Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:hmm ik vind het wel discriminerend. Iedereen heeft recht op organen..
Gentlegiant schreef:Zoe_97 schreef:hmm ik vind het wel discriminerend. Iedereen heeft recht op organen..
Ja en nee
Als iemand zich elke dag lam zuipt aan alchohol en zelf geen moeite doet voor een gezondere levens stijl
Waarom zou diegene dan mijn lever moeten krijgen?
Terwijl mensen die er echt niets aan kunnen doen dan weer langer moeten wachten
Zelfde als een (veroordeelde) crimineel
Wat moet die met mijn gezonde organen
Zo iemand heeft nergens recht op
En dan doel ik op moordenaars pedofielen verkrachters enz
Gentlegiant schreef:Zoe_97 schreef:hmm ik vind het wel discriminerend. Iedereen heeft recht op organen..
Ja en nee
Als iemand zich elke dag lam zuipt aan alchohol en zelf geen moeite doet voor een gezondere levens stijl
Waarom zou diegene dan mijn lever moeten krijgen?
Terwijl mensen die er echt niets aan kunnen doen dan weer langer moeten wachten
Zelfde als een (veroordeelde) crimineel
Wat moet die met mijn gezonde organen
Zo iemand heeft nergens recht op
En dan doel ik op moordenaars pedofielen verkrachters enz
melanie0906 schreef:Zoe_97 schreef:hmm ik vind het wel discriminerend. Iedereen heeft recht op organen..
Mee eens, maar heeft iemand die al 1 lever naar de klote gedronken heeft het recht om een 2 kapot te drinken terwijl er ook iemands leven echt mee gered zou worden?
melanie0906 schreef:Zoe_97 schreef:hmm ik vind het wel discriminerend. Iedereen heeft recht op organen..
Mee eens, maar heeft iemand die al 1 lever naar de klote gedronken heeft het recht om een 2 kapot te drinken terwijl er ook iemands leven echt mee gered zou worden?
Citaat:“Ze geven mijn organen vast aan een verslaafde, die dan vrolijk verder drinkt/rookt/spuit.”
Een begrijpelijk, maar onterecht argument. Rokers, alcoholisten en drugsverslaafden worden niet op de wachtlijst gezet zolang ze nog roken, drinken of gebruiken. Het beleid rondom de toewijzing van organen wordt heel zorgvuldig toegepast.