overheid neemt dan braaf petitie aan, legt deze opzij en gaat gewoon door waarmee ze bezig waren.

Zoals opeens het ipv vier vijf jarig aanblijven van een kabinet. Dat is voor mij echt vanuit het niks gekomen, kennelijk ergens stiekem en achterkamers tot stand gekomen. Of het willen afschaffen van de eerste kamer zodat makkelijker wordt om wetten door te duwen.

Deskundigen en rekenkamers die ernstig dingen afraden omdat het fout gaat. Hupla je legt deze meningen opzij en doet wat je zelf wil. Gaat toch alleen maar ten koste van de armoedzaaier en niet productieve mens.

Nieuwe zorgwetten, marktwerking in de zorg, gasboringen verhogen, de steeds wisselende autobijtellingen waar lang geleden al voor was gewaarschuwd dat dat geld gaat kosten omdat men op papier iets zuinigs aanschaft maar in de praktijk niet zuinig rijdt. Onderwijs, bejaardenzorg. Echt alles lijken ze kapot te maken. Hospices die dankzij de zorgverzekeraars moeten sluiten mogelijk wegens te weinig geld.

De brandweer die nu regels doorgeduwd krijgen waarvan al gezegd is, dit gaat levens kosten. Dit gaat niet werken. Falend p2000 systeem, we duwen het door ook al blijkt na de test dat het niet werkt.

De meest gruwelijke beslissing die ze wilen nemen in mijn ogen en in die van veel deskundigen ook trouwens. Stop de lichtsirenes bij alarm. Met de mobiele telefoon, social media en twitter en internet kunnen we mensen veel beter waarschuwen. -O- Welke hersenloze idioot verzint zoiets, wat ligt er zo ongeveer als eerste uit mobiele telefonie. Daarnaast niet iedereen heeft een smart foon, gebruikt twitter of wat ook. Ja zo veilig om te doen. Ik zou dus alle waarschuwingen en alarmen missen, heb geen twitter of facebook. En een telefoon die kan bellen en sms en.

Bedrijven en "hulpverleners" die rijk worden dankzij ondoorgrondelijke wetten waarvoor al gewaarschuwd was dat zou gebeuren. Verarming in winkelbestand. Bedrijven die veel minder per liter water, kuub has of kw hoeven te betalen.

En de overheid staat erbij kijkt ernaar en gaat volledig wereldvreemd door met dingen doorduwen. We sluiten nog wel even een ziekenhuis. Ach ja dat mensen buiten de randstad dan ik weet niet hoever moeten rijden voor ze hulp hebben. Nou en zijn toch maar boerensukkels.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-01-16 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:33

sneeuwpop schreef:
#wachtgeld
# blunders, (kabinet en gemeente)waarij ik meer denk aan bewust ipv onbewust ivm geld verdienen.

Hoop iig dat iedereen met de verkiezing (tegen) gaat stemmen dit jaar. Anders kost het nog meer èn kun je iig laten merken dat het kabinet niet alles maar kan doen over de rug van die "stomme" burgers.

Tegen.. hoe wil je tegen stemmen? Dat kan alleen met een blanco stem of géén stem uitbrengen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 11:36

Bij blanco stem wordt je stem alsnog verdeelt helaas. Niet stemmen is voor mij geen optie. Dan maar een proteststem wat ik al jaren doe. Dat is de ellende. En elke politieke partij beloofd veel, tot ze aan dr macht komen en dan worden alle mooie loze beloftes overboord gezet.

Zie nu de vvd en pvda hebben notabene toegegeven dat ze dingen beloofd hadden voor de verkiezingen waarvan ze wisten dat niet waar te maken was. Echt zo erg voor mij.

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:36

k ben blij dat ik niet de enige ben.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:38

Sammie schreef:
sneeuwpop schreef:
#wachtgeld

Tegen.. hoe wil je tegen stemmen? Dat kan alleen met een blanco stem of géén stem uitbrengen.

Ik wilde net zeggen....

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:42

connie64 schreef:
kabinet gaat niet wakker worden omdat er totaal geen weerstand van burgers komt.
t Valt mij op dat iedereen klaagt en klaagt maar niets doet.

In de jaren 70 en 80 (waarin ik ben opgegroeid)werd en gestaakt,betogingen etc.
Mensen die duidelijk hun ongenoegen lieten zien op straat.

Nu,ach,we duiken weer terug achter ipad,facebook etc en trekken onze schouders op.

Het gaat alleen maar slechter worden!

Pfoe, dit klinkt wel een beetje als 'vroeger was alles beter' hoor. En dat was het zeker niet. De vroege jaren '80 hebben ook veel mensen opgezadeld met torenhoge schulden toen de woningmarkt instortte. Die ellende is inmiddels voor het gemak 'vergeten', maar ook toen was er iets voor te zeggen geweest om eens wat kritische vragen neer te leggen bij de verantwoordelijke personen bij bijvoorbeeld hypotheekverstrekkers.

