Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:15

Omdat ik net dit artikel heb gelezen zou ik graag willen weten hoe jullie hierover denken..

In Purmerend komt mogelijk een vluchtelingenopvang naast een manege. De eigenaresse is niet blij met dit vooruitzicht: 'Ouders laten hun dochters niet meer op de fiets gaan. Ze moeten dan langs de opvangplek fietsen.'

Link naar het artikel:
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws/algemeen/ongeruste-ouders-vluchtelingenopvang-naast-manege.html

Wat vinden jullie? Gaat dit te ver of vinden jullie het terecht dat ouders vluchtelingen zo wantrouwen?

xniieeenke

Re: Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:16

Ik vind dat als het ECHTE vluchtelingen zijn geen probleem, maar als het van die terroristjes (mini) zijn dan kunnen ze de paarden of de mensen daar nog wel eens wat aan doen, liever ergens anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:19

Goh, sinds wanneer is een vluchteling een ander type mens dan een niet-vluchteling? :=
Sinds wanneer moet je daar banger voor zijn dan voor iemand uit je eigen land?
Ik snap werkelijk de ophef om dit hele gebeuren niet.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:20

KoudbloedKim schreef:
Goh, sinds wanneer is een vluchteling een ander type mens dan een niet-vluchteling? :=

Je hebt de mensen die echt vluchten, en de mensen die gewoon hun paspoort weggooien en hier alles komen verpesten :P

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:22

Omdat het voor veel mensen voor onrust zorgt Kbk. Ze zijn niet allemaal goed in het nieuws en ouders maken zich daar zorgen over.
Ik weet ook niet of ik er blij mee zou zijn. Dat moeten ze op plekken doen waar iets meer sociale controle is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:22

Ze moeten langs de opvangplek fietsen? :') is dit serieus? Wat denken ze dat er gebeurd dan? Ik ben jarenlang langs een AZC gefietst en wat denk je? Er is nooit wat gebeurd *\o/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:23

KoudbloedKim schreef:

als je ook maar iets van het nieuws hebt gevolgd de afgelopen 2 maanden dam zie je zelf ook wel in dat het drama is momenteel... breken overal gevechten uit. worden vrouwen aangerand enz enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:24

Mijn opleiding zat naast de Bijlmer Bajes en vlakbij het clubhuis van de Hell's Angels...

Ik leef nog *\o/*

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:25

Weet je wat ik een ontzettend zieke gedachte vind, ik hoorde de opmerking gisteren ook bij Rtl late night,
Hoe haalt iedereen het in zn hoofd om vluchtelingen gelijk aanranders te noemen? Degene die vluchten, vlucht juist voor het vrouwonvriendelijke systeem van de IS.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:26

verootjoo schreef:
Ze moeten langs de opvangplek fietsen? :') is dit serieus? Wat denken ze dat er gebeurd dan? Ik ben jarenlang langs een AZC gefietst en wat denk je? Er is nooit wat gebeurd *\o/*

Ik moet als ik naar mijn paarden ga ook altijd lang een AZC. Hier is ook nog nooit iets gebeurd en wordt dan ook altijd vriendelijk gegroet als ik deze mensen tegemoet kom.
Waar ik me dan weer wel aan irriteer is dat al deze mensen op t fietspad moeten lopen omdat er geen voetpad is.. Ik ga dan op de weg fietsen zodat ze niet steeds aan de kant hoeven voor mij en dus niet omdat ik bang voor ze ben :j

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:28

little_birdy schreef:
KoudbloedKim schreef:

als je ook maar iets van het nieuws hebt gevolgd de afgelopen 2 maanden dam zie je zelf ook wel in dat het drama is momenteel... breken overal gevechten uit. worden vrouwen aangerand enz enz...

Hier in Nederland wordt ook elke dag wel een vrouw verkracht door een Nederlander of iemand anders die hier gewoon woont. Maar omdat de vluchtelingen nu zo in opspraak zijn wordt het 1000x vergroot als een vluchteling zoiets doet. Ik praat het niet goed maar elke dag gebeuren er mishandelingen en aanrandingen maar als een vluchteling iets doet dan moeten gelijk alle vluchtelingen maar op rotten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:29

little_birdy schreef:
[naam] schreef:

Die mogen ze wat mij betreft direct weer terug sturen, maar ik denk dat voor het grootste deel van alle mensen die de hel ontvluchten, dit niet geldt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:29

Alsof die mensen die Europa willen 'verpesten' zoveel geld uitgeven aan een tocht op een gammel bootje.

Ik snap de angst voor het verliezen van lesklanten. En natuurlijk de ouders. Maar ook nederlandse personen kunnen zo gek in hun kop zijn om een meisje (of jongen, dat gebeurd ook!) de bosjes in te trekken.
Ik snap niet waarom mensen zo bang zijn voor vluchtelingen.

