Hoe zou Nederland eruit hebben gezien als

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Hoe zou Nederland eruit hebben gezien als

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:24

Duitsland WOII had gewonnen?

Dit is een vraag die ik me ineens afvraag :+ (neeeh ik heb helemaal geen oorlogsfilm gekeken :') )

Ik zou zelf niet echt een idee hebben maar, Duits als voertaal lijkt me dan wel logisch :P

Wat denken jullie??

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:29

Als Duitsland de oorlog had gewonnen?

Dan had je geen vrijheid van meningsuiting, hadden er alleen maar blanken mensen (blond+blauwe ogen) rondgelopen, geen persvrijheid, waarschijnlijk een avond klok. Mocht je niet zomaar op vakantie naar een ander land. Waarschijnlijk het arbeidsleven zo gedraaid dat je met hard werken weinig verdiend. Er waren geen anderen geloven, culturen, mensen, etc.
Er van uitgaande dat hitler's idee voort gezet werd en niet een ander persoon met andere ideeën aan de macht kwam.

Er zouden ook geen 'andere' mensen zijn, zoals gehandicapten, mensen met syndromen, blinden, etc.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:33

Dan was Nederland voornamelijk blank geweest met blond haar en blauwe ogen, hadden we geen koningshuis gehad, hadden we Duits gesproken en geen vrijheid van meningsuiting gehad.
Voor hoelang dit had geweest weet ik niet want dan had Hitler ook Amerika aangevallen en ik weet niet hoe dat afgelopen zou zijn. Hitler wilde wereldheerschappij. Dus dan ga je er nu vanuit dat Hitler wereldheerser was geworden en alles Duits had geweest....

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:34

Ja, dat zeker idd.......
Kan me het eigenlijk helemaal niet voorstellen :') is ook wel beter :')

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:35

Vraag me af of we dan nog steeds in oorlog zouden zijn of alweer. En hoe t dan zou zitten met de joden en de vervolging daarvan.
Duits ben ik nu erg slecht in. Maar ja als voertaal zou je er mee zijn opgegroeid, en dan nederlands als regiotaal (als in fries)
T zou t wel makkelijker maken, alleen engels en duits op school....
En minder vluchtelingen waarschijnlijk nu

Cinnepin

Re: Hoe zou Nederland eruit hebben gezien als

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:38

Dan had ik het geluk dat ik mocht leven ( ben blond en blauwe ogen! ) *\o/*

Maar ff serieus, ik denk dat we dan geen leven hadden....

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:39

Jimbo schreef:
Vraag me af of we dan nog steeds in oorlog zouden zijn of alweer. En hoe t dan zou zitten met de joden en de vervolging daarvan.
Duits ben ik nu erg slecht in. Maar ja als voertaal zou je er mee zijn opgegroeid, en dan nederlands als regiotaal (als in fries)

Serieus? Ja oke misschien minder vluchtelingen die NL in komen maar ik denk dat dan de helft vd NLse bevolking naar Amerika zou zijn gevlucht :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:39

hitler was zelf niet blond met blauwe ogen dus ik betwijfel of dat een harde eis zou zijn. :+
Vrijheid van meningsuiting zou iig ernstig beperkt geweest zijn en blank zou vermoedelijk wel de voornaamste huidkleur zijn op straat.
Hitlers "onderdanen" waren lang niet allemaal even trouw dus ik durf eigenlijk te betwijfelen of Hitler, als ie gewonnen had, erg lang aan het hoofd gestaan zou hebben. :+ Ik vrees dat er relatief snel een staatsgreep gekomen zou zijn.
kleine verzetgroepen hadden dan meer tijd gehad dus de vraag is nog maar of Hitler uberhaupt kans op slagen had. Dictators hebben nogal eens de neiging om een relatief korte levensduur te hebben.

Ik denk niet dat wij ons kunnen voorstellen hoe het leven zou zijn als Hitler gewonnen had. De kans is heel reëel dat wij dat sowieso nooit mee gemaakt zouden hebben gezien een groot deel van ons dan niet eens geboren zou zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:40

Jimbo schreef:

Er zouden geen Joden meer zijn waarschijnlijk. Of allemaal gevlucht.
Maar als Hitler wereldheerschappij had gehad, dan hadden ze nergens veilig geweest.
We hadden dan denk ik een stuk minder bevolkingsaantallen gehad want Hitler had heel veel mensen geruimd die niet aan zijn eisen voldeden, Joden, gehandicapten etc.
Geen idee wat voor gevolgen dat gehad zou hebben, misschien wel minder hongersnood en minder armoede. Maar wat heb je daar dan voor in de plaats?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:43

Ik denk dat alle joden uitgemoord zijn dan.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:49

BeSen schreef:
Ik denk dat alle joden uitgemoord zijn dan.....

Hitler had met nog veel meer bevolkingsgroepen een probleem. :) Niet enkel de joden.
Negers/zwarten/kleurlingen (wat is tegenwoordig maatschappelijk geaccepteerd?) waren enkel goed voor slavernij volgens zijn fanclub. En vrouwen waren ook niet zo goed gezien bij de SS :)
Er zaten lang niet enkel joden in de kampen. Uiteindelijk werd alles waarvan men zelfs maar dacht dat ze "tegen" de nazi's waren daar opgesloten. :) Mannen die hun vrouwen en dochters niet lieten verkrachten door SS'ers oa. :)

Carefull what you wish for Jimbo. Hitlers "oplossingen" hebben Duitsland veel levens, een flinke tijd hun economie en tot op heden nog steeds hun reputatie gekost...

