Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lizzyy schreef:Ik snap überhaupt niet waarom het Koningshuis geen belasting hoeven te betalen. Alle mensen betalen belasting (voorzover ik weet) dus het Koningshuis ook
kohtje schreef:BaileyMix schreef:Ja natuurlijk moeten zij belasting betalen. Van mij mag heel het koningshuis eruit, ga maar gewoon werken. Maar dan nu ook nog eens geen belasting hoeven te betalen terwijl ze zó veel geld hebben... Dan zit er een steekje los hoor.
Ik denk dat ze harder werken dan wij bij elkaar.
ikke schreef:Lizzyy schreef:Ik snap überhaupt niet waarom het Koningshuis geen belasting hoeven te betalen. Alle mensen betalen belasting (voorzover ik weet) dus het Koningshuis ook
Ik schat zomaar dat het koningshuis meer belasting betaald dan jij denkt.
Al het personeel dat ze in dienst hebben (en dat niet door de staat wordt betaald) daar betalen ze gewoon loonbelasting en werkgeverslasten over......
Enne, laat dat koningshuis lekker zitten!
Elke vier jaar een andere president (en de voorgaande worden de rest van hun leven vorstelijk betaald) en een volledig nieuwe inrichting van het presidentiele paleis (het witte huis wordt door elke nieuwe president opnieuw ingericht, op kosten van de staat!!) dat is goedkoper, willen jullie zeggen?
Dat je ergens tegen bent, prima, maar denk wel even na over de alternatieven voordat je iets "achterhaald" vindt.
Blue_Eyes schreef:Ik vind het echt zo'n kolder. Dan worden ze betaald uit dezelfde portemonnee als waar ze dan hun belasting aan moeten betalen. Dus Rutte geeft WA een X bedrag, waarvan WA dan weer een percentage teruggeeft. Weet je hoe ze dat noemen? Werkverschaffing
Blue_Eyes schreef:Ik vind het echt zo'n kolder. Dan worden ze betaald uit dezelfde portemonnee als waar ze dan hun belasting aan moeten betalen. Dus Rutte geeft WA een X bedrag, waarvan WA dan weer een percentage teruggeeft. Weet je hoe ze dat noemen? Werkverschaffing
MarlindeRooz schreef:Inkomstenbelasting zou dubbel zijn volgens jullie? Ambtenaren betalen toch ook belasting? En vermogensbelasting zou ik erg voor zijn!!! Daar zou veel te halen zijn!
8nnemiek schreef:Blue_Eyes schreef:Ik vind het echt zo'n kolder. Dan worden ze betaald uit dezelfde portemonnee als waar ze dan hun belasting aan moeten betalen. Dus Rutte geeft WA een X bedrag, waarvan WA dan weer een percentage teruggeeft. Weet je hoe ze dat noemen? Werkverschaffing
Maar dat gebeurt bij ons burgers toch ook?
Als bedrijf betaal je BTW over een product en dat krijg je vervolgens weer terug uit hetzelfde potje..
8nnemiek schreef:Blue_Eyes schreef:Ik vind het echt zo'n kolder. Dan worden ze betaald uit dezelfde portemonnee als waar ze dan hun belasting aan moeten betalen. Dus Rutte geeft WA een X bedrag, waarvan WA dan weer een percentage teruggeeft. Weet je hoe ze dat noemen? Werkverschaffing
Maar dat gebeurt bij ons burgers toch ook?
Als bedrijf betaal je BTW over een product en dat krijg je vervolgens weer terug uit hetzelfde potje..
xxxJulia schreef:Misschien had ik het er even bij moeten zetten want ik had een beetje een dubbele agenda met dit bericht. Ik ben oprecht benieuwd naar de reacties maar ben op dit moment ook een nieuwsartikel voor mijn opleiding hierover aan het schrijven. Ik heb een paar meningen nodig van de Nederlandse bevolking. Ik heb al genoeg reacties van mensen die voor de belasting zijn. Zijn er hier toevallig mensen die echt voor het koningshuis zijn?
Blue_Eyes schreef:8nnemiek schreef:Maar dat gebeurt bij ons burgers toch ook?
Als bedrijf betaal ik die BTW weliswaar direct aan de verkoper, maar trek ik die af van mijn winst, waardoor ik daar weer minder belasting betaal. Dus nee, dat werkt toch wat anders.
Blue_Eyes schreef:Als bedrijf betaal ik die BTW weliswaar direct aan de verkoper, maar trek ik die af van mijn winst, waardoor ik daar weer minder belasting betaal. Dus nee, dat werkt toch wat anders.
Suusje1986 schreef:Blue_Eyes schreef:Als bedrijf betaal ik die BTW weliswaar direct aan de verkoper, maar trek ik die af van mijn winst, waardoor ik daar weer minder belasting betaal. Dus nee, dat werkt toch wat anders.
Dat geldt alleen voor bedrijven die geen btw aangifte hoeven te doen. En dat zijn er niet zo veel. Bedrijven die wel aangifte moeten doen, krijgen de betaalde btw gewoon terug!