Moet dat nou??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Moet dat nou??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 08:25

Net aan mijn ontbijtje..even het nieuws zien op rtl4....het eerste wat ik zie is een leeuw die aan flarden wordt geschoten. Heerlijk begin van de dag |( . Ik ben acuut chagrijnig. Bah.
Moet dat nou op zo'n manier gebracht worden? Het ging overigens over toeristen die met wilde dieren op de foto gaan enz. En hoe het deze dieren vaak vergaat.
Laatst bijgewerkt door PortRoyal op 15-01-16 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Re: Moet dat nou??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:27

De wereld is gek geworden.. Ik heb me er een tijd lang druk over gemaalt, maar ik negeer t nu allemaal.. Zuigt anders veel te veel energie.. Je kunt er toch niks tegen doen..

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 08:28

Ik wil het ook negeren maar lukt me slecht. Ik word zo triest van deze wereld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:32

Afschuwelijk. Ik werd gisteren al misselijk bij het zien van die arme varkens bij de AZC's op het nieuws. Lekker zo op je nuchtere maag. :n

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:50

Ik kijk/lees bij voorbaat het nieuws niet meer, de echte belangrijke dingen krijg je toch wel mee en zo negatief de dag opstarten heb ik geen zin in.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:53

Ik zit ook te kijken...bij deze beelden mogen ze toch echt even van te voren waarschuwen met
'schokkend', mijn eetlust was ook gelijk verdwenen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:02

Pfff, ik werd er ook niet vrolijk van toen ik net een hap havermout nam.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:08

Tja,wie kijkt er nou smorgens ook naar het journaal?

Ooit journaal gezien met alleen maar leuke en grappige dingen?

Volgende keer beter wat leuks er op zetten :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:25

ellepel schreef:
Tja,wie kijkt er nou smorgens ook naar het journaal?

Eh ik.. S'avonds namelijk meestal geen tijd voor }:0

Ik kijk nergens meer van op geloof ik. In elk geval bederft mijn eetlust niet snel. Na het journaal gaat de tv uit en ga ik over tot de orde van de dag.
Natuurlijk is het erg wat er gebeurd maar om dit werkelijk schokkend te noemen?

Schokkend vind ik het nieuws van Parijs, het nieuws dat Pim Fortuin doodgeschoten was, de onthoofdingen van IS etc... Daar sta je echt even bij stil.

De wilde dieren afschieten vind ik vreseljk, maar die moeten ze dáár beschermen. Kan ik persoonlijk weinig aan doen. Behalve heel even medelijden mee hebben.
Maar het zou wat zijn zeg als ik om alles maar van slag ben zouden mijn werkgever en collega's heel anders over mij denken vrees ik

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:27

Ik vind het juist goed, laat mensen zich maar bewust worden van wat er allemaal gebeurd. Misschien weet jij het al, maar anderen nog niet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:42

Ik heb de beelden niet gezien (al goed) maar ik word er ook zo ontzettend kwaad van. Die dieren hebben het allemaal al zo moeilijk (mens die op hun terrein komt wonen/telen), en dan komen er nog is een hoopje ongeregeld ze omver schieten ook nog. Bah :(

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:59

Ik snap wel dat ze zulke dingen laten zien en ons daarmee wat duidelijk willen maken maar om dat nu in de ochtend te doen op een lege maag? Daar zouden wat bij betreft wel regels op mogen. Overdag zie je ook geen sexueel getinte reclames vanwege de jonge kijkers, zoiets voor schokkende beelden s'ochtends zou imo ook mogen. Het nieuws zelf a lá, maar de beelden... Of zet op z'n minst in beeld: nu volgen schokkende beelden, ofzoiets of laat de nieuwslezer het zeggen. Dan kan je er zelf voor kiezen om het wel of niet te zien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:00

En daarom kijk ik geen nieuws mee rop tv en lees ik geen kranten meer. Ik heb geen zin om constant geconfronteerd te worden met nare beelden, ik heb daar last van, ik slaap daar slecht van.
Ik ben er nu een paar jaar geleden mee gestopt en het geeft me zoveel rust.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:01

Even nuanceren. Het gaat hier om leeuwen die gefokt worden voor de toeristen. De toeristen vinden het ozo leuk om welpjes te kunnen aaien. Dáár kun je als toerist zeker nee tegen zeggen...

Dat schattige welpje word namelijk groot en als het dan te gevaarlijk word, worden ze voor de jacht gebruikt en dus afgeschoten en dan huilen we er met zijn allen om. Zo zie je maar hoe hypocriet de meeste mensen zijn.

Zo schokkend vind ik de beelden trouwens niet. Je ziet geen bloed of iets dergelijks en het is 2/3 seconden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:09

Het gaat niet altijd over dieren die gefokt worden. En dat allemaal in de naam van toeristen. Het is ook niet dat ze opgegeten kunnen worden of dat er nog enig nut aan is aan hun dood.. Nee, gewoon omdat het 'cool' is

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:12

Ja ik zat ook net aan mijn ontbijtje :( Maar ik moet zeggen dat ik gisteren om 18:00 ook niet vrolijk werd van een potvis die ontleed werd >;) Ik zat net lekker te eten ...