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:52

Dan spraken we nu Duits en de oudere garde (als deze nog zouden leven) zouden misschien nog Nederlands spreken. Iedereen zou er uit zien naar het Arische toonbeeld en compleet gehersenspoeld zijn met de ideologie van die Hitler uitdroeg. In plaats van de scouting zou je bij de Hitlerjugend zitten en de vrouwelijke emancipatie zou te niet gedaan zijn; vrouwen waren nou eenmaal voor het huishouden en om kinderen te baren.
Waarschijnlijk zouden Amerika en Rusland zoals we die nu kennen plat gegooid zijn met kernbommen. De Duitsers waren al hard op weg en het project is in Amerika afgemaakt door Duitse professoren. Joden, zigeuners, homoseksuelen, Jehova' s, anders denkenden, chronisch zieken en gehandicapten zouden geen deel meer uitmaken van de maatschappij en ik denk dat de kloof tussen arm en rijk veel groter zal zijn dan we ons ooit kunnen voorstellen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:53

Ha, nou wij waren bedoelt als pretpark voor de duitsers..de veluwe als vakantiepark..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:55

Dan spraken we Duits en reden we allemaal Volkswagen en waren er nog meer Duitsers op het strand :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:56

Oh jeeetje... Ik ben donkerbruin met blauwe ogen.
Zou ik dan uitschot zijn geweest??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:58

Neen. Iig niet omdat je donkerbruin haar hebt. Wellicht wel omdat je vrouw bent.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:59

Ayasha schreef:
Neen. Iig niet omdat je donkerbruin haar hebt. Wellicht wel omdat je vrouw bent.

En mijn ouders dan? Of vooral mijn moeder... Kunnen ze haar niet verdenken van een missertje?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:01

Je moeder had sowieso een probleem gezien ze vrouw is. :+
Als je huidskleur donker is, dan zou je wellicht "alleen goed zijn voor slavernij". :(:)
Nu, dan ben je nog steeds 'beter' af dan ik, want ik zou vergast zijn/afgeschoten zijn gezien mijn invaliditeit. :+
Maar hoe dat zou zitten als een getint kind uit blanke ouders komt dat weet ik eigenlijk niet goed. Misschien dat iemand met meer historische kennis dat wel weet? Zal vast wel voorgekomen zijn.
Ik weet wel dat donkere huiskleuren iig niet als erg "waardevol" gezien werden...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-10-15 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 18:02

Janine1990 schreef:
Oh jeeetje... Ik ben donkerbruin met blauwe ogen.
Zou ik dan uitschot zijn geweest??

Ik lichtbruin :')

Maar volgensmij is het niet echt op haarkleur gegaan hoor :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:04

Dan was er geen humor meer, hadden wij perfecte snelwegen en was de bevolking niet heel divers meer. Konden ze in Turkije klagen over al die vreselijke vluchtelingen uit Europa die uiteraard daar komen voor de economie en geen echte vluchtelingen zijn en nazi aanhangers :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 18:07

Ayasha schreef:
Als je huidskleur donker is, dan zou je wellicht "alleen goed zijn voor slavernij". :(:)
Nu, dan ben je nog steeds 'beter' af dan ik, want ik zou vergast zijn/afgeschoten zijn gezien mijn invaliditeit. :+
Maar hoe dat zou zitten als een getint kind uit blanke ouders komt dat weet ik eigenlijk niet goed. Misschien dat iemand met meer historische kennis dat wel weet? Zal vast wel voorgekomen zijn.
Ik weet wel dat donkere huiskleuren iig niet als erg "waardevol" gezien werden...

Ahw meisje toch :(:)

Ik zou je komen redden :j (oke denk t niet eerlijk gezegd :o straks ga ik dan zelf dood ;( )

vuurneon schreef:
Dan was er geen humor meer, hadden wij perfecte snelwegen en was de bevolking niet heel divers meer. Konden ze in Turkije klagen over al die vreselijke vluchtelingen uit Europa die uiteraard daar komen voor de economie en geen echte vluchtelingen zijn en nazi aanhangers :j

Vaarwel humor -O- lijkt me verschrikkelijk -O-

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:08

De Italianen, Spanjaarden en een aantal Arabische volkeren die met de nazi's hulde waren natuurlijk ook niet roomblank. Zolang je geen voorouders had\hebt die op Hitlers oliebol list stonden zat je wel aardig safe. Al moet je dan nog wel aan een berg andere voorwaarden voldoen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:12

Ayasha schreef:

Waarschijnlijk was hij of zij in Mengele's privékliniek terecht gekomen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:16

Dan kan je nog beter af geschoten wordt.... :\ mengele was zo mogelijk een nog grotere beul.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:18

Yup... Maar dat gok ik, want daar werd natuurlijk getest op 'eigenaardigheden', en lekker mee gespeeld...