En die demonstraties, tsja. Die waren er, zeker, maar de lust tot demonstreren is de mensen misschien ook wel een beetje vergaan omdat de effecten minder indrukwekkend zijn dat de betogingen zelf. Alle gepassioneerde toespraken en ludieke leuzen ten spijt, stond De Bommen doodleuk op Nederlands grondgebied en werd het Navo-dubbelbesluit gewoon getekend. Jaren later is er nog een keer goed gedemonstreerd (op wat meer plekken dan alleen in Nederland trouwens) tegen de inval in Irak op grond van een schimmige bewering over massavernietigingswapens en je hoeft niet voor 1980 geboren te zijn om te weten wat die massale publieke verontwaardiging heeft opgeleverd.

8nnemiek schreef:
Ook dat gedoe met de Fyra. Mansveld stapt op omdat al haar voorgangers enorme blunders hebben gemaakt. Dat slaat toch ook nergens op..

Volgens mij slaat dat wel ergens op. Ik vind zelf het principe dat je een post nooit met een schone lei aanvaardt, maar dat je de (lopende) verantwoordelijkheden die bij die positie horen ook op je neemt juist heel goed. Daardoor kun je, in de positie die je bekleedt, worden aangesproken op de (wan)prestaties van je voorgangers, of dat nu gaat om een heel kabinet vanwege een fotorolletje en een massamoord of om een staatssecretaris en een trein maakt niet uit. De verantwoordelijkheden horen bij het ambt en niet (alleen) bij de persoon en dus kan het volk, als dat nodig is, altijd nog genoegdoening krijgen.

Of politici weten wat er speelt in de samenleving wordt tegenwoordig naar mijn idee een stuk belangrijker gevonden dan 20 á 30 jaar geleden. Of dat terecht is weet ik niet, persoonlijk vind ik het een stuk belangrijker dat een minister op de hoogte is van zowel de historie als de nieuwste ontwikkelingen in het specifieke deel van de samenleving waar zijn/haar portefeuille over gaat, dan dat hij/zij weet waar 'de hele samenleving' op zeker moment druk mee is. Een staatssecretaris van EZ die nog nooit op een boerderij is geweest, is niet echt geloofwaardig, maar de minister van OCW gaat maar lekker in z'n eigen tijd koeien kijken als hij dat zou willen. Bij mij roept het vertrouwen op als een minister of staatssecretaris zonder spiekbriefje op hoog niveau kan debatteren over inhoudelijke dossiers, of dat debat voor Jip en Janneke of voor mijzelf te volgen is boeit me verder niet zo. Daar hebben we immers een batterij politieke verslaggevers en Maarten van Rossum voor, om Jan-met-de-pet uit te leggen waar het over ging.

Ik vind het lastig te beoordelen of onze heren en dames politici over het algemeen gezien echt minder inhoudelijke kennis hebben dan 'vroeger', omdat ik zelf inmiddels van veel onderwerpen veel meer weet. Wel heb ik sterk de indruk dat tegenwoordig meer op (de populariteit) van de persoon wordt gespeeld dan vroeger en dat vind ik een slechte ontwikkeling. Hartstikke gezellig hoor, dat Rutte aan de telefoon komt in bijvoorbeeld de radioshow van een (ver boven de Balkenendenorm verdienende) hippe DJ, maar doe mij maar een MP die zich met meneer (en bij voorkeur mevrouw) laat aanspreken en in Europa niet wordt uitgelachen omdat hij wat moeite heeft met sommetjes boven de 100 miljoen.

Echter, politici zijn ook maar mensen. En net als andere mensen kunnen die wel een poosje naar 60 u/w of misschien nog wat meer, maar er zijn grenzen aan wat een mens aan kan. Dus lekker stoppen met twitteren en FB'en en dat soort onzin, ook kappen met het voortdurend microfoons onder neuzen duwen om uitspraken uit te lokken op basis van bizarre en onbeschofte vragen en botte leugens, vergadertijden inperken, vergaderingen over onderwerpen voeren met deskundige dossierhouders en het merendeel van de tijd heel ouderwets weer gaan besteden aan het bestuderen van dossiers, zodat regeren weer vooruitzien wordt. Want dat de oorlog in Syrië tot een vluchtelingenstroom zou gaan leiden was bijvoorbeeld echt jaren geleden al bekend. Als bijvoorbeeld gemeenten toen al mogelijke opvanglocaties hadden moeten aanwijzen en voorbereiden, zouden we nu niet met uit de hand lopende informatieavonden en SBS-reportages over langs AZC's fietsende scholieren hebben gezeten.

