Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xAnthea schreef:Nou, het is niks nieuws zou ik zeggen.
Vandaar ook de klimaattop.
Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat er iets aan gedaan wordt, maar daar gaat Bokt niets aan veranderen. En ik denk ook niet dat hier iemand gaat zeggen dat het allemaal flauwekul is en dat er niets van waar is...
Free2 schreef:Tja.. Ik denk dat iedereen dit eigenlijk wel al wist..
Zelf ben ik vegatariër en dat is wel behoorlijk goed voor mijn geweten, als ik het zo mag zeggen. De vleesindustrie kost ontzettend veel water en stoot veel CO2 uit. Door geen vlees te eten sponsor ik dat in ieder geval al eens niet dus op die manier draag ik een (klein) steentje bij.
Maarja, om écht verandering op gang te brengen is er actie nodig vanuit de politiek over de hele wereld. En daar ligt het probleem. Want het grootste deel van de stemgerechtigde wereldbevolking verkiest comfort boven klimaat. Ik denk dat het echt heel ver moet komen voordat er daadwerkelijk iets verandert.
Tessa_93 schreef:ingedebruijn schreef:Ach ik kan me er niet druk om maken. Zijn met teveel mensen om iets te kunnen doen. Het is daarnaast altijd zo geweest dat warme en koude tijden elkaar afwisselde.
Als iedereen deze instelling heeft valt de wereld inderdaad niet te redden
ingedebruijn schreef:Ach ik kan me er niet druk om maken. Zijn met teveel mensen om iets te kunnen doen. Het is daarnaast altijd zo geweest dat warme en koude tijden elkaar afwisselde.
Palmera schreef:Dit zeg ik al jaren.![]()
En ondertussen stijgt de levensverwachting met het jaar, vinden we vervuilende en stinkende apparaten aan de loopband uit, planten ons voort als konijnen zonder natuurlijke vijand en doen we niets anders dan stom banketstaaf over hoe het eventueel zou moeten zijn als iedereen er maar genoeg aan verdient (klimaattop).
De oplossing voor dit probleem staat beschrevem in 'Inferno' van Dan Brown.
De dag dat iemand deze prachtige en voor de reeds aanwezige mens onschuldige oplossing uitvind is de dag dat ik uit dank op mijn knieën ga.
Free2 schreef:Tja.. Ik denk dat iedereen dit eigenlijk wel al wist..
Zelf ben ik vegatariër en dat is wel behoorlijk goed voor mijn geweten, als ik het zo mag zeggen.
ual_95 schreef:Free2 schreef:Tja.. Ik denk dat iedereen dit eigenlijk wel al wist..
Zelf ben ik vegatariër en dat is wel behoorlijk goed voor mijn geweten, als ik het zo mag zeggen.
Mag ik vragen of jij dan vleesvervangers op basis van soja eet? Want door de toegenomen populariteit van soja blijft de sojateelt in Zuid-Amerika groeien, waardoor veel diersoorten en de natuur onder druk komen te staan. No offense verder, maar ook dat is slecht voor het milieu.![]()
Citaat:Bijna alle grondstoffen voor onze producten komen van Hollandse bodem. Geteeld en geoogst en vervolgens verwerkt in onze eigen fabriek. De meeste producten zijn gebaseerd op sojabonen, maar we gebruiken ook lupine, kikkererwten, vegetarische kaas, verse groenten en bonen.
Palmera schreef:@Kiwi: nee. Ik kijk namelijk nooit televisie.
Maar ik ben er van overtuigd dat wij mensen de grootste plaag van deze wereld zijn.
Alles word vernietigd door en voor ons. Dieren worden afgeslacht tot de laatste aan toe voor een hoorntje of tandje en nadenken over de gevolgen daarvan voor een compleet gebied doen we gemakswijze niet.
Aan de andere kant proppen we zoveel mogelijk dieren in kleine stallen die vervolgens duizenden kilometers worden vervoerd naar daar waar men goedkoper slacht. Opgepropt in vrachtwagens. En vervolgens lopen we te brullen dat de scheten van koeien teveel CO2 uitstoot veroorzaken.Schiet mij maar lek hoor.