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:14

Het knullige is dat ik hier dus zelf inderdaad ook aan mee heb gewerkt. Ik heb luipaarden geaaid en ik heb op olifanten gereden. Nooit gerealiseerd dat dit de concequentie ervan kan zijn.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:19

Daarom lees, kijk en luister ik nóóit naar het nieuws.
Ik mijd heel bewust negativiteit :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:25

Nou vanochtend had ik het inderdaad ook even zwaar met mijn ontbijt. Die potvis is al niet zo fris maar bij die leeuw pleurde ik bijna van de bank. Ik had echt zoiets van joh hallo, zo zonder waarschuwing of wat dan ook. Het viel inderdaad wel mee maar dan nog.

Ik heb me ook 'schuldig' gemaakt aan leeuwen aaien, maar wel bij een park dat de dieren niet voor de jacht gebruikt en waar heel goed opgelet wordt dat de dieren wel happy blijven. Ok, ook niet ideaal natuurlijk, maar goed. De dieren zagen er goed en vrolijk uit, hadden veel ruimte en speelmogelijkheden. Er werd ook letterlijk voor ons uitgezocht welke we mochten aaien, ze houden alles bij. Hebben de dieren er geen zin in of zitten ze aan de max die het park heeft opgesteld dan is het jammer voor de bezoekers.

Niet alles is per definitie zulke dierenmishandeling als ze zeggen, dat is eigenlijk het punt dat ik wilde maken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:10

Fortitude schreef:
Nou vanochtend had ik het inderdaad ook even zwaar met mijn ontbijt. Die potvis is al niet zo fris maar bij die leeuw pleurde ik bijna van de bank. Ik had echt zoiets van joh hallo, zo zonder waarschuwing of wat dan ook. Het viel inderdaad wel mee maar dan nog.

Ik heb me ook 'schuldig' gemaakt aan leeuwen aaien, maar wel bij een park dat de dieren niet voor de jacht gebruikt en waar heel goed opgelet wordt dat de dieren wel happy blijven. Ok, ook niet ideaal natuurlijk, maar goed. De dieren zagen er goed en vrolijk uit, hadden veel ruimte en speelmogelijkheden. Er werd ook letterlijk voor ons uitgezocht welke we mochten aaien, ze houden alles bij. Hebben de dieren er geen zin in of zitten ze aan de max die het park heeft opgesteld dan is het jammer voor de bezoekers.

Niet alles is per definitie zulke dierenmishandeling als ze zeggen, dat is eigenlijk het punt dat ik wilde maken.

Dit vibd ik iets heel anders.. Deze parken krijgen veelal geen subsidies en "leeuwen kijken achter glas" kunnen we in NL ook.. Dus als zij geld kunnen verdienen aan het laten aaien van welpen, (wat in hun volwassen leven ook fijn is voor de verzorger) dan vind ik dat geen ramp..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:13

Gewoon voortaan The Simpsons opzetten net zoals ik. Heb je nergens last van.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:14

:j Of what not to wear op TLC! Ook erg leuk en luchtig!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:41

Ineke2 schreef:
Even nuanceren. Het gaat hier om leeuwen die gefokt worden voor de toeristen. De toeristen vinden het ozo leuk om welpjes te kunnen aaien. Dáár kun je als toerist zeker nee tegen zeggen...

Dat schattige welpje word namelijk groot en als het dan te gevaarlijk word, worden ze voor de jacht gebruikt en dus afgeschoten en dan huilen we er met zijn allen om. Zo zie je maar hoe hypocriet de meeste mensen zijn.

Zo schokkend vind ik de beelden trouwens niet. Je ziet geen bloed of iets dergelijks en het is 2/3 seconden.

Zolang die beesten niet in te kleine hokjes gestopt worden zie ik het probleem er niet eens zo van. Waarom zouden we wel koeien fokken om op te eten, paarden fokken om op te rijden, maar leeuwen fokken voor het plezier van de mens is dan ineens weer helemaal verkeerd. Begrijp me niet verkeerd, het is mijn ding niet en op zo'n manier gedood worden is vast niet heel prettig, maar er is wat mij betreft wel erger (dieren)leed in de wereld om me hier druk om te maken.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 13:08

Die blik in de ogen van die leeuw...zie ook nog steeds de ogen voor me van alle huisdieren die ik moest laten inslapen. Alleen ging dat humaan. Misschien beter om het journaal in het vervolg idd maar over te slaan. Alleen maar negatieve prikkels. Ik kan er niet meer tegen. Zal de leeftijd zijn, ik weet het niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:21

Had die leeuw dan (als ie gewoon dood moet en niet "leuk" voor de jacht) een verdovingspijl in zijn bil geschoten en hem daarna normaal afgemaakt.

Ik vond dit ook niet om aan te zien. Nee, je ziet geen bloed oid, maar hallo, is dat de maatstaf voor dierenleed dan? Het zien van bloed? Het feit dat het dier ellendig aan zijn eind komt is niet erg want we zien geen bloed dus niet schokkend?