Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyHorseGirl schreef:Tja, het zat er aan te komen. Er is natuurlijk al eerder surseance aangevraagd en toen is er nog veel geld in gepompt. Het moet voor zo'n investeerder natuurlijk wel haalbaar blijven en rendabel.. Geld pompen in een bedrijf wat weinig tot niets oplevert, dat houdt op een gegeven moment op. Surseance van betaling wordt in 9 van de 10 gevallen inderdaad een faillissement. Zie het dagelijks op de rechtbank.
Ik las inderdaad dat niemand momenteel zijn geld terugkrijgt. De bewindvoerders gaan natuurlijk nu over de financiën en iedereen moet tevreden gesteld worden.. Ben bang dat, als het inderdaad uitloopt op een faillissement, je je geld niet meer ziet.
oomens schreef:Tja, jammer, maar voor mij zijn ze flink de mist in gegaan toen ze de hele winkels hebben opgedeeld in 'merkenhoekjes'. Ik vind het heel onprettig winkelen als ik niet gewoon een broek kan vinden bij de broeken en een trui bij de truien maar steeds voor alles naar drie afdelingen van drie verschillende merken moet. Ik wil geen merk, ik wil gewoon de kleren vinden die ik nodig heb, en liefst zo snel en overzichtelijk mogelijk.
Grote misser wat mij betreft en ook een die het voordeel van een warenhuis t.o.v. een normale winkelstraat volledig teniet doet.
La Place is dan weer een deel van de keten wat misschien zelfstandig verder zou kunnen. Die hebben laten zien dat ze een eigen plekje op de markt kunnen veroveren en een hoop vestigingen bestaan ook al los van enig V&D-filiaal.
MyHorseGirl schreef:Tja, het zat er aan te komen. Er is natuurlijk al eerder surseance aangevraagd en toen is er nog veel geld in gepompt. Het moet voor zo'n investeerder natuurlijk wel haalbaar blijven en rendabel.. Geld pompen in een bedrijf wat weinig tot niets oplevert, dat houdt op een gegeven moment op.
LadyMadonna schreef:Vind het overigens niet kunnen dat ze cadeaubonnen nu niet meer aannemen. Dat is nl gewoon geld
Irene2 schreef:Ik vind het heel triest nieuws. Dit is naar mijn idee een van de meest prettige winkels die men in de binnenstad mag hebben. Het verbaast me dat La Place nog in hetzelfde bedrijf zit en niet al als aparte BV is weggezet. Maar wellicht hield het een het ander ook omhoog.
ukje schreef:benangelique schreef:Exact dat. Als ik een bepaald merk wil, ga ik wel naar die betreffende keten. ..
Inmiddels vallen die ook bij bosjes...
Was net nog even in de V&D maar het lijkt wel chaos, en de desinteresse bij de medewerkers is eigenlijk gewoon voelbaar.
LadyMadonna schreef:Vind het overigens niet kunnen dat ze cadeaubonnen nu niet meer aannemen. Dat is nl gewoon geld
oomens schreef:Voor klanten is het misschien 'gewoon geld' maar je kunt er geen schuldeisers mee betalen, en dat is echt de enige reden waarom de fysieke winkels voorlopig open blijven. Een investeerder heeft er echt helemaal niets aan als hij straks zijn openstaande tegoeden krijgt uitgekeerd in tegoedbonnen van een inmiddels failliete winkelketen.
F_inley schreef:LadyMadonna schreef:Vind het overigens niet kunnen dat ze cadeaubonnen nu niet meer aannemen. Dat is nl gewoon geld
Dit is omdat als je daarmee betaald en geen geld binnen komt omdat ze al betaald zijn. Werkte zelf bij de miss etam dus weet helaas hoe het werkt.
Al ben ik het er zeker mee eens dat je de klant hiermee in het nadeel zet. Bij de etam mocht je na een week of 4 meen ik wel weer met een kadokaart betalen dus denk zomaar dat dit bij v&d dalijk ook wel weer mag
Shadow0 schreef:MyHorseGirl schreef:Tja, het zat er aan te komen. Er is natuurlijk al eerder surseance aangevraagd en toen is er nog veel geld in gepompt. Het moet voor zo'n investeerder natuurlijk wel haalbaar blijven en rendabel.. Geld pompen in een bedrijf wat weinig tot niets oplevert, dat houdt op een gegeven moment op.
Dat is niet helemaal hoe het werkt bij dit soort 'investeerders', eigenlijk meer roofkapitalisten. Er is geen geld geinvesteerd, er is heel veel geld weggehaald.
Wat er gebeurd is, is dat de 'investeerder' het bedrijf heeft overgenomen, het bedrijf heeft gesplitst in vastgoed en de winkelketen, en daarna het vastgoed heeft verkocht voor veel geld, waarna de winkelketen huur moet betalen om in hun panden te mogen zitten.
Wat er met de winkelketen gebeurde is nooit echt interessant geweest voor ze. Mochten ze het redden, prima, winst. Mochten ze het niet redden, tsja, boel failliet laten gaan en niet interessant, want de beste opbrengst hadden ze via het vastgoed toch al binnen.
UMayDream schreef:Ik ben dus 1 van de 10.000 die straks wellicht op straat staat![]()
Gelukkig woon ik nog thuis en behalve mijn paarden heb ik geen vaste lasten zoals hypotheek/gezin/enz. Ik vind het zo triest voor mijn collega's die al tientallen jaren bij V&D/La Place werken, en zich nu zorgen moeten maken over hun baan.
De reacties van de klanten zijn wel erg vriendelijk, veel wensen ons sterkte en tonen medeleven, wat erg prettig is. Afijn, we kunnen helaas ook niets anders dan afwachten en onze leidinggevenden houden ons gelukkig goed op de hoogte! Spannende tijden.