Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flux schreef:Zo denk ik er ook over.Ik heb hier dus ook aan gedacht, uiteindelijk net 5 minuten geleden besloten wel te doen uit solidariteit.
Vind het nogal dubbel. Alsof men denkt dat je niet met de Fransen meeleeft als je niet je profielfoto aanpast. Aan de andere kant vind ik het mooi om te zien hoe mensen zich proberen te verenigen op een platform als Facebook. Misschien is dat juist wel iets wat we nu nodig hebben.
Varekaj schreef:Ik denk dat je het moet bekijken dat achter al die lachende mensen tegelijk een gevoel van samenhorigheid zit dat zich nu uit. Allemaal samen tegen dit soort gebeurtenissen. Een soort van "we zijn er voor jullie". Kan goed begrijpen dat niet iedereen het doet, maar vind het wel mooi om te zien hoe mijn vriendenlijst blauw, wit, rood aan het kleuren is.
Ik heb het ook gedaan, maar heb een tante die in Frankrijk woont.
Lente schreef:Mijn foto heb ik eerder aangepast naar de Eiffeltoren als vredesteken en daarna er ook nog de vlag overheen gezet...
Omdat ik de woorden nog niet heb kunnen vinden.
WiancaR schreef:Ik vind het ongepast (lachende foto's) en overbodig, daarom pas ik mijn profielfoto niet aan.
Voor vluchtelingen hebben we geen plek, we steken een moskee in de brand, voor alle ellende op de wereld sluiten een heleboel mensen hun ogen. Maar onze Facebook vriendjes moeten wel zien dat we met de Fransen mee leven. En over een week vergeten we het weer en hebben we allemaal onze eigen profielfoto weer.
Geke_Lizzy schreef:Ik heb het besloten op niet te doen.
Vooral om de reden dat niet alleen Parijs zwaar getroffen is, ook in Libanon en Bagdad zijn gisteren getroffen door bomaanslagen en daar hoor je niemand over.
Betekent natuurlijk niet dat ik niet met ze meeleef, mijn gedachten hebben nergens anders gezeten dan bij Parijs vandaag..