Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Ach van mij mogen ze heel Sinterklaas afschaffen.
Heb een hekel aan de grootste leugen van Nederland; je wordt verplicht mee te doen want stel je voor dat een kindje hoort dat hij niet bestaat.
Mensen verwachtte van ons dat wij onze kinderen voorlogen zodat zij hun kinderen voor kunnen blijven liegen.
Kinderen geloven wat ze zien (zoals Bassie en Adriaan, Ernst en Bobbie), ook al zeg je dat ze niet echt zijn.
Maar met Sinterklaas moet heel Nederland wel meedoen?!
rainbow8 schreef:Ik vind dat belachelijk dat de meerderheid van Nederland zich wederom moet buigen voor en vormen naar een minderheid van dit land.. Als je geen sinterklaas wil vieren, dan doe je het niet.. Wil je dit wel, dan doe je dit wel.. Laat zwarte piet gewoon zwarte piet zijn.. Er is niets discriminerends aan.. En als er iemand beweert dat dit slaven zouden zijn.. Goh.. De grootste slavenhandelaren waren de afrikanen zelf.. Die verkochten de gevangen mensen aan de blanken.. Maar ach zoals altijd heeft de blanke het gedaan en moet daarvoor gestraft worden.. Blegh!!
Sinterklaas en Zwarte Piet horen gewoon bij elkaar en dat is een leuk kinderfeest.. Sterker nog.. In Iran of Irak hebben ze ook een zwarte piet en daar hoor je niemand over.. Dat hoort zelfs bij het cultureel erfgoed..
Brainless schreef:Ach van mij mogen ze heel Sinterklaas afschaffen.
Heb een hekel aan de grootste leugen van Nederland; je wordt verplicht mee te doen want stel je voor dat een kindje hoort dat hij niet bestaat.
Mensen verwachtte van ons dat wij onze kinderen voorlogen zodat zij hun kinderen voor kunnen blijven liegen.
Kinderen geloven wat ze zien (zoals Bassie en Adriaan, Ernst en Bobbie), ook al zeg je dat ze niet echt zijn.
Maar met Sinterklaas moet heel Nederland wel meedoen?!
vuurneon schreef:Zijn ook genoeg blanke autochtone medemensen die hierop tegen zijn.
Ach, van mij part schaffen ze zwarte piet af en houden ze het alleen bij de moren om het geschiedenis verhaal beter te vertellen. En dan wil ik ook een Turk als Sinterklaas want t is niet heel waarschijnlijk dat Sinterklaas destijds zo blank was. Vind dat jaarlijks terugkerende geneuzel jammer van een feest.
Van mij part schaffen ze zwarte piet maar af nu, ben klaar met dat geneuzel elk jaar weerIs toch een beetje een pret bederver als het om een feestje gaat.
verootjoo schreef:vuurneon schreef:Geef dan mensen gewoon roetvegen op hun gezicht en tadaa het verhaal klopt weer. Als ik door de schoorsteenmantel val, kom ik er ook niet zo zwart uit met fel rode Zoeloe lippen en grote oorbellen in
Dan herkennen ze buurman piet toch