Familie van mij heeft hartstikke leuke gesprekken met enkele vluchtelingen gehad :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:30

Ja, kijk maar uit. Alle vluchtelingen zijn levensgevaarlijke verkrachters!!!!!!!1 GEERT HEP GELIJK, eigen volk eerst?!!!!

Wat een onzin, bah. Walgelijk.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:32

Wat een gezeik zeg over die vluchtelingen, wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:35

little_birdy schreef:
KoudbloedKim schreef:

Je wilt niet weten wat voor drama gewone nederlanders kunnen zijn.
Heb eens een dag met de politie meegelopen, en ook de 112meldingen gehoord.
En ja, huiselijk geweld etc komt regelmatig voor! Maar in het nieuws hoor je er nooit iets over. Maar als een vluchteling iets doet, dan staat het groot op alle media. En is de helft van het verhaal ook nog overdreven..

De media stuurt het mens..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:36

R12312 schreef:
Weet je wat ik een ontzettend zieke gedachte vind, ik hoorde de opmerking gisteren ook bij Rtl late night,
Hoe haalt iedereen het in zn hoofd om vluchtelingen gelijk aanranders te noemen? Degene die vluchten, vlucht juist voor het vrouwonvriendelijke systeem van de IS.

Ja, ja, helemaal gelijk. Daarom zie je op camerabeelden zo ontzettend veel mannen. Die vluchten voor het vrouwonvriendelijke systeem. Was ik straalvergeten!

Ik snap wel dat men verontrust raakt na al die negatieve berichten.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:37

En toch snap ik het wel...
Ik heb ervaringen met beide kanten, zowel vluchtelingen die heel aardig zijn als vluchtelingen die je de hele tijd op 1 meter afstand achterna lopen met een groepje, blijven staan wanneer jij stilstaat en met je meedraaien als jij je omdraait en de andere kant op loopt. Bij dat laatste voel ik me echt niet veilig.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:40

Nicolien schreef:
Ik heb ervaringen met beide kanten, zowel vluchtelingen die heel aardig zijn als vluchtelingen die je de hele tijd op 1 meter afstand achterna lopen met een groepje, blijven staan wanneer jij stilstaat en met je meedraaien als jij je omdraait en de andere kant op loopt. Bij dat laatste voel ik me echt niet veilig.

Maar dit is toch niet alleen gebonden aan vluchtelingen? Elk land en elk geloof kent zulke mensen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:40

Nicolien schreef:

En je hebt nog nooit nederlanders meegemaakt die dat deden? Ik wel namelijk en ook dan voel je je niet veilig.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:41

Jaaaaren geleden zat er bij ons naast de manege ook een AZC. Nooit wat van gehoord. --> edit, ik wist wel dat ie er zat, maar geen verhalen over vervelend volk.

Die Utrechtse serieverkrachter was toch ook "eigen volk".
Marianne Vaatstra is toch ook verkracht en vermoord door "eigen volk uit praktisch eigen dorp"?

Ja, er zitten hufters tussen. Die moet je aanpakken. Net als die nederlandse hufters....
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 08-10-15 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:42

Polly schreef:
Wat een gezeik zeg over die vluchtelingen, wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Genoeg mensen in ons land die Hulp nodig hebben! en die krijgen helemaal niks geen hulp,want er is geen geld voor. Psychische patiënten krijgen geen hulp meer,want er is geen geld.Veel ouderen krijgen geen hulp meer in huis,het geld is op.
Hoezo wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:43

Klopt, maar ik denk dat het vaker bij vluchtelingen voorkomt, omdat zij uit een hele andere cultuur komen dan dat hier gewoon is. Toch ben ik blij dat het overgrote deel wat hier rondloopt (Hoogeveen) gewoon aardig is, maar er zijn ook al wat rare momenten geweest waarbij ik me niet veilig voelde, terwijl ik dat niet snel heb.
En nee, ik heb verder nog nooit hier gehad dat mensen mij in een groepje gingen achtervolgen gelukkig.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:44

gohya schreef:
Polly schreef:

Genoeg mensen in ons land die Hulp nodig hebben! en die krijgen helemaal niks geen hulp,want er is geen geld voor. Psychische patiënten krijgen geen hulp meer,want er is geen geld.Veel ouderen krijgen geen hulp meer in huis,het geld is op.
Hoezo wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Ik bedoel als je in een vergelijkbare situatie zit en je land ontvlucht vanwege geweld...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:45

Ideaal toch, op de manege kunnen ze mooi vrijwilligers werk doen, win win situatie voor de mensheid.
Ik kan me goed inleven in beide kanten, maar die mensen moeten toch ergens heen en het lijkt wel of iedereen vergeet dat we jaren geleden nog veel meer vluchtelingen hebben opgevangen.
Ik ben wel voor een veel betere spreiding, dus naar rato vluchtelingen per gemeente opnemen, dan integreren ze veel beter en is het voor inwoners van een dorp(zie Oranje) lang niet zo beangstigend.