Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:En dit komt niet van "de speld" of vergelijkbare site?
Hobbyhorse schreef:Hier is het artikel wat er over gaat, hierin staat wel goed uitgelegd waarom ze het gaan doen. Als je dit leest is het waarom wel beter te begrijpen.
Juliette61 schreef:Dat ze bosneger verwijderen, dat kan ik wel begrijpen. Maar indiaan en eskimo? Wat? Je kan het geld beter aan een goed doel geven vind ik!
Palmera schreef:Juliette61 schreef:Dat ze bosneger verwijderen, dat kan ik wel begrijpen. Maar indiaan en eskimo? Wat? Je kan het geld beter aan een goed doel geven vind ik!
En wat mankeert er dan aan bosneger? Imo waren er hele stammen negers die in bossen woonden. Dat heet dan bosneger. Daar is toch niets beledigends aan?
Of is flatbewoner dan ook beledigend? :+
LadyMadonna schreef:Toch snap ik het ook nav het artikel niet.
Negro, nikker, gebruiken zwarte afro Amerikaanse mannen héél veel onder elkaar.
Eskimo en indiaan, wat is daar mis mee? Dat zijn toch gewoon bevolkingsgroepen/cultuurgroepen?
Palmera schreef:Juliette61 schreef:Dat ze bosneger verwijderen, dat kan ik wel begrijpen. Maar indiaan en eskimo? Wat? Je kan het geld beter aan een goed doel geven vind ik!
En wat mankeert er dan aan bosneger? Imo waren er hele stammen negers die in bossen woonden. Dat heet dan bosneger. Daar is toch niets beledigends aan?
Of is flatbewoner dan ook beledigend?
veerledec schreef:Eskimo's zelf vinden de benaming 'eskimo' een belediging. Zij willen Inuit genoemd worden.
senta schreef:Het zijn woorden die wij gewoon zijn gaan vinden maar voor de desbetreffende groep beledigend is en dat je daar rekening mee houdt vind ik een heel goed idee.