En voor wie er, net als ik, niet aan moet denken om zelf in het pluche te gaan zitten, geldt eigenlijk iets soortgelijks. Gebruik maken van je stemrecht en de kieswijzer overslaan, maar de 4 of 5 onderwerpen kiezen die je echt belangrijk vindt en dan tot op de laatste komma uitzoeken hoe de partijen daarover denken voordat je het rode potlood pakt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:45

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 11:46

Ik zoek dus echt alles uit wat partijen roepen voor ik stem. En kom dan de laatste jaren uit op een proteststem. Dan weet ik zeker dat ik niet op een regerende liegende falende partij stem.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:50

karuna schreef:
Bij blanco stem wordt je stem alsnog verdeelt helaas. Niet stemmen is voor mij geen optie. Dan maar een proteststem wat ik al jaren doe. Dat is de ellende. En elke politieke partij beloofd veel, tot ze aan dr macht komen en dan worden alle mooie loze beloftes overboord gezet.

Zie nu de vvd en pvda hebben notabene toegegeven dat ze dingen beloofd hadden voor de verkiezingen waarvan ze wisten dat niet waar te maken was. Echt zo erg voor mij.

Bij verkiezingen wordt een blanco stem vaak als een duidelijker protest gezien dan onthouding van stemmen. Wanneer iemand zich onthoudt van stemmen is dat vaak omdat hij gewoon niet geïnteresseerd is in politiek, terwijl mensen die blanco stemmen dat juist wel zijn.Tijdens verkiezingen voor de gemeenteraad, Europese Unie et cetera kan er ook blanco gestemd worden. Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geeninvloed op de uitslag van de verkiezingen.

Wat is voor jou een proteststem?,

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 11:55

Stemmen op een partij waar ik achter sta maar waarvan je redelijker wijs kunt snappen dat deze nooit actief aan regeren toe zullen komen en hooguit een of twee zetels in de tweede kamer halen. Soort van protest omdat je de regerende partijen niet steunt en ze eigenlijk dwars zit met een irriterende mug die heel veel kamervragen stellen altijd. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:58

Dat zou ik niet te hard roepen.. SGP is 2 a 3 zetels rijk.... en heeft bij een recent aantal beslissingen grote invloed gehad omdat zij het 'verschil' maakten.. PvdD zorgt idd voor een hoop kamervragen, maar dit kost wel klauwenvol met geld en als je dan naar het gemiddelde niveau van de vragen kijkt... Ik denk dat je dan nog beter bent met een blanco stem. PvdD zit er niet voor de proteststemmen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:00

Niet alleen het kabinet maakt er een potje van maar ook Henk en Ingrid. Ik hoop dat dit kabinet de periode eens uit gaat zitten. Niet dat ik het eens ben met het huidige kabinet maar omdat ik m'n hart vasthoud mocht schreeuwwitje winnen.

Dat vd Steur z'n ICT personeel de schuld geeft vind ik ronduit triest.

Elk kabinet moet de troep opruimen die z'n voorganger gecreëerd heeft. Ik zou het fijn vinden als mensen met een uitkering eens wel een extraatje krijgen ipv gepakt worden dat zij ten onterechte een uitkering krijgen.

Ik heb trouwens de laatste keer blanco gestemd vanwege de waterschapsverkiezingen. Ik wist gewoon echt niet wat het inhield

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:01

Sammie schreef:
sneeuwpop schreef:
#wachtgeld

Nee stemmen tegen de oekraine bedoel ik.
Verder wordt er volgens mij niet gestemd dit jaar

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:18

Maar dat is een Europese beslissing? Ik zeg ook sowieso nee tegen dat verdrag, maar aangezien het een adviserende rol wordt dat wrs toch naast ons neergelegd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:33

Ik denk dat de meeste proteststemmen de wilders-stemmen zijn. Als je het flut-kabinet echt dwars wil zitten dan is dat denk ik je beste optie :Y)
Ik ben het niet eens met alles wat ie zegt en het zou waarschijnlijk een vreselijke premier zijn, maar hij weet vaak wel precies waar de problemen zitten en ik vind veel van zijn uitspraken briljant :')
Maar hoe veel mensen er ook een protest-stem aan wilders geven, het dringt maar niet door bij de andere partijen dat zij zelf het probleem vormen :=

Het is jammer dat er niet eens een echt goede partij komt. Maarja, de echte slimme mensen zijn gewoon te slim om zich aan de politiek te wagen denk ik :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:43

8nnemiek schreef:
Ik denk dat de meeste proteststemmen de wilders-stemmen zijn. Als je het flut-kabinet echt dwars wil zitten dan is dat denk ik je beste optie :Y)

Een proteststem geven omdat je bepaalde partijen geen macht wil geven prima, maar dan 'maar' op Wilders stemmen? No way, die engerik met zijn bijna radicale ideeën moet echt op die manier de macht niet krijgen. Sowieso niet trouwens.