Dit is een vraag die ik me ineens afvraag

Ik zou zelf niet echt een idee hebben maar, Duits als voertaal lijkt me dan wel logisch

Wat denken jullie??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jimbo schreef:Vraag me af of we dan nog steeds in oorlog zouden zijn of alweer. En hoe t dan zou zitten met de joden en de vervolging daarvan.
Duits ben ik nu erg slecht in. Maar ja als voertaal zou je er mee zijn opgegroeid, en dan nederlands als regiotaal (als in fries)
T zou t wel makkelijker maken, alleen engels en duits op school....
En minder vluchtelingen waarschijnlijk nu
Jimbo schreef:Vraag me af of we dan nog steeds in oorlog zouden zijn of alweer. En hoe t dan zou zitten met de joden en de vervolging daarvan.
Duits ben ik nu erg slecht in. Maar ja als voertaal zou je er mee zijn opgegroeid, en dan nederlands als regiotaal (als in fries)
T zou t wel makkelijker maken, alleen engels en duits op school....
En minder vluchtelingen waarschijnlijk nu
BeSen schreef:Ik denk dat alle joden uitgemoord zijn dan.....
Ayasha schreef:Je moeder had sowieso een probleem gezien ze vrouw is.
Als je huidskleur donker is, dan zou je wellicht "alleen goed zijn voor slavernij".![]()
Nu, dan ben je nog steeds 'beter' af dan ik, want ik zou vergast zijn/afgeschoten zijn gezien mijn invaliditeit.
Maar hoe dat zou zitten als een getint kind uit blanke ouders komt dat weet ik eigenlijk niet goed. Misschien dat iemand met meer historische kennis dat wel weet? Zal vast wel voorgekomen zijn.
Ik weet wel dat donkere huiskleuren iig niet als erg "waardevol" gezien werden...
vuurneon schreef:Dan was er geen humor meer, hadden wij perfecte snelwegen en was de bevolking niet heel divers meer. Konden ze in Turkije klagen over al die vreselijke vluchtelingen uit Europa die uiteraard daar komen voor de economie en geen echte vluchtelingen zijn en nazi aanhangers
Ayasha schreef:Je moeder had sowieso een probleem gezien ze vrouw is.
Als je huidskleur donker is, dan zou je wellicht "alleen goed zijn voor slavernij".![]()
Nu, dan ben je nog steeds 'beter' af dan ik, want ik zou vergast zijn/afgeschoten zijn gezien mijn invaliditeit.
Maar hoe dat zou zitten als een getint kind uit blanke ouders komt dat weet ik eigenlijk niet goed. Misschien dat iemand met meer historische kennis dat wel weet? Zal vast wel voorgekomen zijn.
Ik weet wel dat donkere huiskleuren iig niet als erg "waardevol" gezien werden...