Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StableDoor schreef:Bij vrouwen vind ik het niet kunnen omdat er gewoon te veel risico's aan zitten. Die eicellen zijn op je 50e veel te oud om nog gezonde kindjes op te leveren. Bij een man kan het, want die heeft gewoon steeds weer nieuwe zaadcellen. Maar alsnog vind ik het ook bij mannen geen goed idee, omdat je gewoon te oud bent om een actieve ouder te zijn (en de kans dat je sterft binnen enkele jaren is ook vele malen groter dan bij jonge ouders natuurlijk).
Joolien schreef:Wat is de bron hiervan?? Want er is toch wel bewezen dat boven de 40 er sowieso kans is op complicaties bij het kindje. Zowel qua leeftijd van de vader als de moeder.
StableDoor schreef:Maar alsnog vind ik het ook bij mannen geen goed idee, omdat je gewoon te oud bent om een actieve ouder te zijn (en de kans dat je sterft binnen enkele jaren is ook vele malen groter dan bij jonge ouders natuurlijk).
karuna schreef:Ik volg de discussie ook en vind het eigenlijk best zorgwekkend. Omdat een paar gynacologen in het buitenland zo nodig tegennatuurlijk willen werken om vrouwen desnoods na hun overgang nog moeder te laten worden. Daarom moeten we in nederland dat ook maar gaan toestaan. Waarom wil je zo laat nog een kind. Het is idd fysiek denk ik loodzwaar als je ouder bent, en wat doe je je kind aan.
Brainless schreef:@jorika1986
Ik ken trouwens meerdere vrouwen die na hun 45ste gewoon (natuurlijk) zwanger zijn geworden.